• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Så, då var man tillbaka från en promenad med Ella. Det är riktigt fint väder här i skåne idag!

Jag tror att ni har missförstått mig lite här i tråden. Jag bantar inte och har aldrig bantat och kommer aldrig att banta. Jag har alltid varit smal och kan ju inte säga att jag är särskilt stor nu heller (blev inte så stor när jag var gravid heller, bara en mage). Jag har inte bråttom att gå ner i vikt alls, men jag har som mål att ngn gång i framtiden gå ner till min inskrivningsvikt (alltså 5 kg till).
    Vi äter rätt så bra mat här hemma, men det är alla kakor och godis som jag vill sluta med. Har blivit att man har unnat sig detta, då man är trött efter nätterna mm. Så ni behöver inte vara oroliga för mig!

• Fjällbruttan

Hllå, jag har inte alls uppfattat det som om du bantat, ville mest bara ge dig jkött på benen fr att slå undan fötterna på de som har mage( ) att upphöva sin stämma och överhuvudtaget kommentera hur du ser ut!

För övrigt kan jag försåt det där med kakor
    Var bara tvungen att köpa ballerina pepparkaka för att blomman skrivit om det, ska testas ikväll

Fru Bygg skrev 2009-11-17 15:10:07 följande:
    Så, då var man tillbaka från en promenad med Ella. Det är riktigt fint väder här i skåne idag! Jag tror att ni har missförstått mig lite här i tråden. Jag bantar inte och har aldrig bantat och kommer aldrig att banta. Jag har alltid varit smal och kan ju inte säga att jag är särskilt stor nu heller (blev inte så stor när jag var gravid heller, bara en mage). Jag har inte bråttom att gå ner i vikt alls, men jag har som mål att ngn gång i framtiden gå ner till min inskrivningsvikt (alltså 5 kg till). Vi äter rätt så bra mat här hemma, men det är alla kakor och godis som jag vill sluta med. Har blivit att man har unnat sig detta, då man är trött efter nätterna mm. Så ni behöver inte vara oroliga för mig!

• Fru Bygg

Lanovia: Du måste ta hand om dig! Gå hem och lägg dig på soffan och ta det lugnt. Huvudvärk och sammandragningar är inte att leka med! Du har ju ett tag till innan vi vill att spillevinken ska titta ut.
    Ta smärtstillande också för huvudvärken. Min BM sa åt mig att äta alvedon när jag hade ont i huvudet. Barnet mår inte dåligt av alvedon, snarare dåligare av att du har ont ngnstans!
    Så ta hand om dig ikväll. Precis som fjällbruttan säger så finns det mat att köpa hem, det finns bra mat också om man inte vill ha pizza eller hamburgare!

• Fru Bygg

Jag var inom affären idag när vi var ute och gick. Klarade att gå förbi alla de förädiska hyllorna med onyttigheter och köpte istället frukt till en god fruktsallad ikväll!

• Fru Bygg

Åhhh..... Pepparkakor! Det är gott! Ballerina med pepparkakor har jag aldrig smakat. Du får berätta hur det smakade sen, fjällbruttan.

• Leksi

lanovia 08 skrev 2009-11-17 14:03:35 följande:

Och fått bekräftat från chefen att jag inte behöver jobba efter jul. Utan får vara hemma 2v med lön. Dvs OM de inte behöver ringa in mig till kontoret någon enstaka dag. Hurra hurra! Börjar längta efter ledighet nu.
    Det är ju verkligen jättehärligt Lanovia! Då får du förhoppningsvis en månad ledigt hemma innan bebben kommer och det låter ju heelt suveränt! Speciellt om du har mycket sammandragningar & huvudvärk låter det som en riktigt bra idé att du unnar dig att ta det lite lugnare mot slutet.

Själv har jag precis mottagit pissiga nyheter här på jobbet. Från 1 januari höjer de arbetstiden från 37,5 timmar i veckan till 40. Vi har ju haft det jättebra tidigare, det är ju lite lyxigt med 37,5 men man har ju vant sig vid det och det känns inte optimalt att börja jobba MER när man är i vecka 26 eller vad jag nu kommer vara i då.
  • Leksi

Fru Bygg skrev 2009-11-17 15:19:06 följande:

Åhhh..... Pepparkakor! Det är gott! Ballerina med pepparkakor har jag aldrig smakat. Du får berätta hur det smakade sen, fjällbruttan.
    Åh, då ska ni smaka GB´s sandwich med pepparkakssmak! Helt ljuvligt goda!!
  • passionsblomman

Jag tror ingen oroar sig utan vill peppa dig att stå på dig mot puckade mag-kommentarer från mormödrar och andra eventuelle klumpedunser Fru Bygg! I allafall fattar jag kommentarerna så.

För egen del har jag idag gottt och väl 25 överflödiga kilon att ta av och skulle verkligen behöva göra något radikalt åt det, för det är på intet sätt hälsosamt.

Dessvärre kan jag inte skylla ett skit på barnalstrande i mitt fall, då jag verkligen bara gick upp själva bebis med tillbehör.
    Däremot gick jag upp efteråt. För det blev mycket skräpmat och fika-precis som du skriver, med allt fikande och dåligt med tid och ork för ordentlig matlagning och min depression var ju knappast någon hjälp där heller. Jag orkade intealls ränna runt med vagnen på milslånga promenader och sådär. Sedan har jag med åren lagt på mig sådär ett-två kilo per år, alltså ine mycket egentligen, men på sikt...ojojojoj!

Och det började förresten redan vid 25 årsåldern för när jag var 26 vägde jag 52 kg, när jag vägde in mig på mvc vid 29 vägde jag 62 det var en chock även om morskan sa att man ofta går upp flera kilo bara av hormonförändringarna i början av en graviditet. Jag vägde 70 kg prick när jag skulle föda och nu mina vänner väger jag gräsliga 74,5 kg. Dvs MER än när jag gått 40 veckor med bebis!

Jag gick för 1 1/2 år sedan promenader i 9 8 veckor och tappade då 9 kg.

Men jag kom av mig och gick upp typ allt igen.

Jag har ehller aldrig bantat. Det närmsta det jag kommit var en sådan där detox-kur i våras, men den var ju primärt för att rensa kroppen på allt skit. Mest socker då, eftersom jag är en socker-knarkare.
    Jag borde skaffa en hund så jag blev TVINGAD att gå mina promenader. (schysst anledning va? stackars hund...)

• Fru Bygg

Leksi, vilka tradiga nyheter på jobb. Det gör så mkt mer än vad man tror de 2,5 timmarna! Men du får trösta dig med att sen kommer du ju vara hemma med en liten prins/prinsessa istället för att jobba 40 timmar i veckan. Visserligen blir det ännu fler timmar med ett litet barn, men det är ju så underbart!

• Fru Bygg

Ja, vem väger det man gjorde när man var 20-25? Jag var megasmal då och kunde äta precis allt utan att gå upp ngt. Vilket jag ville göra då, inte heller roligt att alltid få kommentarer om att man är för smal. Fick väldigt ofta kommentarer av diverse människor (inte min familj) om jag ngn gång åt lite mindre. Till saken hör att jag alltid åt väldigt bra, till frukost va det alltid en tallrik havregrynsgröt och tre mackor.

När jag var 23-24 gick jag upp lite till 60-65 kg som jag borde väga med min längd och då insåg man att man inte kan äta allt längre. Men med lite träning och bra mat, så måste man ju kunna unna sig ngt ibland.

Jag kommer fortfarande att äta lite godis och kakor, men får försöka hålla det till helgen!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...