• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Nu ska jag förhoppningsvis ha lite mer tid att sitta här. Ella har utvecklats så mycket nu under jullovet. Hon sover hela nätter och kan även sova/roa sig själv lite om dagarna nu också. Det gjorde hon inte för 2 veckor sen...

• Fru Bygg

Blommis.. Vad skönt att ni har fattat beslutet. Då får vi alla här se till att hålla tummarna när det är dags!

• passionsblomman

Good fucking morning!

Vaknade av att telefonen ringde mycket uppfodrande och sambon hojtade i andra änden att jag måste gå ut och dra en förlängningssladd från källaren och ut till bilen leta rätt på och koppla fast batteriladdaren och sedan hoppas att det räcker för att ladda batteriet så jag 1. kan köra sonen till hanbollsträningen. 2.kan hämta sambon på jobbet en bra stund senare eftersom han passade på att meddela att han hade möjlighet att jobba längre ikväll.

Jag HATAR att vakna med ett ryck och flyga upp och bli yr och helt speedad.

Leta kabelfanskap i källarhelvetet för att rusa ut i snö och kyla bara för att inse att jag inte ens vet hur man öppnar den förbannade jävla motorhuven på den satans bilen som står där på uppfarten och kniper ihop om sitt stendöda batteri med ett hånleende i sitt översnöade ansikte.

Ve och förbannelse, jämmer och död och avgrundsvrål.

• Ninnnis

Lanovia, vi vet inte exakt hur gammal han är, men det står att han han är född 1 april 2008 i passet.

Hej Fru Bygg! Vad kul att lilla Ella utvecklas och klarar sig lite mer själv

• passionsblomman

Så.

Var det tillräckligt svavelosande för att man kan anse att vi fått ur oss lite svärord för att avreagera oss för Daas skull...

...och för att det ska vara rimligt att utifrån detta göra bedömningen att mitt humör är på en nivå som gör gällande att indianerna sannolikt anfaller ganska snart?

• Ninnnis

Fy sjutton vilket uppvaknande, Blommis

Jag kom på att jag nog aldrig skrev att jag är glad att ni har kommit fram till ett gemensamt beslut angående IVF. Skönt att ni är överens och strävar mot samma mål. Det kan ju bli ett spännande 2010... När tror du att ni kan sätta igång?

• passionsblomman

Jag kan ju tillägga att jag åtminstone löst uppgiften (ror jag för det lyste lite lampor på laddargrejen och det blixtrade till när jag kopplade på de där klämmorna)

Och så har jag fått fyr i pannan och dragit i mig första muggen kaffe. Jag blir kanske normal om en stund. Eller åtminstone mitt vanligare jag.

• Fru Bygg

Ojdå... vilket uppvaknande blommis. Du får ta en kopp kaffe och sätta dig i något hörn och varva ner.

• Jenny står brud 090801

Pratade precis med en kompis, fick veta att hon är i v.12. Självklart blir jag mycket glad för deras skull... men samtidigt blir jag ledsen. De skulle ju inte ens börja försöka förren nu... och att jag inte fick veta förren i v.12, hon frågade ju alltid hur det går för oss och då svarar jag som det är och så har hon varit gravid i tre månader utan att säga någon. kanske tramsig, men ändå sitter jag här och gråter...

• passionsblomman

Hej fru Bygg och Ninnis och andra som jag inte sett på ett par dagar!

Tack för uppmuntran i ivf-saken.

Jag noterar att trots att vi ju fått en genomgång på hur allt går till så är jag märkvärdigt tom i skallen inför hur detta ska göras rent tidsmässigt.

Jag vet att vi skulle invänta nästa mens och eftersom det ju är typ NU vi väntar den så bör jag ju snart kunna ringa då. Det är ju den där nedregleringssprayen man ska ta först,och jag har för mig att det är ett par veckor efter mens man gör det. Eller om det var tidigare. *funderar*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...