• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

vet inte. Får nog bli större besvär än så här först ialla fall.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:44:07 följande:

Åhh vad jobbigt lanovia. Finns det ingenting man kan göra åt om det är så att de nerv som ligger i kläm?
  • passionsblomman

Jamen GUD så kan du ju inte tänka! Det är inte året som räknas! Sanningen är ju att om ni ens plussar under 2010 så är det alldeles normalt,ingen evi´ghet och inte något extra långdraget eller konstigt.

Du MÅSTE sätta upp förväntningar utifrån vad som är biologiskt rimligt gumman, annrs tar du knäcken på all glädje! Det finns ju också en del i det här som är spositivt spännande. Det är inte ett enda lidande från ÄL till förlossning.

Jag tror det räckar om du faktiskt bestämmer dig för att välja inställningen "Det vore underbart med ett plus under det här året"

Skulle sedan 2011 komma utan att det plussats, DÅ är deet dags att reda ut saker och ting och ta reda på om något är knas och fatta beslut utifrån det.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:42:11 följande:

Jag måste hitta något annat att fokusera på oxå, nu är det så mycket funderande kring hela barnkarusellen. Bland det första jag tänkte på nyårsafton var att vi har tre månader på oss att bli gravida om vi skall hinna få barn under år 2010. Det är ju helt hemskt, ska jag bara ha det som målsättning kommer det bli ett jobbigt år framöver, kanske flera dessutom...Men vet inte riktigt vad och hur jag skall kunna fokusera på ist...
  • Daa
    Ninnnis skrev 2010-01-04 12:18:45 följande:
    Jag blir på riktigt tårögd och faktiskt lite varm i hjärtat när jag tänker läser det du skriver. Ni verkar vara så bra för och med varandra, du och din man. Och DET är väldigt, väldigt värdefullt i det som ni nu har råkat ut för. Jag är övertygad om att ni kommer att ta er genom det här och att det kommer att komma en liten Baa som stannar kvar to the bitter end. Men visst kommer det att vara jobbigt, och då finns vi här.*kan inte låta bli att le åt din gulliga beskrivning av era små bus*
  • Daa

passionsblomman skrev 2010-01-04 12:15:00 följande:

Men först måste du få reagera!!! Var inte rädd!"Tog jag morgonrodnadens vingar, gjorde jag mig en boning ytterst i havet så skulle också där Din hand fatta mig""Jag tror på en Gud som gråter med mig, när jag gråter så allting är gråt.En tröstande Gud som kan trösta likt den som väntar tills gråten gått åt..."Du vet!Vi är här både under gråten och tills den gått åt. Det är din fina make också. Och du själv med gumman. Det här kommer inte att förinta dig.
    Jag vet.
    Tack.
  • Daa

Jenny: vill inte vara käck eller så (för jag förstår verkligen den där ingen-bebis-2010-känslan!), men vill ändå bara slänga in ett tips om alternativt fokus (och förutom det håller jag med vad Blommis har skrivit): du är ju så kreativ och duktig! Fokusera på ditt skapande, vettja.
    *peppar*
    *påpekar igen att jag inte vill verka käck*
    *erkänner att jag fortfarande är lite avundsjuk på din kreativitet *

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:42:11 följande:

Jag måste hitta något annat att fokusera på oxå, nu är det så mycket funderande kring hela barnkarusellen. Bland det första jag tänkte på nyårsafton var att vi har tre månader på oss att bli gravida om vi skall hinna få barn under år 2010. Det är ju helt hemskt, ska jag bara ha det som målsättning kommer det bli ett jobbigt år framöver, kanske flera dessutom...Men vet inte riktigt vad och hur jag skall kunna fokusera på ist...
  • Jenny står brud 090801

jag vet ju det egentligen Men varför skall det vara så svårt att ändra inställning???

passionsblomman skrev 2010-01-04 12:49:56 följande:
    Jamen GUD så kan du ju inte tänka! Det är inte året som räknas! Sanningen är ju att om ni ens plussar under 2010 så är det alldeles normalt,ingen evi´ghet och inte något extra långdraget eller konstigt.Du MÅSTE sätta upp förväntningar utifrån vad som är biologiskt rimligt gumman, annrs tar du knäcken på all glädje! Det finns ju också en del i det här som är spositivt spännande. Det är inte ett enda lidande från ÄL till förlossning.Jag tror det räckar om du faktiskt bestämmer dig för att välja inställningen "Det vore underbart med ett plus under det här året"Skulle sedan 2011 komma utan att det plussats, DÅ är deet dags att reda ut saker och ting och ta reda på om något är knas och fatta beslut utifrån det.Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:42:11 följande:
  • Jenny står brud 090801

Tack för komplimangen Daa Jag försöker göra det! Men ibland känns det som det inte blir bättre av att sitta och sy barnkläder precis...

Sen är det så att dessa tankar snurrar mest runt i huvudet nu när jag är ledig, när man börjar jobba igen hinner man inte tänka riktigt lika mkt på det. Jag har ju "mina barn" i skolan och det skall ju bli roligt att faktiskt få följa dem och se hur de utvecklas under tiden jag är deras handledare.

Daa skrev 2010-01-04 13:01:09 följande:
    Jenny: vill inte vara käck eller så (för jag förstår verkligen den där ingen-bebis-2010-känslan!), men vill ändå bara slänga in ett tips om alternativt fokus (och förutom det håller jag med vad Blommis har skrivit): du är ju så kreativ och duktig! Fokusera på ditt skapande, vettja. *peppar**påpekar igen att jag inte vill verka käck**erkänner att jag fortfarande är lite avundsjuk på din kreativitet *Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 12:42:11 följande:
  • passionsblomman

Jag vet att du vet.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-04 13:01:27 följande:

jag vet ju det egentligen Men varför skall det vara så svårt att ändra inställning???
  • Ninnnis

Jenny, jag tänkte säga "skaffa hund", men så kom jag på att ni redan har en

Skämt å sido, jag tror också det är jätteviktigt att hitta något annat att fokusera på så att inte barnkarusellen tar över tillvaron helt och överskuggar allt annat. Sen kan det vara träning, handarbete, hund, ridning, jobb eller bara att klara av att glädja sig åt det man faktiskt HAR i livet.

Det var någon som sa att om jag nu har 9 aspekter i mitt liv (maken, familj, hund, jobb, vänner etc) som jag är glad över, men saknar 1 aspekt (barn) så kan jag inte låta den ena tiondelen få överskugga de nio tiondelar som jag faktiskt har. Jag har ju inte förlorat något av det andra, jag vill bara lägga till den sista biten.

Jag menar inte att låta käck, och jag vet att det är lättare sagt än gjort, men det brukar hjälpa mig att tänka så.

• Ninnnis

Lanovia, ska du inte ringa läkaren ändå? Det är ju synd om du går och plågas i onödan om det faktisk finns lindring att få...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...