• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

JAg har blivit förkyld, inget kul att börja året så

• passionsblomman

EXAKT!!!!

Det kan få en att glida förbi julbryt och annat obehagligt med ett litet sarkastiskt leende i hjärtat.

Ty man vet att man icke är ensam...
    Fjällbruttan skrev 2010-01-01 19:48:50 följande:

Ja det är en himla tur att ni finns!! Det är den här tråden och tant-tråden som hållit mitt humör uppe senaste veckorna!Även om jag inte ens orkat läsa har jag pratat med er i tankarna Kram
  • Ninnnis

Instämmer med ovanstående talare!

Blommis, hur har det gått med läkarbesöket? Var det inte nu i veckan?

• passionsblomman

Joo det var det....

Usch jag har ingen lust att fatta det där beslutet!

Fick provsvaren och man kan sammnfatta dem med att det är nu och genast eller aldrig som det handlar om. Vilket vi ju redan visste utifrån attjag fyller 39 om några dagar. Det gör min kropp också och det där värdet som kallas AMH-värde ligger för min del på 0,793

Det ska ligga mellan 0,7 och 6,0 och ju lägre desto sämre. Jag ligger alltså på den nedre gränsen vad gäller äggproduktion.

Nu ska vi alltså bestämma om det är värt pengarna att ta den lilla lilla chans som ett IVF-försök är. Det är alltså bara typ 30% chans för succé om man ser till alla par som gjort ett försök.

Allt hade känts betydligt lättsammare om sambon kunde få en heltidstjänst och på ett annat ställe än där han nu är och vantrivs. Då skulle det inte kännas lika ekonomiskt pressat.

Nu ska jag kolla på Läckberg eller vem det nu var som det var någon serie med nu kl 21.

• Jenny står brud 090801

Blomman: Det är starwars som gäller här oxå, men tur att jag kan sitta vid datorn ist.
    Det är ett svårt beslut ni måste fatta Blomman, förstår att det känns jobbigt! Du får komma hit och spy ut dig vad du känner när det behövs...

• Ninnnis

Slog också först på Läckberg, lyckades sedan förhandla bort Star Wars och landade slutligen på "Vad blir det för mat"

Jag förstår att det är svåra beslut. Är det för att ni ska göra det på en speciell klinik (Linköping?) som det är dyrt? Om man går via landstinget är det väl betydligt billigare? Jag har inte full koll på detta om jag ska vara ärlig, men jag har fattat det så. Finns det något jobb på gång för sambon?

• Jenny står brud 090801

Själv är jag lite irriterad över en grej jag fick veta igår, och jag vet att det är tramsigt och mannen säger att det är tramsigt så fort jag tar upp det men ändå... det finns ett killnamn som jag tycker är såååå fint, alltid tänkt att får jag en son skall han heta det. Men igår fick jag höra att min kusin som skall ha barn om två månader tänker döpa barnet till det namnet om det blir en pojk. Jag vet att den dagen vi får barn, om vi nu kommer få det de är ju inget man kan ta för givet så vet jag ju inte om det är ett namn som passar... men bara att jag inte kan välja på det känns så trist. Jag har nog haft det namnet i mina tankar i säkert 10 år....
    Böhövde bara gnälla ur mig lite, mannen fattar ju inte alls... det kanske inte ni gör heller men nu har jag iaf fått skriva ur mig lite...

• Ninnnis

Rövarpacket?

passionsblomman skrev 2010-01-01 21:05:37 följande:
    ÄH! Resten av rövarpacket som bor här röstade ner mig till förmån för Star Wars.*sitter kvar vid datorn*
  • Ninnnis

EA, vet du vart ni kommer att få remiss? Visst skulle det bli i Malmö? Har du koll på väntetiderna där?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...