• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Blommis... Spännande att ni snart kan sätta igång med ivf. Förstår ju att det är en hel del förarbete, men det måste kännas skönt att sätta igång med allt.

• passionsblomman

Jo, det känns väl bra. Eller det känns bra att ha bestämt oss iallafall. Jag sa ju när vi påbörjade den här resan att det där var ingenting för mig för det kändes alldeles för stort och fast man går igenom en sådan apparat och betalar så mycket pengar är det ändå inte ens i närheten av säkert att man får något barn iallafall.
    Nu har det gått ett år snart sedan jag ringde det där första samtalet. (tack Ninnis för att du tjatade... )
    Det vi redan gjort har varit ganska påfrestande men gör samtidigt att det lite känns som att då kan vi lika gärna göra det här också innan vi når den station på resan där konduktören annonserar "avstigning för samtliga resenärer"

• Fru Bygg

Oj oj oj.. Nu får ni hjälpa mig. Jag har skaffat ett konto på familjeliv. Jag har endast gjort detta för att komma i kontakt med lite tjejer med barn i Helsingborg.

JAg tycker det är tråkigt att sitta hemma själv och att göra saker själv är skoj ett tag. Alla andra jobbar ju om dagarna, så det hade varit skoj att träffa lite fler mammor som är föräldrarlediga...

Är jag dum som nu har ett konto på familjeliv.. Det är knappt så att jag vågar erkänna det...

• lanovia 08

Blommis har ni tatt er så här långt så kan ni lika gärna ta sista biten på resan också, precis som du säger. Skulle det inte fungera kan ni inte om 10 år titta tillbaka och säga att ni inte gjort allt ni kunnat. För det har ni.

• lanovia 08

Fru Bygg, nej du är itne dum. Jag har också ett konto på familjeliv av samma anledning, komma i kontakt med andra som skall ha barn och vara hemma samtidigt här.
    Men det gäller att läsa med stora filterglasögonen, för det blir lätt nojjigt och urflippat på FL.

• Fru Bygg

Hej Lanovia!

Tack för att du inte tycker att jag är dum!

Det är ju bara av den anledningen som jag har ett konto där. Om man börjar läsa i alla trådarna där, så kan man ju hitta alla svar i världen. Det är mycket som är överdrivet där...

Har du fått kontakt med någon genom FL?

• passionsblomman

Lanovia, jag undrar varför du har så ont? Bebis måste ju nästan pressa på någon nerv eller så. Eller så har du hemska förvärkar. Stackars dig, hoppas det läpper för det är ju ändå ett tag till bf och gå och ha sådär i flera veckor låter inte alls kul!

• Jenny står brud 090801

Trist morgon Blomman!! Håller med dig om att det är hemskt att vakna genom att telefonen ringer...

Fru Bygg: Det är väl jättebra att försöka få lite nya komisar på FL, förstår att det blir trist att sitta hemma själv.

Trist här idag, mannen har börjat jobba och jag sitter här själv. Att han inte förstår varför jag är ledsen gör ju inte saken bättre...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...