• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Tack. Är själv rätt nöjd med min insats.
    Jag började äta på min plats, men sedan hamnade jag hos pensionären i alla fall. Då upptäckte både han och jag att fobin verkar ha gått över. Han blev förvånad över att han inte reagerade alls på mitt äpple.

lanovia 08 skrev 2009-12-23 09:04:15 följande:

Daa du spamade på bra igår. Hur gick det med äpplet åt du det snällt på din plats eller plågade du stackars pensionären?
  • Daa

Yrseln och det skumma från tidigare försvann. Nu har det kommit tillbaka i betydligt mindre skala. Skillnaden är att en liten illamåendevåg får mig att le.
    Igårkväll var jag jättetrött och mycket irritabel.

lanovia 08 skrev 2009-12-23 09:04:50 följande:

Förreten Daa hur mår du nu? Känner du av något än?Har yrsel och sådan skumt försvunnit?
    Hur är det med dig? Får du sova ordentligt? Hur ofta kommer den där jobbiga "mens"-värken?
  • Daa

Jenny: God jul! Hoppas ni får ett underbart julfirande. *fortsatt tumhållning*

• lanovia 08
    Daa skrev 2009-12-23 09:21:10 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-12-23 09:03:33 följande:
    Det känns skönt att vara sisådär en 130 mil bort från en städande lanovia.
  • lanovia 08

Det är sådan skillnad när man vet vad det är som orsakar det. Särskilt när det är så positivt som det är nu.

Jo tack. Det är inte mkt jag kan klaga på. Jämfört med andra gravida verkar jag sova som en drottning. Jag sover kanske inte lika bra och "skönt", inatt hade jag ont i magen hela natten, behövde kissa men tog flera timmar att vakna till tillräckligt för att resa mig och när jag väl hade varit på toa låg jag inte så skönt och kunde därmed inte somna om riktigt utan låg och slumrade. Men som sagt jag sover ju ändå hela nätterna och ligger inte o vrider mig för att det gör så ont över allt som många gör.

"mensvärken" känner jag nog av varje dag nu. Framförallt på morgonen. Helt ärligt så känner jag någon smärta mest hela tiden, inte så att det är jättejobbigt. Men antingen så är den "mensvärken" eller så är det sammandragningar när jag går, eller spillevinken som trycker på urinblåsan eller eller eller...

Daa skrev 2009-12-23 09:25:29 följande:
    Yrseln och det skumma från tidigare försvann. Nu har det kommit tillbaka i betydligt mindre skala. Skillnaden är att en liten illamåendevåg får mig att le. Igårkväll var jag jättetrött och mycket irritabel.lanovia 08 skrev 2009-12-23 09:04:50 följande:
    Hur är det med dig? Får du sova ordentligt? Hur ofta kommer den där jobbiga "mens"-värken?
  • Daa

Skönt att du får sova hyfsat, Lanovia. Det mesta är lättare att hantera om man får sig några timmars sömn varje natt.

Lill-spillevinken verkar vara en buse ändå... *hjärtar*

• lanovia 08

Visst är det så, sömn är a och o.
    Jo det lär vara en riktig buse.
    Imorse undrade jag lite förfärat vad jag har gett mig in i. Maken gick och sjöng Ronny och Ragge låtar och tyckte att dess skall jag lära spillevinken sedan. Oh herregud.

• Daa

lanovia 08 skrev 2009-12-23 12:06:48 följande:

Visst är det så, sömn är a och o.Jo det lär vara en riktig buse.Imorse undrade jag lite förfärat vad jag har gett mig in i. Maken gick och sjöng Ronny och Ragge låtar och tyckte att dess skall jag lära spillevinken sedan. Oh herregud.

Det ska bli intressant att följa Spillevinken.
  • lanovia 08
    Daa skrev 2009-12-23 12:08:29 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-12-23 12:06:48 följande:
    Det ska bli intressant att följa Spillevinken.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...