• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Alltså, jag gillar ju OCKSÅ Yoda och de andra lirarna, men vi har SETT de där filmerna NÅGRA gånger och dessutom ill in son att jag ska läsa filmen för honom, eftersom han inte hinner med att läsa textade filmer själv ännu.
    Tack men nej tack.

Ja det är tur att ni finns allihop.

Samtidigt har jag hållit mig lite undan senaste tiden för att jag känner att jag måste förankra mitt beslut i MIG och i mitt förhållande och i de här trådarna är det så mycket med barn och längtan hela tiden att jag stundom undrar om det bidrar till att det blir en slags gruppens strävan mot plussen om ni fattar hur jag menar. Särskilt i den andra tråden där det är många som gjort eller ska göra IVF och allt annat vad där är.

Å andra sidan hade jag kanske fortfarande inte ringt och kommit igång med insemiationerna om jag inte hamnat här med er, och jag VILL ju så gärna ha en liten person till i vårt hem. -Den ryms!

• Ninnnis

Jenny, jag förstår absolut att det känns tråkigt! Kram!

(Jag kan inflika att jag, min moster och min ena kusin har samma förnamn )

• Jenny står brud 090801

sen att kusinen blev gravid 1 vecka efter att de gift sig gör ju inte saken bättre... oj vad jag är gnällig idag. Så skall jag ju inte börja året. Jättekul för dem att det blev en bäbis så fort och att h*n kommer få så fint namn

• Ninnnis

Blommis, jag förstår precis vad du menar med att förankra beslut i sig själv och filtrera lite vad som skrivs i tråden. Av förklarliga själ håller jag ju också ganska låg profil för tillfället. Kram!

*fnissar lite åt tanken på att du skulle läsa undertexten till Star Wars högt under filmen*

• Jenny står brud 090801

Tack, då vet jag att jag inte är helt knäpp

Ninnnis skrev 2010-01-01 21:18:19 följande:
    Jenny, jag förstår absolut att det känns tråkigt! Kram!(Jag kan inflika att jag, min moster och min ena kusin har samma förnamn )
  • Jenny står brud 090801

Förstår oxå hur ni tänker. Det är jätteskönt att kunna komma in här och prata av sig, höra hur ni andra mår ect ect. Men ibland orkar man inte och i den här tråden är det verkligen okej att man dyker upp när man vill. Samtidigt som man blir frågad efter... det är härligt.

Ninnnis skrev 2010-01-01 21:21:58 följande:
    Blommis, jag förstår precis vad du menar med att förankra beslut i sig själv och filtrera lite vad som skrivs i tråden. Av förklarliga själ håller jag ju också ganska låg profil för tillfället. Kram!*fnissar lite åt tanken på att du skulle läsa undertexten till Star Wars högt under filmen*
  • passionsblomman

Ninnis, vi kan inte gå via landstinget då vi redan har gemensamma barn. Det är bara privat och massor av tusen som gäller. Det kostar 22 000 på Linnékliniken i Uppsala tex. Det blir nog där ifall vi gör det. Dels för att de har bra rykte men också för aatt det ju måste stannas på platsen ngra dgr för att ta ut och sedan odla och sist återplacera.
    I de trakterna har vi ju gott om vänner vi kan bo hos.

Jenny, jag förstår visst det där med namnet och faktiskt så tycker jag du kan ta det du med om det blir aktuellt en dag.

• Ninnnis

Aha, då fattar jag. Jag visste inte att det var skillnad om man hade gemensamma barn innan. Uppsala var det ju, vet inte var jag fick Linköping från... Vad ingår i den kostnaden? Är det flera försök, infrysning etc? Om du inte vill prata mer om det så bara säg till, så slutar jag fråga omedelbums!

• Ninnnis

Tycker jag också!

passionsblomman skrev 2010-01-01 21:25:25 följande:
    Jenny, jag förstår visst det där med namnet och faktiskt så tycker jag du kan ta det du med om det blir aktuellt en dag.
  • Jenny står brud 090801

Ska ni hitta på något roligt i helgen tjejer?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...