• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Jag tänkte försöka komma iväg idag eller imorgon. Får ju bli när maken är hemma och passar Ella.

Nu ska nog Ella har lite mat, men vi tittar kanske in sen igen!

• passionsblomman

Tack hörni för grattisar!

Än så länge har jag faktiskt haft en riktig skitdag om man är tillåten att tycka det om sin födelsedag.
    Jag ids inte gå in på detaljer, men för min del kan det lika gärna bli imorgon lite kvickt.

Sonen sov hos soin komis inatt och de kom inte hit vid 8 som de skulle imorse med honom utan han är kvar där och leker. Senare kommer båda barnen hit och leker vidare. Sambon står i dusschen och har blivit inringd på extrapass så han jobbar till 21.30 ikväll.

I julklapp ocjh födelsedagspresent har jag konsekvent fått kläder av honom. Jag har önskat mig vardagströjor, typ bomullströjor att ha under andra kläder, gärna med polokrage så jag kan använda mina lusekoftor.
    Han har köpt kläder som han tyckte var "lite roligare". Dvs helt andra plagg och dessutom 2 storlekar för litet rakt av utom koftorna.

Nu har jag haft ett bryt för att han inte öht lyssnar på mig vad det egentligen är jag säger när jag säger något och att jag känner mig skyldig att vara så jävla tacksam för vad han väljer för det ska man vara, när jag egentligen blir ledsen över att han inte lyssnat på vad det är jag behöver/önskar.

Vi har inte riktigt råd att köpa en massa kläder just nu, så jag önskade mig de där tröjorna för att vara lite praktisk i jultider. Då är två vita blusar och två koftor och en top inte riktigt nån nytta med. Jag behövde tröjor att ha till jeansen. Och eftersom jag är alldeles för fet för att ha någon lust att svida upp mig så ville jag bara ha vanliga tröjor-enkelt och okomplicerat.

Han har väl fattat nu att det kanske inte var så omtänksamt att köpa saker HAN tyckte var roliga, men jag känner mig ändå inte ett dugg glad.

Den här dagen suger

Så nu fick ni detaljer ändå av den otacksamma feta bitchen.

PS. Om någon skriver något hejjigt om att gå ner i vikt eller börja träna nu så börjar jag gråta.

• Daa

*gråter tillsammans med Blommis*
    Jag önskade mig ett par gångstavar i julklapp för att de skulle vara användbara när skidsäsongen är över och jag rund om magen. De står i hallen och hånar mig. Jag vill knäcka dem, men jag skulle antagligen bara göra illa mig.
    Om du ville ha ett anti-träningsinlägg.

Tråkigt att det blev en sån dag på din födelsedag. *klappar om, kramar om och räcker näsdukar*

• Ninnnis

Men finaste Blommisgumman!

Vad trist att din födelsedag har börjat så dåligt! Det är tråkigt att NÅGON dag börjar så dåligt, men det är kanske ännu tråkigare om det är ens födelsedag. Jag antar att din sambos intention att ta ett eget initiativ angående kläder i present till dig säkert var god, men synd att han har missat vad du har för önskemål...

för karlslokar som inte lyssnar och födelsedagar som suger!

Här får du en stoooor kram och en axel att gråta ut mot.

• passionsblomman

Tack för kramar! *gråter ännu mer*

Alltså, jag vet ju att kläder är as-svårt. Det är ju därför jag varit tydlig med vad jag behövde och varför.

Och det är just att han inte fattade det som gör mig ledsen. det är nästan alltid det som gör mig ledsen. Alltså när jag känner att jag inte når fram med vad jag försöker kommunicera. För då känner jag mig ensam fast vi är två.

Och så blir jag ledsen för att han blir ledsen också. För det blir han.
    Han älskar ju mig och vill göra mig glad.

Fast den här gången förstod han vad jag menade iallafall. Det har åtminstone skett en utveckling sedan den förbaskade morgonrocken för nio år sedan, för då var det bara så att jag var väldigt besvärlig och inte gick att köpa presenter åt.

Vad gäller shopping så finns det nog ingenting jag har mindre lust med än det just nu. Verkligen.
    Jag får råångest av kläder jag tycker om men inte kan ha och provrum, speglar och käcka tjejer i piffiga outfits, välsminkade och friserade som kvittrar "hur gååår det" utanför.

• Fru E

*tjurar*
    Banken ringde nyss och drog ner min dag oavsett om vi klarar av dubbla boenden så får vi inte lånelöfte förrän vi antingen har kontrakt på att sälja vårt nuvarande hus eller kan garantera att vi har 260 000 + 60 000 kontant till handpenning och pantbrev och det har vi INTE i bakfickan direkt......

Jag tror inte att det är några större problem att få vårt hus sålt innan vi skulle flytta till det vi vill titta på och då skulle en del av pengarna finnas till kontantinsatsen men banken ville ha en garanti.

Ett alternativ som jag helst inte vill nyttja men som jag har fått påtalat flera gånger är att min pappa mer än gärna ställer upp med pengar men kan man verkligen låna 200 000 av sina föräldrar!?!
    Det är en nödlösning som skulle kunna vara en sista utväg för om vi får vårt hus sålt som jag tror vi får så borde vi iallafall få 200 000 kr i vinst som då blir kontantinsats och gör att vi inte behöver låna av min pappa.

Argh!
    Tycker inte om när man inte vet hur det ska gå eller vad man ska göra! Maken är dessutom hos sin bror tills imorgon kväll och verkade inte bry sig så mycket när jag ringde *mutter mutter*

• passionsblomman

Egentligen var det väl taskigt av mig att önska mig kläder när jag har sån ångest runt min kropp just nu. Men jag trodde väl att "några vardagströjor, gärna med polokrage och som inte sticks" var ganska säkra kort att gå på.

Och det var det ju, fast för tråkigt.

Nu ska jag gå och ta ett bad.

• Ninnnis

Vad tråkigt, EA! Vilken skitdag det här vekar vara...

Kan inte Villemoa komma med ett plusbesked och liva upp dagen lite?

EA, angående att låna av föräldrarna så är det svårt att råda. Det beror helt på vad man har för relation och om det känns bra för en själv och föräldrarna. Knepigt! Lås in dig i garderoben med maken ikväll, och kom inte ut förrän ni har kommit fram till något! (mitt nya kommunikationsknep efter nyårsafton )

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...