Hej.
Bruttan, tänker på er familj. Det ni har gjort för era vänner, det är kärlek.
Nu har jag en fråga till er som haft MF, eller känner någon som haft det och kan alla detaljer: när lilla Baa försvunnit för gott hade jag ganska kraftiga blödningar i ungefär två dagar. Fick byta binda ofta.
I förrgår och igår, dvs två dagar efter att vårt andra barn försvann (det var kvar en liten slemhinna när vi åkte från sjukhuset) har det räckt med trosskydd och knappt det har behövts. Hur har det varit för er?
Det blöder så lite att det är knappt att det kommer på pappret. Det ska ju liksom småblöda två-tre veckor. Jag känner av tjejmagen, kanske inte smärta riktigt, men molande. Och så har jag varit så matt och svag. Känt mig ungefär som efter magsjuka, ni vet när man inte har någon näring kvar i kroppen och inte har kunnat börja äta än (kan ju också vara lindrig chock. Trötthet är vanligt efter MF har jag förstått). Har ingen feber nu på morgonen, men tempen har varit något lite högre än vanligt (kan ju iofs bero på kvarvarande graviditetshormoner).
Mitt första MF var mycket mer påfrestande fysiskt och jag förlorade mycket mer blod, dubbla mängden räcker inte. Ändå kände jag mig inte såhär matt efteråt.
Förutom att jag är mer ledsen än jag tror jag har varit någonsin, måste jag också slåss med tankar på att någonting går fel: begynnande infektion eller så har det stannat av utan att vara klart.
Därav min fråga. Det kanske är normalt att det inte blöder så mycket. Vad vet jag?