• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Idag märkte jag hur hårt svärföräldrarna tagit MF:et. Då insåg jag att barnets hjärtesorg alltid kommer att göra ont i föräldrahjärtat, oavsett om barnet sedan länge kunnat kallas vuxen.

Hihi, kom plötsligt att tänka på historien om den 95-åriga damen som drog en lättad suck och tyckte det var så skönt att hennes lille pojke på 75 år äntligen fått en plats på hemmet.

• Ankan80

Mörkt vid 14? Herrejösses. Tur man bor i Skåne. Där går solen ner som tidigast kl. 16.
    Men märkte också att det var ljusare och att det inte blev mörkt förrän kl 16.30 iaf

• Fjällbruttan

Hej tjejer

Vad gulliga ni är som tycker jag är en bra kompis, det värmer i hjärtat
    Bästa vännen ringde och sa att om hon hunnit skulle hon grinat av lättnad, men de skulle pula i lilleman pencillin.. det tog en timme!!
    han är inte samarbetsvillig=FRISK

Jag är gärna kompis med alla och städar hos er, är så mycket roligare än att städa hemma, vilket jag avskyr!!
    Men jag kände att bästa L fick inte komma hem till skitig disk och leksaker över hela golvet osv.
    Hon är dessutom höggravid (ska ha 23 jan) så att fixa deras lilla hus var en baggis.
    Blommans hus tar nog några timmar längre
    Dessutom tar bästa L och hennes man våran lilla vild utan att blinka då det krisar här, så vi hjälper varandra hela iden, det är skönt med såna vänner, helst nä man inte har släkt som kan hjälpa till.

Daa, kramar igen oc när jag hde mitt MA blödde jag som attan första dgen, sen försvann det snabbt.
    Min vän E som hade druvbörd skrapades och blödde knappt alls, trosskydd hon med från 2:a dagen, så det är nog väldig olika...

Här har vi -26 idag och det mörknar vid tre och är svart vid fyra, men då tänder vi ljus och myser

• Fru E

Daa-så glad att du är inne och skriver lite här

Fru Bygg och Hvidis-synd att jag missade fikan men nästa gång är jag med

Jenny-har du vågat testa så du vet eller du väntar på indianerna?

Börjar känna mig som en riktig bitterfitta igen eftersom nästa närma kompis snart ligger i startgroparna för att börja barnverkstaden . Vet inte när men gissar i början av sommaren eftersom hon har en löpartävling bokad i maj. Klart det är roligt men samtidigt känner jag mig själv misslyckad och ounnsam *arghhh*

Usch ja elräkningen vill jag inte tänka på eller för vår del är det gasräkningen som är störst........*senare problem*

• passionsblomman

Ja, men så kan man inte spela brännboll mitt i natten på somrarna i Skåne heller...

Min lillasyster frågade min mamma när hon var liten och vi hälsade på mormor: "Mamma varför är detså SVART i Småland?"
    Hon var ju van vid ljusa Jämtlandsnätter med lek och spring.

Idag bara vinkar jag lite oc skickar stora kramen till Daa och om någon annan behöver.
    Indianerna kom inatt och med sig tog de en sjudundrande migrän så ja har legat tills nu. Ska bara ta med mig lite kaffe och gå upp till soffan och se om jag pallar lite skidor via TV.

Kram kram!

Ankan80 skrev 2010-01-06 12:51:31 följande:
    Mörkt vid 14? Herrejösses. Tur man bor i Skåne. Där går solen ner som tidigast kl. 16.Men märkte också att det var ljusare och att det inte blev mörkt förrän kl 16.30 iaf
  • Fjällbruttan

Håller med Blomman, brännboll på nätterna är kul
    Vid midsommar måste vi ha mörklaggningsgardiner i barnens sovrum, annars vägrar de sova!
    Varför ska man sova när det är dag???
    Älskar de ljusa sommarnätterna här, men lika mycket älskar jag mörkret och att få tända ljus och gosa ner mig med en bok

• Fru E

Bruttan-ja man kanske skulle ta fram ännu fler ljus ikväll (om det är möjligt ) och hitta en riktigt bra bok
    Är gräsänkling fram till fredag och nu börjar det bli lite tråkigt......klättrar på väggarna lite när jag är ensam en längre tid

• Ninnnis

Det blir troligtvis England eller Skottland, men hon ska söka i Lund också

Fru Bygg skrev 2010-01-06 12:01:49 följande:

Låter som du hade en mysig kväll! Synd att du inte kunde somna vid 21, men du är ju en snäll syster som hjälper till. Ska hon börja läsa här i trakterna?
  • Ninnnis
    Daa skrev 2010-01-06 12:40:42 följande:
    Hihi, kom plötsligt att tänka på historien om den 95-åriga damen som drog en lättad suck och tyckte det var så skönt att hennes lille pojke på 75 år äntligen fått en plats på hemmet.
  • Jenny står brud 090801

Nej jag har inte testat. Eftersom min "cykel är trasig" räknar jag egentligen med att indianerna inte heller kommer utan att det blir gyn igen så därför känns det inte så nyfiket på att testa. Men eftersom mina tuttar har känts lite annorlunda och lite värk i magen och ryggen kanske de är på ingång ändå...
    Men självklart kommer jag göra det innan jag ringer ändå...
    Tänkte jag skulle vänta att ringa tills på tisdag, men gör nog så att jag ringer på fredag om inte indianerna skulle ha kommit innan dess. Kommer ju säkerligen få vänta ett tag innan jag får tid där så då gör det ju inget om jag är lite tidig kanske...
    EA&MJ skrev 2010-01-06 13:28:38 följande:

Jenny-har du vågat testa så du vet eller du väntar på indianerna?
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...