• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Idag jobbar mannen och jag är hemma själv. Skall se om jag kan få målat lite brädor och börja städa sista rummet som är kvar med byggdamm. Jag skall börja så får vi se hur långt jag hinner. För en viktig punkt på agendan är även VILA!

Hur har alla det?
    Blommis, Bruttan, Ninnis, Ingis och Hvidis??

• Ninnnis

God morgon och god fortsättning!

Lanovia, vilken tur att det inte var någon fara med Spillevinken! Hoppas h*n håller sig lite lugnare (men inte för lugn) tills det är dags att komma ut.

Julen har varit lugn och skön. Men jag är verkligen inte på topp, har jag förstått. Maken har tydligen också förstått det nu, så vi ska gemensamt försöka ta tag i vår tillvaro och försöka få någon slags rätsida på allt. Wish me luck...

• Daa

*önskar Ninnis lycka till så mycket jag bara kan. Önskarönskarönskar*

• ingenjörsbruden

God morgon o god fortsättning önskar vi med!

Har haft fullt upp i ett par dagar nu....försöka ta det lite lugnt nu....hahahha nåja...man kan ju alltid tänka positivt!

Natten till lillejulafton brakade en riktigt jävlig örongånginflamation loss i mitt högra öra....kunde inte sova nästan.....fort som tusan på telefonen o fick första tiden på vc....så nu håller jag på o droppar gojs i örat....spännnande men fasen så mkt bättre än att ha ont.....tom maken var orolig över mitt öra...för jag klagade massor....han sa att jag inte klagade så mkt under förlossningen...hahahaha... Nåja....liiiiite överdrivet!

Julfirandet gick bra...var hos min syster o åt jullunch o sen vidare till makens faster där övriga i makens familj var.
    Lugnt o skönt...ja...ganska lugnt....blidde väldigt bra med klapparna....hade sagt att vi inte skulle ge varandra julklappar (maken o jag) men jag köpte julklappar till både honom o mig....hehehe o han tyckte att "han" köpt bra julklapp till mig....lagom jobbinsats liksom...jag fick ljuslyktor av maken o bellabus o så fick maken en dyr glasskopa av mig o Ice Age 3 av bellabus. Allt man behöver för en lyckad hemmakväll ju!

• Daa

Ingis: ajajaj! Öroninflammation är inte skoj. Har ju ingen förlossning att jämföra med, men kommer ihåg hur det brukar kännas i den stackars trumhinnan. *ryser*
    Bra att maken blev nöjd med julklappen han köpt åt dig.

• ingenjörsbruden

Firade bröllopsdag den 21:e....så det har blivit mkt firande, mys o alldeles för mkt gott.
    Nya tag from nyår är ett som är säkert!

Lanovia: Du....lilla stumpan.....ju mer du "fixar o joxar" desto mer förvärkar får du....o joxar du för mkt...så går förlossningen igång...så vill du vänta.....så vila!
    Spillevinken har inte så mkt plats att spralla runt på ...så man brukar känna bebisen mindre de sista veckorna....så man får verkligen memorera de gånger som de sparkar o buffar.
    Men jag tror inte spillevinken stannar kvar ända till bf... Verkar som den vill ut snart o gosa med sina föräldrar!

Daa: *myser med* hahaha ja du ska se...i början glömde jag lätt bort att jag var gravid......men fasen så dum man känner sig när man är höggravid o har glömt bort magen till morgonen...hahahhaa något paff...*vafasenkanjaginteböjamigför...ojdå...bebismage!*

*KRAMAR Ninnis hårt*

• Daa

Jenny: tänkt ändå om det var ÄL! *börjar vissla lite försiktigt*

Lanovia: håller fast vid min åsikt att spillevinken är en riktig busunge. *hjärtar*
    lanovia 08 skrev 2009-12-28 09:22:15 följande:

Nej precis, och sådana kickar som jag fick senare på kvällen, kunde jag inte fått dem lite tidigare på dan?
    *visslar för Villemoa*

*kramar om Ninnis ordentligt*
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-28 10:53:30 följande:
    Ingis: ajajaj! Öroninflammation är inte skoj. Har ju ingen förlossning att jämföra med, men kommer ihåg hur det brukar kännas i den stackars trumhinnan. *ryser*Bra att maken blev nöjd med julklappen han köpt åt dig.
    Det värsta med inflammation i örongången...jag hade ingen örongång så svullen var örat....kan säga att jag sa nog ett o annat fult ord....o så är det ju givet vis den sidan som jag frontar vid kramar....hårda kramar uppskattades INTE i jul...hahahaha
  • ingenjörsbruden

Jag som är så kramig i vanliga falll......hahaha...höll folk lååååååångt borta!

Maken var smart o valde andra sidan....så han fick komma lite närmre....hehhehe

• Daa

"Glömt magen till morgonen..." Är det sant?

ingenjörsbruden skrev 2009-12-28 10:55:43 följande:
    Daa: *myser med* hahaha ja du ska se...i början glömde jag lätt bort att jag var gravid......men fasen så dum man känner sig när man är höggravid o har glömt bort magen till morgonen...hahahhaa något paff...*vafasenkanjaginteböjamigför ...ojdå...bebismage!*
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...