• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Fru Bygg, dina mormors kommentar får mig alldeles för mkt att associera till makens mormor och mor.
    Oh kan hon inte bara låta din mage vara 1 månad efter fölossning???!!!! antar att man som ammande behöver lite energi att ta utav. Lugna dig lite så kommer kilona säkert långsamt försvinna och gör de inte det kanske du får hugga tag i det om ett tag. Men än skall du nog låta kilona försvinna långsamt. Som hvidis skrev med slagprodukter...

• lanovia 08

Duktig liten tjej!

Fru Bygg skrev 2009-11-16 12:42:34 följande:

Vilken underbar helg jag har haft! Vi var ju hemma hos mina föräldrar i Blekinge och Ella var helt underbar! Bilresan dit och hem (enkel resa 2½ timmar) gick strålande. Hon sov så gott i bilstolen nästan hela resan! Väl i Blekinge charmade hon alla! Vi träffade även min farmor och mormor. Ella var vaken och glad hela tiden. Ja, emellan besöken sov hon gott!Vi är ett par riktigt stolta föräldrar just nu! Eller det har vi alltid varit, men man sträcker extra på sig när allt går så bra och alla öser beröm över ens barn!
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-11-16 14:41:50 följande:

Fru Bygg, dina mormors kommentar får mig alldeles för mkt att associera till makens mormor och mor.Oh kan hon inte bara låta din mage vara 1 månad efter fölossning???!!!! antar att man som ammande behöver lite energi att ta utav. Lugna dig lite så kommer kilona säkert långsamt försvinna och gör de inte det kanske du får hugga tag i det om ett tag. Men än skall du nog låta kilona försvinna långsamt. Som hvidis skrev med slagprodukter...
    Ja, ärligt talat kan jag inte fatta att man ens kommenterar magen på någon som fött barn för en månad sedan. Herregud
    Så bra att din pappa stod upp för dig Fru Bygg.
    Lite lustigt att det oftast är andra KVINNOR som kommenterar sånt som magen... eller?
    Typ; "Oj så fort du blivit smal efter graviditeten" eller "Det syns ju inte alls att du fött två barn" eller "Du är så rund o go, men du ska se att magen snart går bort"
    "Hur mycket gick du upp?"

EN enda gång har jag fått kommentar om min mage av en MAN, efter graviditeter. Och han är ett stolpskott hur som helst.
    Han sa två månader efter förlossningen: "Vad stor mage du har Sonja, är du gravid igen?". När min man såg att jag blev ledsen/uppgiven (emotionell, ammande, relativt nybliven mamma vars bebis dessutom varit jättesjuk och hållit på att stryka med) så röt han faktiskt till åt killen, som var hans kompis.
  • Fru Bygg

Jag har ingen bråttska att gå ner de kilorna. Men de ska bort, det har jag som mål. Jag är riktigt nöjd med min kropp som den är, som sagt man har ju precis fött barn. Min man är också väldigt duktig på att säga att han gillar min kropp. Jag vet att han verkligen menar det och det är de två åsikterna som jag bryr mig om, min egen och min mans. Men det är ändå aldrig roligt att höra sådana kommentarer. Men eftersom min pappa försvarade mig direkt, så vet man att den var onödig.

• Ankan80
    Hvidbrud skrev 2009-11-16 14:32:25 följande:
    Ankan: vi har en kombibarnvagn från brabarnvagnar.com . bra och billig och lättkörd och lätt och stabil. inget extra på, men den kan allt den ska. Lite en antireaktion på alla statusbarnvagnar som kör runt....
    Vilket bra tips hvidis! De såg jättefina ut.
    Den röda var ju bara för härlig.
    Vilken har du? den med 3 eller 2 hjul?
    Beställde du via dessa då (såklart)?
  • Fru Bygg

Sonja, ja jag ammar, så det är inte bra att gå ner för fort heller. Som sagt, jag har inte bråttom, men man borde nog se upp med alla sötsaker som jag äter. Både för vikten och tänderna ju!

• Ninnnis

En kropp som fungerar och klarar av att bli gravid, bära ett barn i nio månader, föda ett barn och dessutom amma barnet efteråt är värd ALL respekt och beundran, oavsett form. Så det så!

• Fru Bygg

Nu har Ella precis badat. Tror hon gillar att bada, men det gör väl de flesta barn. Upptäckte precis att hon är kittlig under fötterna och mellan tårna.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...