• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Har du mönster???? *viftar flörtigt med ögonfransarna*

Vi hittar bara ett som är halvdant på nätet. Letade runt massor igår. Tillslut sa mannen, hur svårt kan det vara, vi får väl improvisera.
    Hehe skall han säga som förmodligen inte kommer sy det minsta på den, ja hur svårt kan det då vara?

lanovia 08 skrev 2009-12-21 20:17:40 följande:

Oj nu kommer mannen så nu får jag nog koncentrera mig på annat.
  • lanovia 08

Nu vet jag varför Ninnnis inte var här så mkt igår. Du är ju ledig!! Och det är ju vi jobbet vi spamar loss som värst.

Men du ha en underbar jul och hälsa norrmännen. Skulle ni behöva en fikapaus åt något av hållen så är ni välkomna.

• lanovia 08

Nejmen lunch skulle du ju vara tvungen att äta idag oavsett. Och det hade ju blivit mer kalorier om du först smäckt i dig hela pizzan igår och sedan gjort något annat till idag.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-12-21 21:39:54 följande:

Tackar och tar emot Men jag var duktig och bara åt halva pizzan (att jag sparade andra halvan till lunch imorgon behöver ju inte sägas)
  • lanovia 08

Villemoa som sagt låter underbart att få vara hemma och slippa åka runt.
    Vi längtar så efter en jul hemma i vårat lilla hus nu. Men det får bli nästa år. Vi försökte i år men det var ingen som ville komma till oss.
    Båda mammorna sa bestämt ifrån att de vägrade komma till oss, ville vi fira jul i huset fick vi göra det utan dem. Anledningen var dock snäll, de ville inte slita ut mig när det bara är 1 mån kvar till beräknat datum. De sa att även om de tar med sig mat kommer ju jag stå i köket och springa runt och fixa. Hmmm båda verkar veta hur jag funkar.
    Och så här två dagar innan kan jag säga att jag är rätt tacksam för att inte behöva ha hem över 10 per på julafton. Men det skulle varit så mysigt.
    Men vi har ialla fall besämt att vi skall vakna hemma själva på julafton innan vi åker iväg.

• lanovia 08

Hej Hvidis! *vinkar*
    Hur har du det så här inför jul? Full upp?

• Jenny står brud 090801

Ja, jag har en mönster jag ritade själv efter en skötväska mamma använde till mig och syrran. En sådan man "fäller ut" så kan barnet ligga där när man byter... men det kanske inte var en sådan du tänkte.
    Mejlar dig gärna bilder och möster om du vill ha...
    lanovia 08 skrev 2009-12-22 08:10:00 följande:

Har du mönster???? *viftar flörtigt med ögonfransarna*Vi hittar bara ett som är halvdant på nätet. Letade runt massor igår. Tillslut sa mannen, hur svårt kan det vara, vi får väl improvisera.Hehe skall han säga som förmodligen inte kommer sy det minsta på den, ja hur svårt kan det då vara? lanovia 08 skrev 2009-12-21 20:17:40 följande:
  • Jenny står brud 090801

Jag testade med clearblue äl-test idag på morgonen, och då visade det inge ökning på lg. Låter kanske konstigt men eftersom de andra gett utslag hela tiden hoppas jag på att det var dem de var fel på. Så nu hoppas jag såklart att de kommer ge utslag om någon/några dagar.

• Daa

Jag känner mig verkligen hedrad

Förstår att hunden blev lite förvirrad.

Ninnnis skrev 2009-12-21 21:24:07 följande:
    Och Daa, igår slog jag till på en snöängel, enbart till din ära Vovven tyckte matte betedde sig konstigt...Imorgon åker vi till mina föräldrar i Norge och stannar fram tilll söndag. Jag vet inte hur mycket jag hinner in, så jag passar på att önska er alla en riktigt GOD JUL!
    GOD JUL!
  • ingenjörsbruden

Hej söta goa tjejer!

Här är det fullt upp....firade bröllopsdag igår....o maken jobbade BARA några timmar.....men sen kom han hem med 5 stooooora vackra röda bamserosor!

Idag ska här tvättas, handlas mat, göras köttbullar, städa lite o beställa några julgrupper....ja...fullt ös medvetslös!

Kan tipsa om att hemmagjord snickers är rätt gott!
    350 g jordnötssmör med crisp
    2 dl sirap
    2 dl socker
    9 dl cornflakes
    200 g blockchoklad

Hetta upp sirap o socker...tillsätt jordnötssmör....häll över cornflaksen i en skål....blanda väl....tryck ut i en glasform....smält choklad...micron är smidig o bred ut.
    Mums o livsfarligt att ha hemma...hehehehe

Ballabus är nu 64 cm lång o väger 6.460 g.....stooooor flicka!
    O hon kan dra sig upp nu till stående...om hon håller i mammas fingrar!

Lanovia: verkar som mamma o svärmor känner dig rätt bra! Ser ut som att nästa år så är vi många som firar julafton hemma i sina hus!

• Daa

Joo. Businloggad på arbetstid.

Kommer inte att kunna ta lunch i vanlig tid idag, så jag swischar in och säger:
    Hej.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...