• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Du får fråga hur mycket du vill! Det är inte alls känsligt på så vis!

Ett försök är alltså plocka befrukta och sätta tillbaka. Om det blir embryon som går att frysa så vet jag inte riktigt, då gissar jag att man betalar för det enskilt, dvs själva tillbakasättningen av eskimån (som de frysta kallas i andra tråden)

Fatta vilken gräslig dubbeljävlig övervidrig VÄNTAN mellan tillbakasättingen och indianerna!
    Om man lidit kval förr, vad är det jämfört med att ha gjort allt det där???

Linköping är inte konstigt, det är vår närmaste, men de var faktiskt dyrare. Malmö hade också varit ett alternativ.

Ninnnis skrev 2010-01-01 21:40:01 följande:
    Aha, då fattar jag. Jag visste inte att det var skillnad om man hade gemensamma barn innan. Uppsala var det ju, vet inte var jag fick Linköping från... Vad ingår i den kostnaden? Är det flera försök, infrysning etc? Om du inte vill prata mer om det så bara säg till, så slutar jag fråga omedelbums!
  • Jenny står brud 090801

Ja snacka om en hemsk väntan...

passionsblomman skrev 2010-01-01 21:57:34 följande:
    Fatta vilken gräslig dubbeljävlig övervidrig VÄNTAN mellan tillbakasättingen och indianerna! Om man lidit kval förr, vad är det jämfört med att ha gjort allt det där???
  • Jenny står brud 090801

Fatta vilken gräslig dubbeljävlig övervidrig VÄNTAN mellan tillbakasättingen och indianerna! Om man lidit kval förr, vad är det jämfört med att ha gjort allt det där???
  • Jenny står brud 090801

• Jenny står brud 090801

oj vad det blev konstig, varför kom mitt inlägg som tre olika...

• Jenny står brud 090801

Blomman: Jag kan ingenting om hur IVF går till därför kan jag inte fråga så mycket. Men tycker det är jätteintressant när du berättar så jag läser gärna och tar in det du skriver och tänker på DIG!!

• passionsblomman

Gulledej Jenny!

Jag visste inte ett skit om IVF förrän under förra årets senare del.
    Det är alltså vad man populärt kallar provrörsbefruktning.
    Gången är att man först sätter kvinnans cykel ur spel och lurar kroppen att tro att den är i klimakteriet. Äggstockarna kommer i vilofas. Det är för att förhindra för tidig ägglossning.

Sedan börjar injektioner av hormon som stimulerar äggblåsornas mognad och man tar då mer än jag gjorde inför IVF eftersom man vill ha fram fler än ett ägg.

Sedan är det ÄP-Äggplockning och då åker man båda två till kliniken och plockar ut ägg och mannen lämnar sperma. Därefter befruktas utvalda ägg i deras labb och ställs att dela sig i ett särskilt värmeskåp som ska vara så likt den naturliga miljön som möjligt.
    Tre dagar senare ungefär är det dags för återinförande och efter det får man hormonstöd som ska hjälpa till att få embryot att fästa. Det har jag fått förut vid inseminarierna också.

Sedan är det "bara" att vänta....

• Villemoa

Blommis: vet heller inte nåt om IVF så det är tur du upplyser oss! Tycker du är så oerhört stark i detta och 2010 är ert år! *håller alla tummar och tår för att det ska bli en till person i sagoslottet*

Jenny: förstår precis det där med namnet. Om vi skulle få en pojke nån gång så har vi ett namn redan, det har vi haft i flera år. Så fick ju min mans bror en pojke i september, och han fick ett namn som är väldigt snarlikt vårt och då blev jag lite "sur" för att det skulle kännas "fånigt" med två snarlika namn inom den närmsta familjen. Om det nu skulle vara så att vi får en pojke så kommer han få namnet ändå

lanovia: du inbillar dig inget!! Förstår att du inte orkar rätta folk. Det är konstigt att så många alltid har så mycket åsikter när man är gravid, nästan experter blir dem...
    Tycker också det låter som att spillevinken snart kommer, så kan du få tyst på dem som säger att förstföderskor går över tiden Visst har du BF den 27:e?

Håller med er andra: det är TUR ni finns!! För är det några som verkligen FÖRSTÅR hur man känner sig så är det ni!!

• lanovia 08

Instämmer

passionsblomman skrev 2010-01-01 19:57:14 följande:
    EXAKT!!!!Det kan få en att glida förbi julbryt och annat obehagligt med ett litet sarkastiskt leende i hjärtat.Ty man vet att man icke är ensam...
  • lanovia 08

27 januari.

Känns iof som att det kommer dröja lite till. Men vi får väl se. Rätt som det är så sitter jag här om 6v och bara väntar på att spillevinken skall komma ut. usch det hade varit jobbigt.

passionsblomman skrev 2010-01-01 19:28:13 följande:
    Lanovia, återupplys mig: vilket exakt datum är du egentligen beräknad? Tycker det låter som lilla frun kommer att åka iväg hemirån snart...
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...