• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Jag kommer i mitt liv aldrig vare sig att kunna eller vilja avstå från godis, kakor och bakelser. Vad fasen, man vill väl njuta av det goda i livet innan man dör! fast man behöver ju inte dra på sig en för tidig dörd genom att äta hur mycket som helst däremot. Och röra sig är ju bra.
    Fast jag är inte alls någon sådan där tränings-knarkare osom bara njuuuter av att träna för saken skull. Brukar vara duktig en period och sedan blir jag jämt dyngförkyld och kommer av mig.

• Fru E

*Tar mig i kragen och skriver istället för att smygläsa*

Jag tror inte att det är bra att förbjuda någon mat utan äta med sunt förnuft och röra på sig helt enkelt. Förbjuder man något blir man bara mer sugen på det istället för att ta en bit eller tre.

Har för första gången varit hos en naprapat nu för ryggen. Gick väldigt snabbt med mycket knak *ryser*. Han gjorde lite tester på mig och "knäckte" på olika ställen. Tydligen var mitt ena ben längre än det andra men det fixade han till liksom att jag lyckades komma längre ner när jag skulle försöka sätta handflatorna i golvet. Enligt honom skulle det bara krävas 1 behandling till men jag är fortfarande lite skeptisk till om det här kan hjälpa. Men får nog ha lite tålamod i några veckor till eftersom det kunde ta 4-6 veckor för effekterna att sätta in. Fick i alla fall klartecken till att träna men typiskt nog var alla pass jag kunde redan bokade så får bli först nästa vecka.

Fru Bygg-låter som du har en bra plan angående kilona som du vill bli av med måste ju få ta minst lika lång tid som det tagit att gå upp dem.

PB-det där med nålgrävandet hade jag aldrig klarat utan svimmat på fläcken

Ninnis-åhh vad skönt att sova en stund när man kommer hem, själv är jag dålig på det men hade lätt kunnat somna nu

Leksi-trist att få jobba mer när ni vant er vid mindre tid men tur att du har jobbet kvar

Ankan-roligt med nytt UL men klart att oron sätter in när BM säger något sådant.

Lanovia-du får försöka njuta av den här tiden och istället serva maken med fika och mat

• lanovia 08

Du får ta tid på dig o låta det sjunka in

Skit att massören måste kosta pengar. Jag har dragit ut på att boka jättelänge bara för att jag tycker att det kostar mer än vi har råd med just nu. Kakel och sådant är inte helt gratis.
    Men maken tvingade mig ringa idag så det var bara att lyda.

passionsblomman skrev 2009-11-17 13:05:07 följande:
    Lanovia, jag vet inte riktkigt hur det känns. Det enda jag verkligen känner idag är min-huvudvärk-! precis som du eskriver din känns det ju och jag är så less på att den kommer och går. Jag kan inte kosta på mig hur många massager som helst heller, det blir ju snordyrt och dessutom är det jul snart.
  • Fru E

Ja pengarna försvinner i rasande fart utan att man behöver göra så mycket..........400 kr bara för 20 min hos naprapaten och lika mycket nästa vecka....

PB-kanske en spikmatta, varmt bad, vetekudde kan hjälpa dig?

• lanovia 08

För mkt i helgen? Nja isåfall ätit för mkt eller gått liite för mkt eller bara slappat för mkt.
    vi var på myshelg i Malmö så vi gjorde inget på huset. Däremot har det nog kanske blivit för mkt promenad.

Pizza och hamburgare... jo låter trevligt. Men efter en helg i Malmö och betalat någons månadslön på Hornbach så får vi nog hålla i pengarna lite grann nu.

Fjällbruttan skrev 2009-11-17 14:55:44 följande:
    Lanovia, låter jobbigt med sammandragningar, du kanske gjorde för mycket i helgen i alla fall?+ förlåt men jag har faktiskt glömt, när tänker du leverera din underbara bebis??Skönt att få vara hemma efter jul Och du, hört talas om de där hamburgerkejorna där man köpa med sig mat hem?Eller pizzor klara i en kartong, man kan tom äta på kartongen
  • lanovia 08

Fru Bygg, tror inte jag heller har missuppfattat dig. Däremot blir vi visst alla i denna tråd upprörda när någon råkar kommentera en gravid eller nyförlöst och ammandes ev extra kilon. Försöker bara ge dig en motvikt till de dumma kommentarerna som kan såra.

Blommis, sa BM att man går upp av hormonerna de första månaderna?? *börjar dansa segerdans*
    Och jag som fick höra att jag inte alls borde gå upp något ibörjan, då skulle man ju inte ens märka av barnet vad gäller hunger och kilon. .....

• lanovia 08

Fruktsallad det lät nyttigt och gott.
    Jag funderar på att göra lite negerbollar och bjuda de arbetande karlarna på.

• passionsblomman

Lanovia: JA DET SA HON! Att det är en jättestor omställning i kroppen att bli gravid och att hormonerna i sig gör att man kan gå upp i början och sedan plana ut för att senare gå upp igen när bebis växer. Jag gjorde nog precis så, men vet ju inte vad jag vägde exak precis innan,men gissningsvis typ 59-60 kg sådär, och sedan efter invägningen så var det lååååång tid där igngen ökning alls kom, förrän i slutet, räknar jag från invägningen gick jag bara upp 7,5 kg, men mer troligt är attjag frn graviditetens start till dess slut gick upp ca 10, eftersom jag ju inte vägdes in förrän i v.10

• Fru E

Ohhh negerbollar var länge sedan jag gjorde men är inte riktigt läge nu när maken har sin tävling på jobbet, dvs lite grymt att fresta i onödan

• passionsblomman

Ja spikmatta verkar ju ha blivit the shit. Vetekudde är skönt, men jag har vare sig någon sådan eller någon micro att värma den i. Däremot badar jag i varma bad ofta ofta numera. I vårt badkar med tassar!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...