• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Jädrans illamående. Att det inte kan släppa för dig snart.

Spännande med UL-tid.

Ja jo jag får väl så snällt rätta mig efter magens humör.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-11-17 23:28:50 följande:
    I know, det finns ju massor, men man ska komma på dem också när man står och vill både vara snabb, få omväxling, äta GOD mat och så göra den rejäl och vettig för växande tränande barn och så ska det helst passa till matlådor också. För att inte tala om att det ju är bra om det är ekonomiskt, ekologiskt, närproducerat och miljövänligt då förstås. Lägger vi till att det gärna ska vara lite smal mat för de vuxnas del så går det ju åt helskotta direkt! För att inte ens nämna att alla i familjen gärna ska tycka om maten också så de alla är mätta och belåtna efteråt.När man tänker efter lite så är det ta mig f*n en bedrift i sig att fixa mat i en familj. Jag tror jag ska begära avlönad anställning.
    WORD!
    Jag är totalt misslyckad som matmamma i köket, för jag lyckas knappt med NÅ'T av ovanstående...
    Men något som i alla fall liknar mat står på bordet varje dag.
    Vore kul om familjen tyckte det var gott oxå! Och om det var relativt nyttigt.

TACK gulliga ni för snälla kommentarer ang. mina töser.
    Jo, de är rätt fina... Om det är nå't jag är stolt över att ha gjort här i livet så är det dom

Kram till alla!
  • Jenny står brud 090801

Vinkar tillbaka
    lanovia 08 skrev 2009-11-18 07:48:13 följande:

Godmorgon alla! Börjar med en vink och kram till allesammans. Sedan skall vi se hur långt jag hinner här innan jag måste springa på möte. Blir nog bara en snabbläsning.
  • Hvidbrud

Lanovia: ja, vad har hänt med din mage..? Nu börjar det roliga... Skulle det vara härligt och gulligt med sparkar och mage så skulle man ju aldrig vilja föda, men när revbenen käns krossade och bäcknet håller på att falla isär och man kan inte gå mer än några steg innan kroppen protesterar (för att inte tala om sömnen) så gör man vad som helst för att den ska komma ut... Och när de är ute... Då förlåter man dem för allt! Men nu börjar det bli trångt där inne för lilla spellevinken och kroppen blir mer redo varje dag. Du ska bara ta det lugnt och skämma bort dig själv!

Sonja: Vilka tjejer! Sååå sööta!

nu protesterar e! kram!

• passionsblomman

Lanovia, förstår du inte vad som hänt med din mage?

Jag vet!

ALLA här vet vad det var du gjorde...

Så kan det gå när inte haspen är på as they say.

• passionsblomman

Daa, jag tar dig under armen och vandrar till John Blunds land och tar ett allvarligt snack med honom angående leveranstiderna på insomningssanden för vår del!

Jag var vaken samtidigt som du inatt och då hade jag tröttat ut mig tills jag såg i kors, lik förbaskat ligger man där och vrider sig som en mask på en metkrok.

Dålig service på Blund &c/o numera.

• passionsblomman

Sonja, jag tror nog att matläget i våra respektive familjer är BRA mycket bättre med oss än de vore utan. Så det så.
    Tacksamma är vad de ska vara allihop.

Förresten så brukar min sambo faktiskt för det allra mesta verkligen älska min mat och blande mina första minnen från vår tid då vi nyss blivit ihop, var när jag frågade om han ville ha matlåda med sig av det vi ätit dagen innan. Han satte sig upp i sängen och hojtade : "FINNS DET TILL MATLÅDA! YES!!!"
    Och han är fortfarande jätteglad när det finns. Det är lite gulligt tycker jag och ganska representativt för vår kärlek tror jag, alltså lite sådär vardagsomsorger och att vi värderar sådana där småsaker som ganska stora i långa loppet. Att äta vettig mat och inte slösa massor på köpeluncher utan istället kunna gå ut oc äta hela familjen ibland och sånt.

Vi kutar inte runt och säger jag älskar dig femton ggr om dagen(som visst alal andra gör enligt en viss tråd här på forumet) utan det är mer sådant, att jag kanske gör riktig mat och bra matlådesådan fast jag inte har lust egentligen.
    För att jag vet att det gör hans dag till en bättre dag.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-11-18 12:00:12 följande:
    Lanovia, förstår du inte vad som hänt med din mage? Jag vet! ALLA här vet vad det var du gjorde... Så kan det gå när inte haspen är på as they say.

Avslöjad Lanovia!

Jag glömde ju svara på din fråga Lanovia: Vi blir ca 2 v "där borta". Ska bli gott för töserna att umgås med farfar och sina kusiner och andra släktingar.
    Nyår är den största högtiden där, då går barnen på "jolka" en sorts nyårsfest där man dansar runt granen, klär ut sig till olika sagofigurer, kanske en föreställning, farbror Frost (som vår tomte) och Snöflickan (hans "assistent", Farbror Frost kan vara rätt röd om näsan...)kommer på besök och delar ut presenter osv.
    Vi vuxna äter och dricker och äter och dricker i flera dagar
    Man är mycket ute och flanerar, åker skridskor, det är FEST! Hela staden är prydd med lampor och granar och blink-blink.
  • Hvidbrud

Kan ni inte ta med Esther också? Hon förstår inte att man ska sova på natten, inte på dan... kl 2 är lite sent för en så ung dam.

Om jag inte kan sova brukar jag göra en progressiv avspänning. Somnar när jag når knäna...

• lanovia 08

De har väl börjat outsorca sina tänster till Indien (som alla andra). och från Indien måste det bli svårare att hinna i tid och utför tjänsterna.

passionsblomman skrev 2009-11-18 12:03:03 följande:
    Dålig service på Blund &c/o numera.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...