Fru Bygg skrev 2010-01-14 10:15:44 följande:
Ingis.. Vi har haft alvedon hemma sedan hon föddes, men tack och lov inte behövt använda det tidigare. Igår fick hon en för hon hade nog ont i igårkväll. Men efter alvedonen blev det bättre och nu har hon sovit från tio till nio!Ella vägde 5805 g, så hon ligger lite lägre i vikt än Ballabus och lilla E. Hur mkt vägde Ballabus när hon föddes?
[citat]Fru Bygg: Busan har osså gnott sig massor i munnen o dreglat mängder...men inga tänder än...nu har det lugnat sig lite.....så de rör nog på sig lite ryckvis....Apropå vacc....passa på o köp hem någon febernedsättande OM ni inte har det redan...OM Ella skulle få feber av vacc...Ballabus fick ju feber o det var så skönt att ha medicin hemma.Var på 4 mån vägning i går, 7525 g o 67,5 cm! Lång stumpa (OBS INTE stRumpa ) ! Inte rullsig....men tro tusan det när hon tränar knäböj o hoppar o står nästan hela tiden.....*phuu*3 mån vägde busan 6640 g så hon o Esther ligger rätt lika så här långt tror jag!
Ballan vägde 3470 när hon föddes, 52 cm lång.
Skrevs ut 2 dagar senare med 3480g!

Matvrak!
Hade varit mysigt med fika...men ja...liiite fullt upp nu med flytt o fixelitrix....men skulle hemskt gärna fika när vi landat lite....plus att maken kör bilen så jag tar mig inte lika lätt överallt...men ska kolla pendeln från nya adressen....så kan vi kanske ses mitt i veckan ngn gång!