• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Jaha, där sprack min barnteori...
    Men faktum är att sedan jag fick ungarna så har jag inga som helst sömnproblem.

Men när jag tänker efter har jag nog alltid varit en sån som sovit på bussar, flyg, soffor, fotöljer, flygplatser (!) utan problem...

• passionsblomman

Åh nu ko jag på att jag undrar om jag verkligen gratulerade Lanovia på fördelsedagen i söndags? Nääää....det GJORDE jag nog ta mig tusan inte!

FÖRLÅT så hemskt mycket Lanovia!!!

*harklar mig och stämmer upp*

Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan´
    jag har den äran jag har den äran att gratulera!

Ett fyrfaldigt leve för Lanovia, leve hon hipp hipp
    HURRA!
    HURRA!
    HURRA!
    HURRA!

*sliter fram trumpeten*

Taaadda ddaaaaa taddda daaa tadda daaaa taddapappadadaaaaaaaam!

*skjuter iväg några reketboxar med flera hundra skott i varje*

Grattis i efterskott!

• passionsblomman

DET har INTE jag gjort. Men min sambo däremot...GUUUUUD vad tråkig han är att resa med! Om han inte kör bil så sover han, punkt slut. Jag är vaken jämt utom på förmiddagarna för naär jag väl somnat framåt 3,4,5 så soooover jag gärna till 10,11 om ingen väcker mig. Fast sedan har jag en viss ångest över att halva dagen gått.

Som nu.

Svärisarna kommer i helgen och en del av mig vill få iordning ganska mycket mer här så de ska tycka vi har fint OCH för att inte svärmor skoa komma på att HON nog måsste packa upp lite lådor eller fixa gardinerna i de rum där det inte hänger några ännu.

En annan del av mig har ingen lust, utan vill bara höstkura.

Nuska jag iallafall fixa kaffe. Jag har sprängande huvudvärk idag och GANSKA ömma armveck!

Sonja68 skrev 2009-11-17 12:05:14 följande:
    Jaha, där sprack min barnteori...Men faktum är att sedan jag fick ungarna så har jag inga som helst sömnproblem.Men när jag tänker efter har jag nog alltid varit en sån som sovit på bussar, flyg, soffor, fotöljer, flygplatser (!) utan problem...
  • lanovia 08

Tack Blommis! vilken skönsång det blev där.
    Du behöver inte be om förlåtelse, du har så mkt annat att tänka på, allt kan inte finnas i huvudet.

Appropå på huvud. Så har jag i dag så ont i huvudet att jag knappt orkar sitta här på jobbet. ringde och bokade massage men som det ser ut just nu (om vi inte lyckas få låna en bil till nästa vecka då våran är på genomgång efter påbackningen vi utsattes för för ca 1½ mån) så måste jag vänta 2v.
    Det får mig bara att vilja gråta, 2v!!
    Jag fick lite snabb massage av magen igår och när han tryckte på ett ställe vid skuldrorna gjorde det ont hela vägen fram till pannan.

• Daa

Tack för tipsen. Har funderat på att prova med en kopp te. Igår tänkte jag testa att bara vara uppe lite längre än jag brukar och sega ner mig innan läggdags. Men det är mycket trevligare att gå och lägga sig samtidigt som maken...

Blommis: jo, kommer ihåg att du också har sådana stunder. Sjukt jobbigt. Har läst att man ska kliva upp igen om man inte somnat inom en halvtimme och sedan gå och lägga sig igen när man blivit trött på nytt. Men vad tusan, då är jag så väldigt frusen.

Leksi: det brukade vara så för mig. När jag beklagade mig för min samåkningspolare skrattade han rakt ut. "Vet du vad det beror på?!" Så skrattade han igen medan insikten fick ta plats hos mig. "Åldern..." mumlade jag och möttes av ett nytt skratt.

Oj, nu skriver jag på arbetstid!
    Kram på er!

• lanovia 08

Daa, jag har inga tips på hur du kan göra för att somna. Jag hör precis som sonja till dem som somna överallt i alla lägen. På gott och ont.

• lanovia 08

Blommis hur känns det idag efter gårdagens ivf-samtal?

• Pumpkin

Goddag goddag!

Ninnnis: Åh så avundsjuk jag blir! Jag vill också åka till Vemdalen, det är ju mina hemtrakter (maken är från Västerbotten, jag är från Härjedalen). Vi hade tänkt åka iväg på en skidvecka tillsammans med några kompisar i januari/februari, men se då flyttade lilla Myran in i magen och så blev det inställt. Så då började vi planera för en mysig spaweekend i Tällberg med samma vänner, men vi verkar ha väldigt svårt att komma fram till en helg som passar alla så nu vet jag inte hur det blir
    Men nästa år - då jäklar ska det åkas skidor!

Blommis: Så bra att mötet gick bra!

Lanovia: Grattis i efterskott!

Daa: Jag har tyvärr inte heller några tips för att kunna somna. Sedan några veckor tillbaka har jag sovit fruktansvärt dåligt och nu har jag börjat tycka att det är rent obehagligt att ens gå och lägga sig, det känns inte bra liksom. Så nu ligger jag med datorn i sängen och knappar på den tills jag somnar, alternativt läser en bok tills ögonen bara inte orkar mer.

• Sonja68

Lanovia: GRATTIS i efterskott, det hade jag missat. *grattiskram*

Jo, jag har också hör att man ska gå upp igen om man inte somnat inom en halvtimme. Lösa korsord, dricka te, osv.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...