• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Ninnis, stackars vovve. Tycker synd om alla hundar och andra djur som behöver lida vid påsk och nyår. Ok, jag förstår att man inte kan hindra folk från att smälla 2 dagar om året. Men varför måste det smälla en vecka innan och en vecka efter???
    Tack och lov är våran hund inte rädd, hon blinkar inte ens när det smäller. Men mina föräldrars förra hund, usch vad han led varje år. Förra nyår vägrade han kissa på över 24h.
    Tyvärr har jag inget gott råd för hur man gör för att träna bort rädslan, vet dock att man kan göra det. Bla finns det någon skiva man kan köpa med smällarljud.

• lanovia 08

Låter som alla haft ett bra nyår, dock i lite olika varianter: i klädkammaren, hos föräldrar, med vänner.
    Tycker nog klädkammaren slår allt!

• lanovia 08

Bruttan skönt att höra att maken är frisk igen.

• lanovia 08

Villemoa då är det inte bara jag som inbillat mig när jag fått för mig att allt fler föder tidigt? Tycker jag hör massa nu som får barnet tidigare än BF. Men det vågar jag inte säga högt för "alla" bara tjatar på mig om att man så gott som alltid går över med första barnet.

Imorse hade jag väldigt förvärkar. De har släppt nu, däremot har jag sammandragningar och ont "därnere" känns som att huvudet trycker allt det kan för att komma ut. Kissar blod gör jag också, men det skulle ju inte vara något att oroa sig för utan bara ett tecken på att barnets huvudet rycker på.

Nu ikväll har vi städat ur barnets garderob från allt skräp och lagt in kläder och sängkläder.

Också har vi packat BB-väskan.
    Tyckte inte det fanns så mkt vi behövde ha med oss dock. Sitter och funderar på om vi glömt något viktigt med tanke på den hysteri som brukar vara kring denna väska...

• passionsblomman

Lanovia, återupplys mig: vilket exakt datum är du egentligen beräknad?
    Tycker det låter som lilla frun kommer att åka iväg hemirån snart...

• Ninnnis

Lanovia, det är helt sjukt att Spillevinken i princip kan komma vilken dag som helst nu! Jag tycker inte det var länge sedan ni hade bokat in samtal för utredning och plötsligt orkade du inte ens repa med orkestern och sedan plussade du...

Apropå vovven tror jag han helt enkelt är utmattad efter att ha legat och spänt sig hela eftermiddagen och kvällen igår. Han vill mest bara sova. Jag hoppas att det blir bättre när han har fått vila ut, så att han inte har fått några bestående men... Men det skär i mattehjärtat när man ser att han inte alls är som han brukar

Måste också få säga: Tack för att ni finns!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-01-01 19:35:30 följande:
    Måste också få säga: Tack för att ni finns!

Ja det är en himla tur att ni finns!! Det är den här tråden och tant-tråden som hållit mitt humör uppe senaste veckorna!
    Även om jag inte ens orkat läsa har jag pratat med er i tankarna

Kram

• Jenny står brud 090801
    Fjällbruttan skrev 2010-01-01 19:48:50 följande:

Ja det är en himla tur att ni finns!! Det är den här tråden och tant-tråden som hållit mitt humör uppe senaste veckorna!Även om jag inte ens orkat läsa har jag pratat med er i tankarna Kram
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...