• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Jag har ett födelsemärke på skuldran som inte känns alls bra. När jag skulle boka en tid innan jul för att ta bort det, så tyckte den snorkiga sköterskan på vårdcentralen att jag inte behövde ta bort den om det inte var cancer i den. Men så sa jag att det vet jag ju inte (tror visserligen inte det, men jag är ju ingen läkare) och jag besväras av det, då det kliar och sticks.
    Till sist sa iallafall sköterskan att jag skulle ringa efter nyår, då det lugnar ner sig lite, så nu måste jag ta tag i det och ringa och boka en tid. Känner verkligen som Daa, vill inte att hon den otrevliga ska svara..

• Daa

Vårt landsting har inte sjukvårdsupplysning på det sättet än. Tror att det är under uppbyggnad, men än så länge är man hänvisad till vårdcentral eller jourcentral.

EA&MJ skrev 2010-01-07 14:16:10 följande:

Daa-men kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen? De har väl personer som kan allt
  • Jenny står brud 090801

Bruttan: Vår traktor startar inte heller Vi har ingen motorvärmare till den... Mannen köpte en traktorvagn i går och när vi skulle starta traktorn för att hämta vagnen startade den inte. Har du något tips på hur man kan göra för att få igång den... är det motorvärmare som gäller tror du?

• Ninnnis

Det är för jäkligt att man ska behöva dra sig för att kontakta sjukvården när man är sjuk eller orolig, bara för att det finns människor med total avsaknad av empati som på något oförklarligt sätt har fått en anställning där de jobbar med människor som är drabbade eller utsatta på olika sätt. Grrr

• Daa

Fru Bygg: visst är det otäckt? Och samtidigt hemskt att det ska vara så att man drar sig för att ringa för att man inte litar på den personen som svarar.
    Hur tänkte den sköterskan? Hur ska någon som inte är hudläkare veta om det är cancer eller inte i ett födelsemärke?

• Jenny står brud 090801

Det är trist när man blir bemött på det viset. Tycker det händer alldeles för ofta. När man har ett sådant yrke känns det ju som man behöver vara lugn och trevlig för när man ringer dit är man ju ofta lite skärrad eller orolig.
    Fru Bygg skrev 2010-01-07 14:24:21 följande:

Jag har ett födelsemärke på skuldran som inte känns alls bra. När jag skulle boka en tid innan jul för att ta bort det, så tyckte den snorkiga sköterskan på vårdcentralen att jag inte behövde ta bort den om det inte var cancer i den. Men så sa jag att det vet jag ju inte (tror visserligen inte det, men jag är ju ingen läkare) och jag besväras av det, då det kliar och sticks.Till sist sa iallafall sköterskan att jag skulle ringa efter nyår, då det lugnar ner sig lite, så nu måste jag ta tag i det och ringa och boka en tid. Känner verkligen som Daa, vill inte att hon den otrevliga ska svara..
  • Ninnnis

EA, personligen hade jag inte haft problem med att låna pengar av mina föräldrar om det hade varit nödvändigt, så om det känns ok för både er och dem så kör på!

• Fjällbruttan

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-07 14:31:54 följande:
    Bruttan: Vår traktor startar inte heller Vi har ingen motorvärmare till den... Mannen köpte en traktorvagn i går och när vi skulle starta traktorn för att hämta vagnen startade den inte. Har du något tips på hur man kan göra för att få igång den... är det motorvärmare som gäller tror du?

Är det mer än -5 ids vi inte ens försöka starta traktorn utan motorvärmare, bara i nödläge i så fall. Så motorvärmare är nog det som gäller, kan ju inte så mycket om traktorer, men vår är bara två år och behöver vara litevarm, så det borde gälla alla.. sen gillar väl inte dieselmotorer att starta i kyla har jag för mig, eller kan trilskas i alla fall...
    Sen har vi kupévärmare också vilket är mycket skönt för kroppen

• Villemoa

En STOOOOOOR kram till bästaste Blommis! Kommer inte komma med nåt klämkäckt ang. träning och gå ner i vikt. Vet hur du känner, blir inte heller så väldans glad över att gå in i provrum...

Daa: vad bra att du ringde! När jag fick mitt MA så blödde jag nästan inget alls efteråt, inte mer än vad ett trosskydd klarade av. *kramar*

Fy fan för totalt okänsliga människor inom vården!! Det räcker inte med att man redan är orolig och ledsen utan de ska sen bemöta en som en påse nötter!! *morr*

Har inte testat än vänner, väntar tills mannen kommer hem från jobbet med grav.testen. Hade jag haft hemma hade jag aldrig kunnat hålla mig Men jag har fortfarande ömmande bröst och lite molvärk i magen. Lovar att återkomma med resultatet senare!

• Fru E

Ninnis-det är bara jag som inte riktigt vet hur jag ska be om 200 000 kr bara sådär men jag tror inte att pappa har något emot det alls utan gör det mer än gärna.....ska grubbla lite till innan jag ringer

Daa-ahh oki

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...