lanovia 08 skrev 2009-11-16 14:41:50 följande:
Fru Bygg, dina mormors kommentar får mig alldeles för mkt att associera till makens mormor och mor.Oh kan hon inte bara låta din mage vara 1 månad efter fölossning???!!!! antar att man som ammande behöver lite energi att ta utav. Lugna dig lite så kommer kilona säkert långsamt försvinna och gör de inte det kanske du får hugga tag i det om ett tag. Men än skall du nog låta kilona försvinna långsamt. Som hvidis skrev med slagprodukter...
Ja, ärligt talat kan jag inte fatta att man ens kommenterar magen på någon som fött barn för en månad sedan. Herregud
Så bra att din pappa stod upp för dig Fru Bygg.
Lite lustigt att det oftast är andra KVINNOR som kommenterar sånt som magen... eller?
Typ; "Oj så fort du blivit smal efter graviditeten" eller "Det syns ju inte alls att du fött två barn" eller "Du är så rund o go, men du ska se att magen snart går bort"
"Hur mycket gick du upp?"
EN enda gång har jag fått kommentar om min mage av en MAN, efter graviditeter. Och han är ett stolpskott hur som helst.
Han sa två månader efter förlossningen: "Vad stor mage du har Sonja, är du gravid igen?". När min man såg att jag blev ledsen/uppgiven (emotionell, ammande, relativt nybliven mamma vars bebis dessutom varit jättesjuk och hållit på att stryka med) så röt han faktiskt till åt killen, som var hans kompis.