• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

Där sa du något PB ska nog ta mig ett bad ikväll så ryggen mjuknar lite till.

Naprapaten använde en liten spikmatta som han tryckte på min rygg när jag låg på mage

• Villemoa

Grattis på födelsedagen i efterskott lanovia!! Det låter också som om du hade en underbar helg!

Sluta med fika kommer jag aldrig, även om jag verkligen skulle behöva det! Jag har också rätt många kilon att gå ner. Väger mer nu än jag gjorde vid inskrivningen när jag väntade Moa

Har ju heller inte kunnat träna på två månader pga missfallet + förkylning men imorgon är det dags! Det värker i hela min kropp och massage vore ju inte helt fel! Har ju faktiskt också en spikmatta hemma så den kanske man skulle lägga sig på.

Apropå barnvagnar så har vi en Emmaljunga City Cross och när Moa var nyfödd hade vi en hårdlift till. Vi är supernöjda med den fortfarande! Kronan vet jag en granne som har och de är också supernöjda med sin.

• Sonja68

Villemoa: Har funderat var du hållit hus *saknat dig*
    Så skönt att du är här igen.
    Hur mår du?

Från att aldrig varit speciellt "hård" på fika och godis (däremot chips o glass) så blev jag en riktig gottegris när jag väntade andra tösen. Det har hållit i sig
    Men med Viktväktarnas program så kan man ju spara ihop point bl.a. genom att röra på sig, så att man kan unna sig livets goda på t ex lördag. Närmare bestämt ett glas rött, lite mörk choklad, några kex med ost osv.
    Nä, jag tänker inte heller avstå helt från guldkanterna

Nu får jag lite ångest, två veckor till advent och sen kommer det bara rulla på helt hysteriskt.
    Almanackan börjar redan vara fullklottrad med "dansuppvisning", "julavslutning", "ryska-avslutningfest", "lucia", "adventskonsert", "julkonsert" osv. osv.
    Och vi sätter oss i bilen och drar till det stora landet i öst direkt på kvällen då tomten varit och hälsat på...
    HUR ska jag hinna allt?!
    Vill gärna ha lite jul här INNAN jul, så barnen får känna julstämningen, för sedan blir vi ju borta läääänge.

Julklappar ska vi ju inte ens prata om. Vi måste ha med oss massor med nyårspresenter till alla släktingar "over there". De ska vara fina, små och lätta så att vi kan ta dem på flyget (vi flyger halva vägen). Suck

• Sonja68

om nån är intresserad...*viskar*... så finns en bild på mina huligantjejer under starka bilder i mitt galleri.

• passionsblomman

Fina fina törserna! *hjärtar*

Sonja68 skre 2009-11-17 19:16:52 följande:

om nån är intresserad...*viskar*... så finns en bild på mina huligantjejer under starka bilder i mitt galleri.♥
  • Ninnnis

Skyndar in och säger hej, men hinner inte läsa ikapp allt.

Jag har haft projektmöte hela dagen, vilket jag ska ha imorgon också. Intensivt men kul! Sen har jag varit och tränat cirkelgym, efter att ha tagit en morfar i bilen på parkeringen Nu ska jag duscha och titta på den enda serien jag följer; Desperate Housewives

Inser förresten att jag har det ganska bra som har subventionerad massage på arbetstid varannan vecka, vi betalar 50kr för en halvtimme och jobbet betalar resten...

Kram på er!

• Ninnnis

*hjärtar Sonjas söta tjejer*

Sonja68 skrev 2009-11-17 19:16:52 följande:
    om nån är intresserad...*viskar*... så finns en bild på mina huligantjejer under starka bilder i mitt galleri.♥
  • Villemoa

Sonja; nawwww vad söta de är!

Har inte varit här på några dagar, har haft det lite hektiskt. Vi håller på att ordna lite här hemma så det har tagit tid. Sen har jag generellt sett spendarat mindre tid framför datorn de senaste veckorna. Men jag brukar komma in och läsa även om jag inte kommenterar så mycket.
    Jag mår faktiskt rätt bra. Har ÄL i nästa vecka så nu börjar vi med bebisverkstaden igen Ska bli mycket spännande att se hur det går, och nervöst inte minst!!

• passionsblomman

Fotbollen var såklart en hit. Min son kommer att bli en total sportfåne...

...och jag inser att ska man få det här med mat och läxor och läggtider att flyta så kommer det att krävas en hel del logistik av sportfånens mamma.
    Nuär det på tok för sent igen. Men sambon vill ju också ha middag och han slutar inte förrän 19 vissa dagar.

Och jag tycker att äta ihop kan vi väl åtminstone göra då nu när han iallafall inte slutar 22.00

Alltså måste jag nog se till att förbereda mat så det bara är skjuts i ugnen direkt efter träningen och färdigt precis till sambons hemkomst. Då är det sent, men inte så här sent.

• Fjällbruttan

Blomman, grytor som går att värma, färdig pannkakssmet, färdiggjord pastasås, gratänger... finns massa bra som bara är att "skjuts in i ugnen,,"
    Vi som är fem med olika tider, träningar och varierande arbetstider lever med almenacka och whiteboard, annars kraschar allt....

Sonja´s tjejer är söta som socker!! De kommer att smälta om det regnar
    eller söta som havregröt som gubben har som standard "gulligochsnällkommentar"

ballerina pepparkaka är gott!! Det tyckte hela familjen, men vi åt bara en var!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...