• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

JAg pluggade till byggnadsingenjör. Det kändes svårt att bestämma vad man ville göra när man bara är 18-19 år, men nu vet jag att jag valde helt rätt. Trivs så bra med mitt jobb.

Jag har jobbat i snart fem år, så hann med drygt fyra år innan jag blev mammaledig. För oss kändes det bra att man har kommit in i arbetslivet ordentligt innan vi fick barn.

• Fru E

Jenny-berättar gärna om "resan" men varning för långt inlägg

Indianerna kom igång efter 6 veckor har jag för mig och sedan hade jag en cykel på allt mellan 28-35 dagar under vår/höst 2008. I början av sommaren 2008 sökte jag gyn eftersom jag fått svamp av att sluta med pillerna (aldrig haft det innan) och då pratade vi lite om barnverkstaden och han sa att har det inte hänt något efter 6 månader från nu så kom igen.
    I december fick jag kolla upp min ägglossning och maken lämna simmarprov, i samband med detta och mina spottings frågade gyn om jag ville testa pergotime eftersom det kan ge ens egna ÄL en kick så att kroppen förstår bättre.

Proverna visade på bra värden både på mig och maken så inga fel där inte. Har för mig att jag åt pergotime januari och februari 2009 men hade sedan uppehåll fram till sommaren.

Under våren fick jag lämna ett nytt prov för att se om ÄL fungerade utan pergo men fick då sisådär resultat eftersom kroppen den månaden strulat med spottings i stort sett varje dag den månaden så visste att jag inte hade så bra ÄL just då.

Efter sommaren spolades mina äggledare och allt var bra där med. Antog erbjudandet om att lämna ett nytt prov för ÄL och fick då bra värden igen. Antagligen hade akupunkturen under sommaren hjälpt samt att jag kommit på att min kropp verkar behöva pergo varannan/var tredje månad ca för att sköta sig.

Sedan i somras har cykeln skött sig bra och jag verkar ha ÄL varje månad men ändå vill det sig inte. Vi har väl egentligen inte haft ett försök varje månad under de här 1 1/2 - 2 åren eftersom jag inte haft ÄL varje månad.
    Jag fick pergotime utskrivet efter ca 8 månader just för att jag hade spottings. Skulle tro att du kommer att få det efter det att din mens kommit igång med de andra pillerna.

Puhh det var hela historien och nu väntar remiss på IVF

• Jenny står brud 090801

Tack EA&MJ! Är alltid intressant att höra om andras resor. Håller tummarna att det tar sig snart för er. Säg till när det blir extra aktuellt med tummhållning så hjälps vi åt här i tråden

• Jenny står brud 090801

EA&MJ frå jag fråga hur gammal du är?

• Jenny står brud 090801

Det är trist att man äter p-piller i så många år och så har man inte en aning om att det skall ta så lång tid för kroppen att bli normal efter att man har slutat med dem...

• Fru E

Verkar som om vi får garderoben såld i dagarna ringde en man till maken och ville ha den men han skulle bara ordna ett släp först. Men säger inte hej än utan först när den är hämtad och har pengarna i handen

• Fru E

Nä precis, varför skulle jag skydda mig i alla år och ha ångest för att inte pillerna hade fullt skydd när det ändå inte blir något *bitter inte jag inte *

• Jenny står brud 090801

Ja precis! De tankarna har ju slagit en ibland, ganska ofta om jag skall vara ärlig.
    EA&MJ skrev 2010-01-06 17:19:26 följande:

Nä precis, varför skulle jag skydda mig i alla år och ha ångest för att inte pillerna hade fullt skydd när det ändå inte blir något *bitter inte jag inte *
  • Jenny står brud 090801

Villemoa: Var det i morgon du skulle göra testet? Har du lyckats hålla dig tills dess? *nyfiken* När du berättade om dina symtom och att det känns som med Moa gör ju att det låter lovande...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...