• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Nä nu skall jag sluta spamma och göra något vettigt istället

• Fjällbruttan

Hej!!
    Hinner smyga hit en stund medans min FRISKA make är ute och kör traktor
    Idag ska jag inte gnälla ett dugg!! Vi hade en underbar nyårsafton!
    Slöade hela dagen, duschade och gjorde oss fina och var på mitt jobb och åt
    Jag var ledig!! Suveränt god nyårsmeny.. utom vitchokladmoussen, den tyckte jag var äcklig, men det var jag som gjort den så jag får klaga... alla andra tyckte om den.. kan bero på att jag har aversioner mot choklad just nu

Sen slöade vi hemma i soffan och såg Ice Age 3 och gapskrattade flera ggr!
    Tolvslaget firade vi i liften på hotell Kittelfjäll enl tradition, Makens chef bjuder dit liftpersonalen med familjer, smäller ett ton raketer typ och bjuder på skumpa, jättetrevligt! Dessutom vann team Saga "Henkes great fika contest 2009" så döttrarna var supernöjda!
    De har en fika tävlign i liften för att få dit godsaker (lite kluriga är de allt) och vi "spöade skiten ur konkurrenterna" som äldsta dottern nöjt uttryckte det

(ska se om jag kan lägga in en bild i galleriet på vinnartårtan)

Sen for vi hem, gosade en stund i soffan och somnade sen sött och sov till 10 allihop!
    Blev så stolt och glad mamma då döttrarna konsterade att det är så mysigt att fira nyår med er mamma och du är alltid nykter, så det är aldrig jobbigt!
    Kan bero på att jag alltid jobbar nyår annars... är ingen idé att börja dricka kl 23 på kvällen, så jag kör alltid och tar alla barn, och gillar det skarpt!

Kramen till alla och hoppas ni haft en underbar nyår!!

• Fjällbruttan

Så... skrytsam som jag är... nu finns det bild på tårtan i galleriet, standardbilder

• passionsblomman

Stora Nyårskramen till alla!

Vi har städat, dukat om till tjusig fyrarättersmiddag vid bord klätt i vitt hellinne och med massor av olika glas, silvriga ljus och pärliga servettringar, BARA för oss tre.

Bubbel i rödrosa och värsta nyårsraketen.

Himmel vad det sköts i byn förresten! Och grannen, vars hundar jag var lite ängslig över, har hundar de tränat för smällar så de hoppade runt och skällde överlycliga och ville helst springa och hämta raketerna..

Naturligtvis ingår ett schysst godisfat och värsta brasan i kakelugnen i ett Nyårsfirande i nya huset.

• Ninnnis

Gott nytt år, sötisar!

Vi skulle ha varit hos gudsonen med familj och vänner igår, men hans mamma blev tyvärr sjuk. Lyckligtvis hade vi beställt cateringmat, så vi kunde äta 5-rätters nyårsmiddag hemma istället.

Det var egentligen tur att vi var hemma, för det visade sig att vovven blev vettskrämd av alla raketer... Vi gick förbi några grannar som sköt raketer på eftermiddagen, sen var det kört Han darrade, flämtade och var jätterädd. Vi ljudisolerade honom i klädkammaren hela kvällen, där tillbringade vi sedan tolvslaget. Tips om ni behöver prata: stäng in er i klädkammaren i en timme Jag, maken, vovven, en massa täcken och kuddar (och kläder), en flaska champagne och radion på hög volym. Där satt vi och pratade och skrattade åt det komiska i situationen. En annorlunda men trevlig nyårsafton, som nog egentligen var precis vad vi behövde. Jag vågar lite försiktigt säga att jag tror att 2010 faktiskt KAN bli ett bra år, trots allt...

• passionsblomman

Ninnis,

Vilken syn jag får för mitt inre!
    Hela familjen i garderoben!
    Det kommer ni aldrig att glömma!

Ni måste kanske få lära er knepen för att raketträna vovven? Grannarna har som sagt gjort det med stro framgång!

• Daa

Gott nytt år!

Ninnis: oj, stackars hunden . Men det låter som att ni hade en riktigt mysig nyårsafton trots det. *hoppas att Ninnis och hennes make får ett fantastiskt 2010*

Bruttan: skönt att ni fick en bra nyårsafton. Måste titta in och kika på den där tårtan...

Blommis: ert firande låter också riktigt mysigt.

Lanovia: hoppas du får en bra dag utan alltför mycket värk.
    Jo, hittade en flera år gammal trasa, en festfin, silvrig och figursydd top (som var förunderligt svår att lirka ner över bysten...) och en kjol. Kanske inte en jättelyckad kombination, men, som jag resonerade: jag har ju kille.

• Ninnnis

Ja, vi såg nog ganska roliga ut

Hade gärna tagit emot tips angående raketer. Han är fortfarande låg och inte alls sitt vanliga, pigga jag... Vill inte ens leka

• Villemoa

Nyårskramar till alla!

Ninnis: stackars lilla vovven Håller tummarna för att 2010 blir ditt och makens år

Blommis: det låter som ni haft en underbar nyårsafton!

Bruttan: vilken mysig nyårsafton! Ska också ta en titt på tårtan

lanovia: hoppas spillevinken inte dröjer alltför länge med att komma så du slipper värken. Det är allt vanligare att förstföderskor inte går över tiden utan att bebis tittar ut före BF. Har en kompis som gick två veckor över tiden med alla sina fyra barn så hon tillhör ju ovanligheten för kvinnor som fått fler barn.

Vi hade också en väldigt mysig nyårsafton! Den firades hemma hos mina föräldrar med mycket god mat och god champagne

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...