• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

I know, det finns ju massor, men man ska komma på dem också när man står och vill både vara snabb, få omväxling, äta GOD mat och så göra den rejäl och vettig för växande tränande barn och så ska det helst passa till matlådor också. För att inte tala om att det ju är bra om det är ekonomiskt, ekologiskt, närproducerat och miljövänligt då förstås. Lägger vi till att det gärna ska vara lite smal mat för de vuxnas del så går det ju åt helskotta direkt!

För att inte ens nämna att alla i familjen gärna ska tycka om maten också så de alla är mätta och belåtna efteråt.

När man tänker efter lite så är det ta mig f*n en bedrift i sig att fixa mat i en familj. Jag tror jag ska begära avlönad anställning.

• Daa

God morgon!

Sonja: dina huliganer är verkligen söta.

Igår var vi och storhandlade och efteråt var jag så trött att jag inte orkade lyfta ett finger. Såg fram emot en tidig kväll. Först framåt fyra lyckades jag somna och nu är det dags att jobba.
    Nåja, jag tog mig hit i alla fall. Har testat det här förr och det har ju gått bra till slut. Men nog känns det som onödigt att inte-sova när sängen är så skön och man är så trött att man mår illa.

Hoppas ni får en fin förmiddag.

• lanovia 08

Godmorgon alla! Börjar med en vink och kram till allesammans. Sedan skall vi se hur långt jag hinner här innan jag måste springa på möte. Blir nog bara en snabbläsning.

• lanovia 08

Så där då var jag tillbaka från mötet. Har hunnit bli uppretad på vägen också. Men det är bara att ta ett djupt andetag och släppa det. Är mest en liten bagatell som kommer lösa sig.
    Men vad folk kan vara klantiga när de skriver info i ett mail

Daa vad jobbigt att inte kunna sova. Helt klart onödigt att inte sova när sängen finns där till förfogande.

Sonja vilka sötisar. Hur länge skall ni vara i landet i öst?

• Fjällbruttan

Morrn!!

Vill inte vara vaken men väntar på att gyn ska ringa...
    De har inte lyckats skicka nån kallelse tll UL... så nu måste jag efterlysa den!
    Och VARFÖR har de bara telefontid på morgonen i sjukvården??
    Kan man inte blanda lite så det passar alla??
    Jag vill sova, inte sitta uppe och må illa!!! Så det så!! *surar*

Först måste jag ringa halv åtta, sen ringer inte de upp förrän 09.00... fast nu är klockan mer enligt datorn... vill till min sköna säng!

Ska sova en stund ina jag sätter ig och fnular med bilder som ska in på USB minnen, vi har köpt digitala ramar till grandparanteserna i julklapp.. verkade himla smart just då, mest jobbigt för mig just nu.....

Hoppas alla får en bra dag

• lanovia 08

Bruttan, tänk snart är ni 6! Har illamåendet släppt helt ännu?

Ja Ballerina pepparkakor är goda!
    Vi brukar aldrig ha pepparkakor hemma innan jultiderna börjar, men av någon anledning vill pappa har det, så nu står det en burk på bänken och lockar mig. Mums vad gott det är!

• lanovia 08

Jag försökte lyda er och hålla mig lugn igår kväll. Gick rätt bra, köket kände jag mig ju "tvungen" att fixa. Men jag såg till att slippa hundpromenad både igår kväll och imorse. Förstår inte vad som hänt med magen, men musklerna protesterar högljutt vid promenad. Blir väl att ta det lite lugnt i några dagar. Och min kropp som bara skriker efter att få röra sig lite.

• lanovia 08

Jobbigt med telefontiden Bruttan hoppas du får krypa tillbaka i sängen snart.

• Fjällbruttan

Hej igen... ska försöka stava lite bättre i detta inlägg...

Näääää, jag mår fortfarande illa!!! Jag är så jävla less!! Jag kräks inte, fast i söndags ulkade jag i bilen så mannen HÄLLDE ut allt ur en plastpåse och kastade påsen på mig.. fräste att jag minsann har reflexer nog att INTE kräkas i bilen!!! Vi stod dessutom parkerade så det hade gått att öppna dörren...

Men nu har jag just pratat med en strålande glad och trevlig sköterska, så jag har UL-tid nästa torsdag och på em så jag slipper vingla i väg i ottan... visserligen kör älskling, men jag ska ju upp och ut till bilen på nåt sätt

Nu ska jag sova en stund och hoppas illamåendet släpper lite!

Bra att du tog det lugnt Lanovia, magen har ju börjat gympa, det kan bli rätt besvärligt ibland... men det går över

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...