• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa
    Fjällbruttan skrev 2010-01-02 17:48:49 följande:

Har ni nånsin sett en besvärad kål-mask som vrider sig i vånda köra bil???Det har jag
  • passionsblomman

Alltså, om man nu ska vara positivt tänkande så verkar det ju iallafall inte vara något fel på själva fertiliteten, simmare och befruktning och hela den biten funkar ju uppenbart väl så bra.

Men varför kan det då inte få stanna undarar man ju genast?

Jag vet att jag fått hormoner som ska hjälpa till vid själva fästandet i livmodern och så.

Men å andra sidan, min syrra har ju 4 barn. Hon har förutom dem fått 4 MF och dessutom gjort en abort.

Hon är alltså superfertil men det verkar sorteras bort många av hennes befruktade ägg.
    jag har själv vad jag VET aldrig haft ett MF, men har å andra sidan ändå bara ett barn om man då jämför med att hon fått 4 trots så många MF...

Tänk om man kunde få klart för sig hur det hängerihop allt det där mystiska med livets mirakel och hur det fördelas.

Daa skrev 2010-01-02 17:57:29 följande:
    Bruttan: ska ringa imorgon. Ett VUL vill jag absolut ha. Du får gärna fortsätta hoppas. Blomman: Tack för de orden. Jo, vi tycker också att det räcker med sorgen vi hade.Men eftersom vi kör SM i positivt tänkande så har vi redan hunnit glädja oss över att vi i alla fall slipper vara hungriga i allt det här. *ler snett*(ja, "positivt tänkande" rimmar illa med att mer eller mindre ha gett upp hoppet om att få en bebis under 2010, men på något sätt känns det bra att bygga upp en strategi för att hantera sorgen som troligen är på väg till oss)
  • Daa

Ja, det är märkligt det där. Om man visste svaren skulle man vara en grymt skicklig fertilitetsläkare.

Skämt å sido, efter att vi fick plus nr två fick vi ju dra slutsatsen att det är relativt lätt för mig att bli gravid och det är klart att det är positivt. Å andra sidan är det ju ingen mening med att bli gravid om det bara slutar med MF. Å en annan sida är det inte helt ovanligt med både två och tre MF innan det blir en bebis.

passionsblomman skrev 2010-01-02 18:19:28 följande:
    Alltså, om man nu ska vara positivt tänkande så verkar det ju iallafall inte vara något fel på själva fertiliteten, simmare och befruktning och hela den biten funkar ju uppenbart väl så bra.Men varför kan det då inte få stanna undarar man ju genast? Jag vet att jag fått hormoner som ska hjälpa till vid själva fästandet i livmodern och så.Men å andra sidan, min syrra har ju 4 barn. Hon har förutom dem fått 4 MF och dessutom gjort en abort.Hon är alltså superfertil men det verkar sorteras bort många av hennes befruktade ägg.jag har själv vad jag VET aldrig haft ett MF, men har å andra sidan ändå bara ett barn om man då jämför med att hon fått 4 trots så många MF...Tänk om man kunde få klart för sig hur det hängerihop allt det där mystiska med livets mirakel och hur det fördelas.
  • passionsblomman

*suck* nej TYVÄRR är det ju väldigt mycket vanligare med MF än de flesta tror och inte är det ju det man tänker sig att man ska gå igenom innan man får hålla sitt barn i famnen.

Men du, kan du verkligen inte få prata med någon redan nu ikväll inim vården? Jag menar, med bakgrund av vad ni nyss genomgått borde de väl vilja kolla upp det?

• lanovia 08

Ja kanske inte är fel att ringa redan idag som Blommis säger Daa?
    Det gör ont i hela kroppen att bara tänka på MF. *kramar om hjälper Blommis att hålla ihop själv och hjärta och hopppas allt jag kan.*

• lanovia 08

Blommis vad bra att ni tagit ett beslut och att det var gemensamt. Hurra!

• lanovia 08

Just av denna anledning vågade vi oss inte på något på nyårsaftonen. vi ville få fira den.
    Nu skulle jag verkligen vilja, är verkligen öken här. Men får liksom inte till förmågan/modet/lusten samtidigt som det gör ont.
    Också kissar jag ju blod vilket gör att jag blir rädd för att jag skall förstöra något...
    Fjällbruttan skrev 2010-01-02 16:56:47 följande:
    Lanovia, om du vill roa dig och maken lite så kom håg att prostaglandiner sätter igång uppmjukning av livmodertappen.... finns i sperma Om inte annat har du en make med ett leende på läpparna....
  • Daa

Nja, kollade på vårt landstings hemsida där det fanns information om MF och där tycker de att man inte behöver söka vård öht vid tidigt MF om man inte har en kraftig blödning (det stod ingenting om MF nr 2 dock).
    Jag tänker ringa imorgon och köra med MA-argumentet: att min kropp hade så svårt att ta hand om missfallet på egen hand sist så jag vill bli undersökt och omhändertagen.

Min kontakt med kuratorn kan komma väl till pass lite senare.

passionsblomman skrev 2010-01-02 18:56:18 följande:
    *suck* nej TYVÄRR är det ju väldigt mycket vanligare med MF än de flesta tror och inte är det ju det man tänker sig att man ska gå igenom innan man får hålla sitt barn i famnen.Men du, kan du verkligen inte få prata med någon redan nu ikväll inim vården? Jag menar, med bakgrund av vad ni nyss genomgått borde de väl vilja kolla upp det?
  • Daa

Just nu är jag så avtrubbad att det nästan är otäckt. Konstaterar kallt att värken kommer och går, så kroppen lär väl inte vara mer effektiv den här gången...

passionsblomman skrev 2010-01-02 19:10:58 följande:
    Låter som en bra plan Daa. Jag förstår verkligen att du bara vill att den här dagen ska vara över!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...