• Fru E

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

*Tar mig i kragen och skriver istället för att smygläsa*

Jag tror inte att det är bra att förbjuda någon mat utan äta med sunt förnuft och röra på sig helt enkelt. Förbjuder man något blir man bara mer sugen på det istället för att ta en bit eller tre.

Har för första gången varit hos en naprapat nu för ryggen. Gick väldigt snabbt med mycket knak *ryser*. Han gjorde lite tester på mig och "knäckte" på olika ställen. Tydligen var mitt ena ben längre än det andra men det fixade han till liksom att jag lyckades komma längre ner när jag skulle försöka sätta handflatorna i golvet. Enligt honom skulle det bara krävas 1 behandling till men jag är fortfarande lite skeptisk till om det här kan hjälpa. Men får nog ha lite tålamod i några veckor till eftersom det kunde ta 4-6 veckor för effekterna att sätta in. Fick i alla fall klartecken till att träna men typiskt nog var alla pass jag kunde redan bokade så får bli först nästa vecka.

Fru Bygg-låter som du har en bra plan angående kilona som du vill bli av med måste ju få ta minst lika lång tid som det tagit att gå upp dem.

PB-det där med nålgrävandet hade jag aldrig klarat utan svimmat på fläcken

Ninnis-åhh vad skönt att sova en stund när man kommer hem, själv är jag dålig på det men hade lätt kunnat somna nu

Leksi-trist att få jobba mer när ni vant er vid mindre tid men tur att du har jobbet kvar

Ankan-roligt med nytt UL men klart att oron sätter in när BM säger något sådant.

Lanovia-du får försöka njuta av den här tiden och istället serva maken med fika och mat

• Fru E

Ja pengarna försvinner i rasande fart utan att man behöver göra så mycket..........400 kr bara för 20 min hos naprapaten och lika mycket nästa vecka....

PB-kanske en spikmatta, varmt bad, vetekudde kan hjälpa dig?

• Fru E

Ohhh negerbollar var länge sedan jag gjorde men är inte riktigt läge nu när maken har sin tävling på jobbet, dvs lite grymt att fresta i onödan

• Fru E

Där sa du något PB ska nog ta mig ett bad ikväll så ryggen mjuknar lite till.

Naprapaten använde en liten spikmatta som han tryckte på min rygg när jag låg på mage

• Fru E

Helt galet vad ni skriver och jag har bara möten hela tiden så hinner knappt läsa in mig på vad jag ska kommentera

Lanovia-jag vet inte riktigt om ryggen är bättre faktiskt men nu känns det mer som att det sitter i muskelfästena i rumpan eller vad jag ska säga. När jag sitter ner så får jag nästan mjölksyra i rumpan men lägger jag upp benen på en annan stol och "avlastar" rumpan går det bättre konstigt nog. Nu har stelheten mer satt sig i nedre delen av nacken så får väl boka en ny massage tid när jag varit på nästa besök hos naprapaten i nästa vecka *ser hur pengarna rinner iväg*
    Passa på att vila nu när du kan och med gott samvete kan låta din make få göra grovjobbet

• Fru E

Tittar in lite snabbt och säger godmorgon!

Har möte hela dagen men skickar kram & till alla!

Lanovia-jag har för mig att både Zara och Vero Moda har mammakläder

• Fru E

Hoppar snabbt in innan möten hela dagen igen lovar att vara mer social när den här perioden har lagt sig!

Jenny-smälter rent av dina kläder, så fina! Jag vill hemskt gärna ha länken till din blogg

Lanovia-skönt att proverna såg bra ut så kan du släppa det lite. Härligt med massage! Maken hade frågat sin massör på jobbet vad han kunde göra för att få min rygg att må bättre och djupmassage blev svaret eller att trycka satan på muskelfästena som sitter under bäckenbenet på rumpan *AJAJAJAJ*

Bruttan-så du har tjuvstartat med julpyntet vi städade lite extra igår och tänkte så smått få upp julsakerna i veckan tror jag.

• Fru E

Daa-inte ska du be om ursäkt för att du skriver vad du känner! Viktigt att få ur sig allting och det är det vi finns till för
    Just nu går jag och spekulerar om en kollega på jobbet på en annan avdelning har en bulle i ugnen eller inte (första i så fall för henne och hon är antingen 30 el 31). I kompisgänget är det ett par som jag vet antagligen kommer att börja försöka det närmaste året dvs till sommaren kanske och där kommer bitterfittan in

Lanovia-jag tror att det är bra att storgråta ibland för då får man ut alla känslor så det går att bearbeta dem KRAM

• Fru E

PB-ohh finns det sådana djur här nere

Leksi-hoppas UL:et gick bra

• Fru E

Villemoa-får nog öva upp min vissling lite och vighet om jag ska nå ner med huvudet i sanden så lika bra att börja redan nu.

Här väntas indianerna lämna sina spår de närmsta dagarna blir med största sannolikhet BOM som vanligt

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...