passionsblomman skrev 2009-11-18 13:21:15 följande:
Hvidis hjärtat, det är precis Det Stora i hela livet, både i att födas och i att bli mor och ge liv, som ryms i den där Blicken. Det är bottenlöst och lika stort som universums stjärnor, dem du ser spegla sig i hennes ögon. Belöningen i att vara mamma ligger helt och hållet i att se det glittret stanna kvar genom åren. Som i Sonjas flickors som även fröknarna ser. Som i min sons när han har lyckats på planen eller busar med sin pappa.Det är vackert så det skär i hjärtat och en stackars mammakropp undrar om man inte skulle behöva ett hjärta några storlekar större, då det känns som att allt inte ryms däri, som det sväller och svämmar över gång på gång på gång...
Det som är otroligt facinerande är att kärleken inte tar slut.. den räcker till flera barn och blir lika enorm till alla, fast på olika sätt, eftersom de är små underbara individer
Igår höll jag på att gårta över vart min lilla tjej tagit vägen när den där trotsiga skiten i gympabrallor och hood-tröja med händerna i fickorna bara stod och blängde och väste f´låååt då....
Och imorse vart jag tårögd då den där trotsiga skiten var min lilla tjej igen som ville vara nära mamma, svor över sina glosor, kastade på sig kläderna sch stormade ut genom ytterdörren för att hinna med skolbussen och skrek ÄLSKAR DIG när hon rusade nerför backen.... Jag älskar allt.. mer eller mindre
Men jag älskar alla barnen hur mycket som helst och det är så skönt! Och de älskar faktiskt mig! det är nog det största "wowet"