• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Hvidbrud

ja, härmed beställer jag ett hjärta storlek xxxxl. jag har vuxit ur mitt gamla...

första natten på bb när jag och lilla e tittade varandra i ögonen, då vände sig universum utochin.

• passionsblomman

Ibland tänkaer jag på hur mycket man talar om förlossningar och smärtan deinnebär. Kvinnor går omkring med skräck inför att gå igenom det och det finns därmed Auoror som kan hjälpa en hantera det.

Men vem talar om smärtan i att vara mamma som finns där precis jämt, precis under ytan, resten av livet? Den som tar över en varje gång ens barn lider eller har det jobbigt?
    Oron som kommer att bo inom en för alltid, oavsett ens unge kommer på att han ska klättra upp på Mount Everest eller gör dåliga val när de väljer livskamrat, eller om de börjar med droger, skolkar från skolan eller föralldel är små och har öroninfalammation, ramlar från sängen och slår huvudet i elementet, eller flyttar och gråter av hemlängtan med ringar runt "ingen"...

Jag tror man kunde behöva Auroran bra mycket mer och längre i livet. Och om BLicken är belöningen, så är värken i hjärtat priset. Och de smälter ihop och hör samman i det vi kallar kärlek.

• passionsblomman

HALLÅÅÅ! Ore har fått en liten pojke!!! Igår eftermiddag!

(NI som inte fattar vem Ore är: hon hängde här förut innan ho helt fastnade i den andra bebistråden)

• Villemoa

*torkar tårarna*

passionsblomman skrev 2009-11-18 13:36:02 följande:
    Ibland tänkaer jag på hur mycket man talar om förlossningar och smärtan deinnebär. Kvinnor går omkring med skräck inför att gå igenom det och det finns därmed Auoror som kan hjälpa en hantera det.Men vem talar om smärtan i att vara mamma som finns där precis jämt, precis under ytan, resten av livet? Den som tar över en varje gång ens barn lider eller har det jobbigt? Oron som kommer att bo inom en för alltid, oavsett ens unge kommer på att han ska klättra upp på Mount Everest eller gör dåliga val när de väljer livskamrat, eller om de börjar med droger, skolkar från skolan eller föralldel är små och har öroninfalammation, ramlar från sängen och slår huvudet i elementet, eller flyttar och gråter av hemlängtan med ringar runt "ingen"... Jag tror man kunde behöva Auroran bra mycket mer och längre i livet. Och om BLicken är belöningen, så är värken i hjärtat priset. Och de smälter ihop och hör samman i det vi kallar kärlek.
  • passionsblomman

Ja där ser ni! Det är så man måste gråta lite nu och då, så hjärtat inte sprängs!

*kramar om alla lipsillar*

• Sonja68

Ja, det var ju funderingarna inför "tvåan", "hur ska jag kunna älska ett till barn lika starkt som detta?"
    Men det är ju inte som ett konto med avsatt mängd kärlek som skall fördelas mellan barnen. Nä, det är mer som att för varje barn öppnas ett nytt kärlekskonto. Alla kontona har obegränsat med tillgång på kärlek

• Sonja68

*sitter här och lipar på jobbet*

• Villemoa

Vi kanske skulle starta det där företaget ihop, som Blommis och Ninnis pratade om häromveckan, AB Gråterskorna

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...