• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Om det är den empatilösa bitchen som svarar kommer hon att göra sitt bästa för att få mig att känna mig dum, sjåpig och besvärlig.
    Och när samtalet är avslutat kommer jag inte att vara det minsta klokare och sedan kommer det att vara ännu mer gruvensamt att ringa.

Ninnnis skrev 2010-01-07 13:48:09 följande:
    Daa, det är klart du ska ringa! De vet ju vad du har gått igenom, de kommer naturligtvis INTE att skratta. Ring nu, omedelbums! *tittar strängt (men vänligt)*
  • Fjällbruttan

För övrigt är karlar emellanåt totaldöva för vad man önskar sig, eller hör dubbelt...
    Jag fick TVÅ stekpannor i julklapp... ???
    Men ingen slickepott...fast det kan jag köpa själv

Förresten Daa, snodde dina gåstavar och la ut dem utanför dörren här, sen råkade nån gå på dem så nu är de BORTA...
    Vi har -30... men imorgon blir det Lycksele, tar två bilar ner så mannen och svärfar kan stanna hos svärmor om de vill/hon vill... JAG SKITER i vad svärfar vill, vill svärmor han ska vara där binder jag fast han och lmnar honom där!

Daa, ring!!! Du kan faktiskt ha fått en lättare infektion, är inte så ovanligt!! 
    Du är inte fånig, du är högst normal!

Kram till alla 

• Daa

Bruttan, är du helt säker på att du inte råkade köra över dem med traktorn?

Nu har jag ringt. Det är en sån där call-me-tjänst, så de ringer tillbaka ca 15.10. Jag blir alltid så nervös när jag väntar, så jag kommer verkligen att känna mig sjuk vid den tiden.

Visst blir det en lustig känsla i näsan när man andas i 31 minusgrader? Att andas genom munnen ger en hostattack.

• Fru E

Ninnis-med tanke på att min käre far alltid säger att vi ska säga till om vi behöver låna pengar så tror jag inte att det är några problem. Men det är mer jag som tvekar eftersom jag inte tycker om att be om hjälp just om pengar och dessutom den här summan i allra värsta fall ett tag.
    Maken är hos sin bror och leker byggare så det blir bara jag i garderoben med de nya skjutdörrarna

Daa-RING!!! Det är ju inte samma personer som sitter och svarar och de lär inte känna igen din röst

Blommis-tycker du är stark som ändå kan se något positivt i dagen . Jag hade ett mini psykbryt när banken ringt men tog mig samman och beslöt mig för att räkna lite på vad vi kommer att betala om vi köper huset

• Fru E

Daa-här var det bara -6 men lyckades ändå att ta bort känseln i mina lår när jag var ute och gick nyss BRRRRR

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-01-07 13:59:35 följande:
    Bruttan, är du helt säker på att du inte råkade köra över dem med traktorn? Nu har jag ringt. Det är en sån där call-me-tjänst, så de ringer tillbaka ca 15.10. Jag blir alltid så nervös när jag väntar, så jag kommer verkligen att känna mig sjuk vid den tiden. Visst blir det en lustig känsla i näsan när man andas i 31 minusgrader? Att andas genom munnen ger en hostattack.

Tsss.traktorn startar ite idag, motorvärmaren är inte på
    Men min fina skoter starta, som en klocka, kanhända den backade över liiiiiiiite på stavarna

Känns ju som näsan ska frysa ihop, andas man in för häftigt så klibbar ju näsborrarna ihop! Härligt äcklig deltalj va??

Bra att du har ringt! Och våga inte skämmas när du pratar med gyn, är nån otrevlig så säg bara till att:
    -Hörrududu, du har faktiskt lön för att svara på frågor från mig! Och lön för att hjälpa mig så våga inte vara snorkig!!
    Snorkfröken hör hemma bland mumintrollen, inte på gyn, då har du fel tjänst!

Kram

• Daa

EA: Dessvärre finns inte så många gynsköterskor som ger telefonrådgivning i trakterna där jag bor. Har pratat med båda i olika sammanhang. De känner inte igen mig, men jag känner igen dem.
    En av dem är inte min favorit. När jag inte känner mig ledsen och utsatt är jag irriterad på henne. När jag känner mig ledsen och utsatt, som nu, är jag rädd för henne.

Men de är ju ganska noga med att påpeka att man ska hålla utkik efter symptom på infektion efter MF och jag tycker nog att min kropp visar vissa tendenser.

• Fru E

Daa-men kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen? De har väl personer som kan allt

• Fru Bygg

Tycker det är jättebra att du har ringt Daa. Jag är precis likadan som du när det gäller att ringa och de inte är trevliga. Min BM var underbar och det är även tjejen på BVC nu, men när jag har ringt till andra personer på mödravården har jag också hamnat hos otrevliga människor. DE borde inte jobba med sådana jobb om de inte kan vara trevliga mot de som är oroliga och ringer.

• Jenny står brud 090801

Börjar med att skicka en stor kram till blomman!!

EA&MJ: Vi lånade faktiskt pengar av våra föräldrar för att ha möjligeht att ta lån till vårt drömhus. Visst var vi lite oroliga innan vi frågade men de hjälpte oss gärna. Vi lånade 200 tusen av vardera föräldrar och skrev ett kontarkt på att vi skulle betala tillbaka de pengarna inom 5 år. Din pappa hjälper er säkert om ni vill det...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...