• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

Godmorgon tjejer!

Ninnis: Jobbigt med sånt trist väder när man skall vara på vägarna. Annars är det såå fint med snön här, blir så mkt ljusare vilket gör att man blir lite piggare tycker jag

• lanovia 08

Hej hopp nu var jag tillbaka, blev lite tyst från mig igår. Men jag orkade inte ta krafter till att skriva något även om jag läste lite. Mår så mkt bättre idag *peppar peppar* och hoppas det håller sig så.
    Fattar itne vad det tog åt ryggen igår men förmodligen låg barnet "fel" eller så var det någon slags början. Kroppen har ju helt klart börjat förbereda sig.
    Jobbigast igår var nog de timmar då magen var totalt sammandragen och ryggen värkte då gick det knappt att röra bena. Men som sagt nu är jag som ny. (och ignorerar glatt alla tecken på att ryggont skulle komma tillbaka)

• lanovia 08

Jenny angående din kompis, ja för många är det viktigt att hålla tyst i 12v innan de säger något. Vi var inte såå noga med det. Våra familjer fick veta så fort det blev tillfälle, andra tog vi allt eftersom. T.ex. var vi ju tvugna att berätta för dem vi seglade med i Grekland vad som pågick. Blev lite jobbigt med mat annars och att försöka förklara varför jag mådde så dåligt.

Men jag förstår din reaktion, är det en nära kompis och man pratat om det många gånger då reagerar man när de inget säger.

Jag har nog fortfarande inte riktigt kommit över en utav mina närmsta kompisars sätt att hantera sin graviditet. Hon skulle vara toastmaster på vårat bröllop, men blev gravid och barnet föddes 2v innan. Detta gjorde ju att vi inte ens visste om hon skulle kunna komma och därmed kunde hon ju inte vara toastmaster. HOn förvarnade mig från första början att de hade börjat försöka och att risken fanns att hon inte kunde ställa upp. Ok, fine. MEN sedan envisas hon ändå med att vänta 12v innan hon säger något till mig. Vilket innebar att vi någon vecka innan hade skickat ut inbjudan med kontaktuppgifter till henne etc. Hon var fullt medveten om att vi skulle skicka dem när vi gjorde. Då tyckte jag faktiskt att hon kunde ha knystat något liiiite tidigare. NÄr hon sedan berättar så satte hon tystnadsplikt på mig. Var knappt jag fick berätta för maken och definitivt inte för någon annan. Öhhhh ok och hur skall vi kunna fortsätta planera och försöka skaffa ny toastmadame om vi inte får säga varför du helt plötsligt hoppat av????
    Lite trött blev jag...

• lanovia 08

Ninnis jobbigt väder att ta sig till jobbet. HOppas det blir bättre innan du skall hem.

• lanovia 08

Ihhh vad spännande det blev nu. Villemoa, hoppas hoppas hoppas!!!
    Ett plus på Blommis födelsedag det hade varit något

• lanovia 08

Tror det är något som vi alla här har haft svårast att tackla när det gäller hela barnaskapandet.
    Det där barnet blir inte bara till på första försöket (inte för alla ialla fall) också skall man gå och vänta de där veckorna mellan ÄL och BIM. Blir det inget plus så blir det en ny cykel av väntan. Blir det ett plus, tja 9 månader är 9 månader. Och sedan skall ungen ut också och inte tusan kan man styra över detta heller. Den kommer när den vill oavsett om det är för tidigt eller om föräldrarna har börjat krypa på väggarna av längtan.
    Sedan finns det andra vägskälet där Blommis, Ninnis och EA är nu. Och där är det också väntans tider och inget som sker med fingerknäppning.
    Stämmer dåligt med dagens samhälle.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:24:52 följande:

Du har alldeles rätt. Man lever så mycket efter "nu eller meddetsamma" annars och helt plötsligt sitter man här med något som man så gärna vill men man kan inte alls styra det. Och då blir helt plötslig en prövning...
  • Fru E

God Morgon!

Fru Bygg-lyckades dra på mig att få ett akut möte på jobbet inbokat i eftermiddag så jag kan inte träffas

• Fru E

Fru Bygg igen inboxade mitt nummer utifall att jag kan slingra mig ur mötet....

• Fru Bygg

EA-- Åh vad tråkigt.. Kan du inte slingra dig ur mötet?
    Har inboxat dig ang tid och plats.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...