• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Mysigt det låter!

Sonja68 skrev 2009-11-18 12:13:31 följande:
    Avslöjad Lanovia!Jag glömde ju svara på din fråga Lanovia: Vi blir ca 2 v "där borta". Ska bli gott för töserna att umgås med farfar och sina kusiner och andra släktingar.Nyår är den största högtiden där, då går barnen på "jolka" en sorts nyårsfest där man dansar runt granen, klär ut sig till olika sagofigurer, kanske en föreställning, farbror Frost (som vår tomte) och Snöflickan (hans "assistent", Farbror Frost kan vara rätt röd om näsan...)kommer på besök och delar ut presenter osv. Vi vuxna äter och dricker och äter och dricker i flera dagar Man är mycket ute och flanerar, åker skridskor, det är FEST! Hela staden är prydd med lampor och granar och blink-blink.
  • passionsblomman

SÅÅÅÅ måste det ligga till! Jäkla hottentotter! Bara för att DE har varmt och dag och sol så ska alla andra också vara vakna den tiden!

lanovia 08 skrev 2009-11-18 12:14:25 följande:
    De har väl börjat outsorca sina tänster till Indien (som alla andra). och från Indien måste det bli svårare att hinna i tid och utför tjänsterna.
  • lanovia 08

Va? Nu förstår jag ingenting.
    Vad menar ni att jag har gjort?
    Jag gick och la mig ikväll och nästa morgon när jag vaknade så fanns spillevinken i min mage. precis på samma sätt som h*n kommer födas.
    Så nu får ni nog förklar er lite!

passionsblomman skrev 2009-11-18 12:00:12 följande:
    Lanovia, förstår du inte vad som hänt med din mage? Jag vet! ALLA här vet vad det var du gjorde... Så kan det gå när inte haspen är på as they say.
  • passionsblomman

Hahah! Hvidis, jag undrade också först varför du ville att Esther skulle åka med Sobja till Ryssland.. Men sedan fattade jag!

Men du, vad fasen är proggresiv avspänning?

• lanovia 08

Precis! Det förklarar då varför man är så trött på dan för då kämpar de ju med att få oss att somna.

passionsblomman skrev 2009-11-18 12:17:11 följande:
    SÅÅÅÅ måste det ligga till! Jäkla hottentotter! Bara för att DE har varmt och dag och sol så ska alla andra också vara vakna den tiden!lanovia 08 skrev 2009-11-18 12:14:25 följande:
  • Sonja68

Passionis: Jo, du har rätt. Men jag ÄR verkligen kass på att laga mat. Det är inte min grej liksom. Men jag gör det ändå och jag gör också matlådor åt maken. Försöker ändå göra hemlagad mat så gott det går. VArdagsomtanke.

• lanovia 08

Antar att du har så rätt så.
    Men jag kan acceptera sparkar och kullerbyttor även om de inte alltd är så sköna. Men vill ju kunna gå på promenad med hunden i alla fall. menmen är det priset jag får betala för att få Spillevinken så är det värt det.

Usch vilket väder vi har här nu. Regnar och är näst intill kolsvart.

Hvidbrud skrev 2009-11-18 11:21:22 följande:
    Lanovia: ja, vad har hänt med din mage..? Nu börjar det roliga... Skulle det vara härligt och gulligt med sparkar och mage så skulle man ju aldrig vilja föda, men när revbenen käns krossade och bäcknet håller på att falla isär och man kan inte gå mer än några steg innan kroppen protesterar (för att inte tala om sömnen) så gör man vad som helst för att den ska komma ut... Och när de är ute... Då förlåter man dem för allt! Men nu börjar det bli trångt där inne för lilla spellevinken och kroppen blir mer redo varje dag. Du ska bara ta det lugnt och skämma bort dig själv!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...