• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Ja tiden den går och det fort. Tänkte på det för några dagar sedan. Ögonblicket då vi såg ordet "gravid" på testet och nu är det snart dags...

Vad gäller hunden, behöver du nog inte oroa dig. jo tyvärr kommer han nog vara lika rädd nästa gång det smäller, men annars kommer han nog inte ha fått några men av det.

Ninnnis skrev 2010-01-01 19:35:30 följande:
    Lanovia, det är helt sjukt att Spillevinken i princip kan komma vilken dag som helst nu! Jag tycker inte det var länge sedan ni hade bokat in samtal för utredning och plötsligt orkade du inte ens repa med orkestern och sedan plussade du... Apropå vovven tror jag han helt enkelt är utmattad efter att ha legat och spänt sig hela eftermiddagen och kvällen igår. Han vill mest bara sova. Jag hoppas att det blir bättre när han har fått vila ut, så att han inte har fått några bestående men... Men det skär i mattehjärtat när man ser att han inte alls är som han brukar Måste också få säga: Tack för att ni finns!
  • lanovia 08

Tråkigt. Så det var därifrån huvudvärken kom då. Attans!

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-01 19:55:21 följande:

JAg har blivit förkyld, inget kul att börja året så
  • lanovia 08

Tycker Läckbergs filmer är en besvikelse jämfört med böckerna. Iof var Olycksfågeln ingen lyckad bok heller. Måste ändå se filmerna.

• lanovia 08

Jenny, störigt med namnet. Jag förstår att det retar, även om det är som du säger inte säkert att ni skulle valt det i slutänden ändå. Men bara att bli av med valmöjligheten.

• lanovia 08

Blommis, du öppnar nog en ny värld för många av oss när du förklarar om IVF. Är verkligen inte insatt i hur det går till.
    Vilket svårt beslut ni har framför er.
    förstår både dig och Ninnis som inte orkat skriva så mkt här det sista. Ibland måste tankarna får vara ifred. Men dock saknar jag er båda när ni är "inaktiva". (och alla andra som inte hinner med här nu på sista tiden så ni inte känner er bortglömda).

Blommis känner du att du har sambon med dig i det här nu? Beslutet och allt svårt eller har du kvar känslan av att du får dra tunga lasset?

• lanovia 08

Villemoa du hade bra koll på datumet du.

• lanovia 08

Som sagt vi får väl se när spillevinken kommer. När vi var på förlossningen i helgen så sa BM där att sådana förvärkar som jag börjat få kan man ca 3v innan förlossningen. Det innebär isåfall max 2v till.
    Skönt nog känner jag mig inte livrädd för förlossningen längre ialla fall. visst kan den skrämma mellan varven, men samtidigt börjar det bli dags och jag är nyfiken på vad den egentligen innebär. Pratade med en så bra tjej på festen igår. Hon hade haft en väldigt lång förlossning men var ändå oerhört possitiv till den och tyckte det var det häftigaste hon gjort. sånt hjälper att höra.

• lanovia 08

Usch känns som att jag bara tjatar förlossning just nu. Sorry! Hjärnan har nog snöat in lite.

• lanovia 08

Nu vill visst mannen komma åt datorn. Hmm kanske borde låta honom få en chans också...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...