Alltså, om man nu ska vara positivt tänkande så verkar det ju iallafall inte vara något fel på själva fertiliteten, simmare och befruktning och hela den biten funkar ju uppenbart väl så bra.
Men varför kan det då inte få stanna undarar man ju genast?
Jag vet att jag fått hormoner som ska hjälpa till vid själva fästandet i livmodern och så.
Men å andra sidan, min syrra har ju 4 barn. Hon har förutom dem fått 4 MF och dessutom gjort en abort.
Hon är alltså superfertil men det verkar sorteras bort många av hennes befruktade ägg.
jag har själv vad jag VET aldrig haft ett MF, men har å andra sidan ändå bara ett barn om man då jämför med att hon fått 4 trots så många MF...
Tänk om man kunde få klart för sig hur det hängerihop allt det där mystiska med livets mirakel och hur det fördelas.
Daa skrev 2010-01-02 17:57:29 följande:
Bruttan: ska ringa imorgon. Ett VUL vill jag absolut ha. Du får gärna fortsätta hoppas. Blomman: Tack för de orden. Jo, vi tycker också att det räcker med sorgen vi hade.Men eftersom vi kör SM i positivt tänkande så har vi redan hunnit glädja oss över att vi i alla fall slipper vara hungriga i allt det här. *ler snett*(ja, "positivt tänkande" rimmar illa med att mer eller mindre ha gett upp hoppet om att få en bebis under 2010, men på något sätt känns det bra att bygga upp en strategi för att hantera sorgen som troligen är på väg till oss)