• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

Blommis-ahhhhhh glömde ju säga GRATTIS till dig igår *fy på mig*

Jenny-inta soffläge med varmt te med honung, filt och kuddar genast! Fast glöm inte datorn så du kan vara här med oss

Ninnis-här är det -11 och 17.2 grader inomhus *japp snål är man med värmen *

Daa-lika bra att kolla upp så att allt är bra med dig!

Banken ringde nyss och OM vi fixar kontanterna så får vi lånelöfte utan att sälja först . Så nu ska jag bara arbeta upp mod och fråga min käre far vad han tycker om det. Förstår inte varför jag är så harig med det här. OM vi får vårt hus sålt innan vi flyttar in (brukar väl iaf ha 2 månader innan inflyttning) så behöver vi kanske inte låna pengar alls eller bara en liten liten del

• passionsblomman

Ja huga vilken skarp kyla det är!
    Fast jräligt vackert som en sagobok! Jag törs väl knappt säga det, men jag är faktiskt skitglad att det verkar kunna bli vinter fortfrande i det här landet med alla klimathotsmoln och skit som jämt larmas om.

Men det går åt en gräslig massa ved!

Och sambon har sprungit runt och dragoit ut alla sladdar och släckt allt som inte måste lysa efter att ha hört varningarna på nyheterna om överbelastning på nätet idag.

Vi tänker vänta till åtminstone imorgon med att köra disk-och tvättmaskin.

Jag är inte alls ledsen idag. Bara lite mosig efter att ha gråtit så mycket igår. och trött för jag la mig lika sent som vanligt men steg upp 7 imorse.

Jag tyckte sonen skulle ha varm risgrynsgröt i lilla magen imorse och det kan han inte fixa själv.
    Annars går han själv ner och käkar sin yoghurt och jag har insett att han faktiskt tycker det är rätt skönt med en egen stund på morgonen. Kläder och skolväska snackar vi igenom kvällen innan, så han klarar det ju galant, även om jag får lite dåligt samvete över att jag lägger mig igen efter att ha väckt honom.

Idag var jag dock uppe och både eldade, kokade kaffe, värmde gröt och höll honom sällskap. Dessutom övertalade jag sambon att skjutsa ner pojken till skolan för jag tyckte synd om honom att gå ut i kolmörker och arktisk kyla första skoldagen.

• passionsblomman

Jenny, bra att du är hemma! INGEN på ditt jobb har nytta av dina baciller och du själv behöver vila dig!

Daa, som jag sa i andra tråden-Jag tänker på dig!

Ninnis, jojo! Köldeffekten med blåsten inräknad är verkligen att ta sig i akt för!

• Fru E

*mutter*
    Maken vägrar ringa eller sms:a snubben angående garderoben förrän ikväll med hänvisningen till att "jag vill inte" men vaddå vill inte? Hur svårt är det att fråga om han fortfarande är intresserad så vi inte har en stor koloss på hallgolvet som man går runt varje gång man går till vardagsrummet!?! *mutter igen*

• Ninnnis

EA, vad bra med lånebesked, men irriterade med bångstyrig make...

Blommis, visst är det vackert med snön! Jag kan tänka mig att omgivningarna där du bor är riktigt mysiga. Om sonen är som jag (och du?) så är han kanske inte så social på morgnarna? Jag tycker också det är ganska skönt att få vakna till ifred

Jenny, hoppas du kryar på dig! Bra att du är hemma och kurerar dig.

*tänker på Daa och håller tummarna för att det går bra*

• Villemoa

Bilden på Moa togs i augusti hemma hos mormor och morfar. Hon var så glad för att hon fick vattna morfars tomater, ingen tomatplanta har väl fått så där mycket tomater tidigare... det är min man som tagit bilden, han är en glad amatörfotograf han

För övrigt tror jag att skit-indianerna är på gång! Idag har jag mer som mensvärk i magen

Daa: håller tummarna för att allt är okej och jag tänker på dig!

Jenny: bra att du är hemma och kurerar dig, krya på dig!

EA: vad bra med lånebeskedet!

• Villemoa

Ja nog är de usla alltid!

Det är så konstigt, jag har ALDRIG haft ömmande bröst och molvärk 10 dagar innan mens! Men det kanske är nåt nytt nu...kroppen gör väl som den vill antar jag *suck*

Ninnnis skrev 2010-01-08 11:44:48 följande:
    Nej, Villemoa! *skrämmer bort indianuslingarna*
  • Fru E

Villemoa-kom ihåg att det inte är över förrän the red lady sings!!!
    Här fortsätter det så smått med spottings trots indianerna är slut, hoppas på att de snart försvinner och cykeln inte blir konstig!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...