• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

Det är jätteskönt att det går så bra för Moa på dagis! Återstår att se hur det funkar när jag inte är med. Tänkte gå iväg en kort sväng imorgon för att se om det funkar *håller tummarna*

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-01-14 10:15:44 följande:

Ingis.. Vi har haft alvedon hemma sedan hon föddes, men tack och lov inte behövt använda det tidigare. Igår fick hon en för hon hade nog ont i igårkväll. Men efter alvedonen blev det bättre och nu har hon sovit från tio till nio!Ella vägde 5805 g, så hon ligger lite lägre i vikt än Ballabus och lilla E. Hur mkt vägde Ballabus när hon föddes?
    [citat]Fru Bygg: Busan har osså gnott sig massor i munnen o dreglat mängder...men inga tänder än...nu har det lugnat sig lite.....så de rör nog på sig lite ryckvis....Apropå vacc....passa på o köp hem någon febernedsättande OM ni inte har det redan...OM Ella skulle få feber av vacc...Ballabus fick ju feber o det var så skönt att ha medicin hemma.Var på 4 mån vägning i går, 7525 g o 67,5 cm! Lång stumpa (OBS INTE stRumpa ) ! Inte rullsig....men tro tusan det när hon tränar knäböj o hoppar o står nästan hela tiden.....*phuu*3 mån vägde busan 6640 g så hon o Esther ligger rätt lika så här långt tror jag!
    Ballan vägde 3470 när hon föddes, 52 cm lång.
    Skrevs ut 2 dagar senare med 3480g! Matvrak!

Hade varit mysigt med fika...men ja...liiite fullt upp nu med flytt o fixelitrix....men skulle hemskt gärna fika när vi landat lite....plus att maken kör bilen så jag tar mig inte lika lätt överallt...men ska kolla pendeln från nya adressen....så kan vi kanske ses mitt i veckan ngn gång!
  • ingenjörsbruden

nä nu ska jag vara en riiiiiktig småbarnsförälder....sängdags!

Dock troligtsvis utan maken....för jag är liiite sur på honom.....Om man går o hämtar dryck eller snacks.....VARFÖR frågar man inte o tar till den andre???? Är rätt irriterad faktiskt...han har satt SINA behov i första hand i flera dagar nu......o Ballans behov går först för mig....hade ju varit rätt trevligt om han hade tänkt LITE på mina behov....SUCK!

Nåja...vi sliter massor båda två nu...o det är inte långt kvar tills det blir lite mindre slit.....hoppas jag.

Nåväl....nu ska jag nanna "tudden"!

på er alla

• Ninnnis

God morgon! *gnuggar sömnen ur ögonen*

Jag hade en mysig eftermiddag och kväll igår med gudsonen med familj. Hann både leka, gosa och natta gudsonen samt äta middag och umgås med hans föräldrar. Mina killar kom hem sent igår, efter jag hade somnat. Finns det någon bättre start på dagen än att mötas av en varm och gosig hund som kryper upp i famnen och bara vill gosa och "pussas"? ♥

• Leksi

God morgon!

Vilken härlig start på dagen Ninnis! Och bara att veta att de är hemma ikväll, fredag och allt. Har ni planerat något extra mys?

Håller tummarna för Moa idag på dagis! Det kommer säkert gå jättebra Villemoa!

Gäsp gäsp, vad trött jag är. Men det är bara att bita ihop, dags att ta itu med dagens jobb.

• lanovia 08

Godmorgon

Vilken underbar start på dagen Ninnis. Dessa hundar är ju så underbara. Jag har precis suttit i trappen, läst tidiningen och gosat med våran fyrbenta. Så mkt kärlek man kan få från dem. (har återigen glömt hur man gör hjärtan)

Villemoa skönt att det går så bra på dagis än så länge. Håller tummarna för att det funkar lika bra när du lämna henne en stund.

• lanovia 08

Gudarnes vad jag är trött idag. Har sovit urdåligt, har väl sovit hela tiden men väldigt löst, har haft ont i magen o höfterna o legat o vridit mig. Hade satt klockan på 06.10 för att hinna gratta maken innan han lämnade sängen, sedan var jag uppe o fixade frukost medan han gick med hunden.

Nu sitter jag här svintrött och med enorm värk i magen som jag hoppas ger med sig snart. Skall egentligen baka, men det får vara tills krafterna har kommit.

Det blir bak nu på förmiddagen sedan skall jag laga 3rätters i eftermiddag. Tror till och med det få bli finservicen och dukat i finrummet ikväll. NÄrmare restaurang än så kommer vi inte.

• Fru Bygg

Godmorgon alla morgonpigga!
    Jag är uppe tidigare än Ella idag. Vi ska iväg på mammagrupp vid tio och klockan ringde klockan åtta, men Ella sov. Underbart skönt att gå upp själv först och göra sig iordning innan Ella vaknar. Nu får jag nog snart väcka min underbara prinsessa!

• Fru Bygg

Lanovia.. Du får se till att ta det lugnt idag också! Jag är helt säker på att din man hellre vill att du mår bra än äta trerätters mm. Om du orkar är det ju givetvis en mycket trevlig överraskning, men ta det lite lugnt idag också! Tänk på spillevinken!

• Fru Bygg

Ninnnis, ville inte maken också mysa och pussas på morgonen?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...