• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

EA, det kan ju MYCKET väl vara så att du och väninnan plussar ganska så samtidigt i vår!

• Jenny står brud 090801

Bruttan: Gulligt av dig att städa hemma hos kompisen! Och skönt att ha folk runtomkring sog som man vet ställer upp när det krisar...

Ninnis: Skönt för din syrra att ha en syster som hjälper till lite ang ansökningar. Jag har oxå fått agera sådan hjälp till min lillsyrra, dock vet hon inte själv vad hon vill läsa så då blir det lite svårt att hjälpa till.

Nu blir det tv-soffan som gäller en stund för mig!

• Fru E

Ninnis-visst är det så men ska bara försöka banka in det i huvudet med *säger pessimisten i barnverkstaden*

Jenny-tycker du tänker klokt

• Jenny står brud 090801

EA&MJ- du har säkert berättat det flera gånger innan men jag kommer inte riktigt ihåg... har ni försökt länge? Om det är känsligt behöver du inte alls svara...

• Fru E

Jenny-slutade med pillerna sista februari 2008 men antagligen kom inte ÄL igång förrän i juni 2008 så antingen snart två år eller 1 1/2 beroende på hur man räknar. Cykeln har varit struligt med spottings och minst två månader utan ÄL men längden verkar akupunkturen och pergo ha avhjälpt

• Jenny står brud 090801

Ok, tack för att du berättade. Trist att det tar så lång tid för ens cykel att komma på spår igen efter p-pillerna. Tog det lång tid innan du fick pergo/ätit dem länge? Är lite nyfiken på hur det kommer bli för mig nu, vad som kommer att göras för att få igång min cykel igen. Om du orkar och har lust får du hemst gärna berätta lite vad du fått för hjälp... bara om du känner att du vill
    EA&MJ skrev 2010-01-06 14:24:10 följande:

Jenny-slutade med pillerna sista februari 2008 men antagligen kom inte ÄL igång förrän i juni 2008 så antingen snart två år eller 1 1/2 beroende på hur man räknar. Cykeln har varit struligt med spottings och minst två månader utan ÄL men längden verkar akupunkturen och pergo ha avhjälpt
  • Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2010-01-06 14:02:48 följande:
    Det blir troligtvis England eller Skottland, men hon ska söka i Lund också Fru Bygg skrev 2010-01-06 12:01:49 följande:
    Ojdå.. det låter spännande. Vet inte om jag hade vågot flytta utomlands och plugga. Eller det hade jag säkert, funderade ju på USA när jag skulle läsa. Det är väl nu som man är "gammal" och har fått barn som det känns som om man inte hade vågat...
  • Jenny står brud 090801

Jag hade nog inte vågat flytta iväg utomlands och plugga. Det skulle varit om jag gjorde det tillsammans med min kille (man idag)... men då hade det nog varit för att han ville flytta iväg.
    När jag skulle börja på universitet flyttade jag ju iväg till gbg, och det hade jag nog inte gjort om det inte var för att mannen bodde där redan. Annars hade det säkerligen blivit en högskola el universitet nämre "hemma". Är imponerad av människor som vågar flytta iväg till ställen själva, där de inte känner någon
    Fru Bygg skrev 2010-01-06 15:12:37 följande:

Ojdå.. det låter spännande. Vet inte om jag hade vågot flytta utomlands och plugga. Eller det hade jag säkert, funderade ju på USA när jag skulle läsa. Det är väl nu som man är "gammal" och har fått barn som det känns som om man inte hade vågat...
  • Fru Bygg

Jag flyttade till Helsingborg för att plugga. Kände att det var skönt att komma till en ny stad med nya människor. (Hade dock precis blivit riktigt sviken av den som jag trodde var min bästa vän..)
    Detta var en flytt på 20 mil, så det kändes mer lagom än USA. Även om det hade varit spännande.

• Jenny står brud 090801

När jag flyttade till Gbg innebar det en flytt på ca 45 mil, annars hade det nog blivit 10 mil vilket hade inneburit att jag hade åkt hem på helgerna. Men nu var ju mannen i gbg så det blev perfekt! Är så glad att jag flyttade iväg lite och fick se en lite större stad innan vi bosatte oss på riktigt.

Fru bygg: Vad pluggade du för något? Jobbade eller pluggade du innan mammaledigheten?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...