Ja huga vilken skarp kyla det är!
Fast jräligt vackert som en sagobok! Jag törs väl knappt säga det, men jag är faktiskt skitglad att det verkar kunna bli vinter fortfrande i det här landet med alla klimathotsmoln och skit som jämt larmas om.
Men det går åt en gräslig massa ved!
Och sambon har sprungit runt och dragoit ut alla sladdar och släckt allt som inte måste lysa efter att ha hört varningarna på nyheterna om överbelastning på nätet idag.
Vi tänker vänta till åtminstone imorgon med att köra disk-och tvättmaskin.
Jag är inte alls ledsen idag. Bara lite mosig efter att ha gråtit så mycket igår. och trött för jag la mig lika sent som vanligt men steg upp 7 imorse.
Jag tyckte sonen skulle ha varm risgrynsgröt i lilla magen imorse och det kan han inte fixa själv.
Annars går han själv ner och käkar sin yoghurt och jag har insett att han faktiskt tycker det är rätt skönt med en egen stund på morgonen. Kläder och skolväska snackar vi igenom kvällen innan, så han klarar det ju galant, även om jag får lite dåligt samvete över att jag lägger mig igen efter att ha väckt honom.
Idag var jag dock uppe och både eldade, kokade kaffe, värmde gröt och höll honom sällskap. Dessutom övertalade jag sambon att skjutsa ner pojken till skolan för jag tyckte synd om honom att gå ut i kolmörker och arktisk kyla första skoldagen.