• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Ivf-samtalet gick bra och läkaren är bra tycker jag. Hon känns iallafall som att hon vet vad hon snackar om.
    Men jag måste smälta dagens info och snack lite innan jag kan sammanfatta det känner jag.

Vi ska iallafall få det där blodprovet analyserat och utifrån det ska vi få höra lite mer hur hon bedömer våra chanser med en ivf. Det var något hormon som vi tydligen utsöndrar mer och mer av ju sämre vi ägglossar om man säger så. Och mitt värde låg ganska högt. Det kan hända mina kära vänner att den här blomman är lite för gammal. Men det vet vi inte än.

• Ninnnis

Vad jobbigt att du blev stucken så många gånger, Blommis! Jag tycker du är tuff

Skönt att samtalet kändes bra, och framför allt att läkaren var förtroendeingivande. Jag förstår att det är lite att smälta. Hoppas hoppas hoppas att ditt blodprov ser bra ut och att hormonvärdet inte är för högt! Kraaaaaaaaaaam!

• Ninnnis

Gårdagens "morfar" i soffan blev 1,5 timme... Sen var jag och red innan jag kröp till kojs igen Liiiite piggare idag, vilket är tur eftersom jag ska ha projektmöte halva dagen idag och hela dagen imorgon...

• Ninnnis

Vi har förresten bokat stuga i fjällen i januari, för att vara säkra på att kunna åka lite skidor. Jag, makan och vovven ska husera i en stuga med 8+2 bäddar, panoramafönster ut mot fjällen, bastu och öppen spis

• lanovia 08

Ja jag blir lika fascinerad varje gång här i söder. Kan inte minnas att det blev sådan kaos i Umeå när det snöade...

Pumpkin skrev 2009-11-16 20:15:52 följande:
    Ja själv längtar jag till nästa vinter, då vi är på plats i Västerbotten och kan få oss en riktigt härlig vinter! Här är det ju också så att inget funkar när det kommer snö - pendeltågen står stilla och trafikolyckorna haglar. Jättekonstigt faktiskt, man tycker att det inte borde vara en SÅ stor överraskning med snö när man befinner sig i Sverige. Och det är inte så att det behövs mycket snö, det räcker med en snöflinga eller två för att det ska bli fullkomligt kaos.
  • lanovia 08

*ryser* men är imponerad av dig Blommis som klarade sitta så snällt medans de grävde runt i armen. Huvva!
    förstår att det är mkt att smälta efter samtalet. hoppas värdena ser bra ut så att det inte är för sent. *kniper tummar och tår*

• lanovia 08

*avvundsjuk* Oh vad det tar emot att inte få åka skidor i år. För oss har det blivit tradition att åka över nyår.
    Jag vet vi skall verkligen inte klaga, och man kan inte få allt. men...
    Hemma suckar vi varje gång vi ser en skidreklam och har lovat varandra att nästa år då skall vi minsann åka. Lillskit kan ju behöva få se lite snö också.

Men vad mysigt det låter. Hmmm är ni säkra på att ni får plats i denna lilla stuga?? Vart skall ni? Svenska eller norska fjällen?

Vad bra att du är piggare idag Ninnis.

Ninnnis skrev 2009-11-17 07:44:13 följande:
    Vi har förresten bokat stuga i fjällen i januari, för att vara säkra på att kunna åka lite skidor. Jag, makan och vovven ska husera i en stuga med 8+2 bäddar, panoramafönster ut mot fjällen, bastu och öppen spis
  • lanovia 08

Igår var jag minst sagt frustrerad. vi var till Hornbach och storshoppade (betalde nog nästan någons månadslön). Det inhandlades kakel, värmegolv o allt som kan tänkas behövas till detta. ´Vi var ute lite i sista minuten eftersom vi inte tänkt åka igår men av olika anledningar fick lägga om planerna. Alla paket var minst sagt tunga. så medans vi jobbade mot tiden och det hade hjälpt om båda kunde lyfta fick jag stå med armarna i kors och se på medans maken lyfta och svetten rann på honom.
    Morr vad frustrerande det var!!
    Men jag har börjat tänka som någon så klokt skrev här (tror det var Ingis) att ok jag kanske inte kan göra det jag vill i renoveringen och bärandet alltid men maken kan o andra sidan inte hjälpa mig bära Spillevinken eller ta smärtorna som densamma ibland ger mig.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...