• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Jo, det gick bra. Ville väl mest hem och vara ynklig i lugn och ro. Men det var gott.
    EA&MJ skrev 2010-01-07 18:17:20 följande:

Gick middagen bra?
  • Daa

Men så surt med garderobssnubben!
    För något år sedan när maken lagt ut en annons på en skoter hade fem spekulanter ringt och alla skulle titta förbi kommande söndag. Inte en enda dök upp och inte en enda lämnade återbud. Kul söndag med bara massa väntan.
    Tycker det är lite dålig stil.

• Jenny står brud 090801

Det måste väl absolut räcka om ni lägger bud på måndag. Vi valde att gå på yttligare en visning på huset med en besiktningsman innan vi lade bud. Men vi har bara varit på visning på detta huset så jag har inte så mycket erfarenheter.
    EA&MJ skrev 2010-01-07 18:18:18 följande:

Gissar på att banken inte kommer att ringa idag eftersom klockan är mer än sex så får hoppas på att det räcker attlägga bud på måndag OM vi vill
  • Jenny står brud 090801

Tänkte ju att jag skulle höra av mig till gyn imorgon, men de öppnar efter julledigheten på måndag igen, så det är ju bara att vänta då... Dock hade de bra telefontider, både förmiddag och eftermiddag vilket var bra. Vill ju gärna slippa ringa sådana samtal från jobbet, finns liksom ingenstan riktigt där man kan gå undan... toa är nog inte att rekomendera att låsa in sig på för att sköta personliga samtal.

• Jenny står brud 090801

Varför hör man av sig om man inte är intresserad. Håller med dig Daa om att det är dålig stil!!

Daa skrev 2010-01-07 18:32:45 följande:
    Men så surt med garderobssnubben! För något år sedan när maken lagt ut en annons på en skoter hade fem spekulanter ringt och alla skulle titta förbi kommande söndag. Inte en enda dök upp och inte en enda lämnade återbud. Kul söndag med bara massa väntan. Tycker det är lite dålig stil.
  • Daa

Ja, det är lite svårt att få ordning på sådana där samtal när man är på jobbet. Helst vill man ju prata helt ostört.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-07 18:38:26 följande:

Tänkte ju att jag skulle höra av mig till gyn imorgon, men de öppnar efter julledigheten på måndag igen, så det är ju bara att vänta då... Dock hade de bra telefontider, både förmiddag och eftermiddag vilket var bra. Vill ju gärna slippa ringa sådana samtal från jobbet, finns liksom ingenstan riktigt där man kan gå undan... toa är nog inte att rekomendera att låsa in sig på för att sköta personliga samtal.
  • Fru E

Jenny-får hoppas på det, borde räcka kan man tycka. När vi köpte detta så la vi inte bud förrän några dagar efter visningen. Beror väl på hur många som är intresserade

Får väl ge killen en chans till om garderoben

• Fru E

Jag brukar försöka ringa när jag jobbar hemifrån eller så går jag ut en runda

• Jenny står brud 090801

Ja precis! Visst är det bra när de har så att de ringer upp en senare så man slipper sitta i telefonkö. Men om man har en lektion med 20 ungar är det inte precis så att man vill (el kan) ta en sådant samtal...

Daa skrev 2010-01-07 18:40:36 följande:
    Ja, det är lite svårt att få ordning på sådana där samtal när man är på jobbet. Helst vill man ju prata helt ostört. Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-07 18:38:26 följande:
  • Jenny står brud 090801

Jag har någon sovmorgon och några lite tidigare eftermiddagar så jag försöker sköta sådana samtal då
    EA&MJ skrev 2010-01-07 18:48:41 följande:

Jag brukar försöka ringa när jag jobbar hemifrån eller så går jag ut en runda
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...