• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Nej nu måste jag jobba lite eftersom jag varit borta hela förmiddagen. 2½ dar kvar till långledigt.

• Sonja68

Nej jag tar inte illa upp, Lanovia. Jag förstår att ni undrar

Jo, Jenny, NU har de verkligen glädje av varandra! De leker hela dagarna med varann och de har alltid en lekkamrat med sig när vi åker nånstans. Frigör lite tid för mig också eftersom de nuförtiden sällan hänger mig kring benen just vid middagstid, de har varandra. Men de kivas som attan också, men på det stora hela har de jättekul och saknar varandra när de är ifrån varann för länge. De är måna om varandra, kramas och den stora hjälper den lilla osv. Den syskonkärleken är verkligen underbar att se Jag ångrar inte att jag skaffade två tätt, även om det var jättejobbigt där ett tag. Det var bara så otroligt lyckat att det blev två av samma kön
    Jag har själv alltid drömt om en syster i min egen ålder... Men så vart det ju inte. Har en bror som är nio år äldre än mig.
    Det är bra det också! Han är farfar till en pojke som är 5 år, så våra "ungar" leker hur bra som helst. Tripp-trapp-trull

• Leksi

GRATTIS DAA!!!!

Gud vad roligt!!!

Vilken underbar nyhet & vi hoppas nu att dina baciller smittar riktigt mycket runt om i tråden!!!

Blev så glad när jag loggade in & såg att du plussat...

• Leksi

Och hej alla andra!

Fortsätter hålla tummarna för EA & Villemoa och hoppas på ÄL för Jenny!

Är på underbart humör & här är julstämningen på topp. Jobbar bara idag och imorgon sen är jag ledig till 28/12. Jubel!
    Har ägnat hela helgen åt att julstäda varje vrå därhemma och åt sociala aktiviteter med släkten så egentligen är jag helt slut men är man på bra humör så är man..

Soliga, snöiga kramar!

• Villemoa

Åh jag är så glad i mammahjärtat att jag håller på att spricka!

När Moa var fem veckor gammal fick hon ju åka ambulans för att hon reagerat väldigt kraftigt mot mjölkprotein. Hon fick ett litet gosedjur av ambulanssköterskorna, en tupp som hon inte går nånstans utan. Innan Cypern i somras tänkte jag att jag skulle tvätta honom för att han var smutsig med det skulle jag ju inte gjort eftersom han tappade formen totalt (fastän det stod att man kunde tvätta i 40 grader). Nåväl, vi mailade till företaget som tillverkar gosedjuret men de hade inga kvar eftersom Falck bytt profilprodukt så vi mailade Falck och fick veta att tuppen skulle nog vara väldigt svår att få tag på. Vi sa att vi betalar (nästan) vad som helst bara vi får en. Så idag fick Moa ett stort kuvert adresserat till sig och när jag öppnade låg tuppen däri med en önskan om en god jul till Moa!! Jag blev så glad att jag började grina och jag vet en liten tjej som kommer bli superglad på julafton Den gamla tuppen får hon slita med hälsan och dra med sig överallt. Den nya tuppen får tjänstgöra hemma tills den gamla är obrukbar.

Hoppas nån orkade läsa! Nu ska jag läsa vad ni skrivit.

• Sonja68
    Villemoa skrev 2009-12-21 13:26:08 följande:
    Åh jag är så glad i mammahjärtat att jag håller på att spricka!När Moa var fem veckor gammal fick hon ju åka ambulans för att hon reagerat väldigt kraftigt mot mjölkprotein. Hon fick ett litet gosedjur av ambulanssköterskorna, en tupp som hon inte går nånstans utan. Innan Cypern i somras tänkte jag att jag skulle tvätta honom för att han var smutsig med det skulle jag ju inte gjort eftersom han tappade formen totalt (fastän det stod att man kunde tvätta i 40 grader). Nåväl, vi mailade till företaget som tillverkar gosedjuret men de hade inga kvar eftersom Falck bytt profilprodukt så vi mailade Falck och fick veta att tuppen skulle nog vara väldigt svår att få tag på. Vi sa att vi betalar (nästan) vad som helst bara vi får en. Så idag fick Moa ett stort kuvert adresserat till sig och när jag öppnade låg tuppen däri med en önskan om en god jul till Moa!! Jag blev så glad att jag började grina och jag vet en liten tjej som kommer bli superglad på julafton Den gamla tuppen får hon slita med hälsan och dra med sig överallt. Den nya tuppen får tjänstgöra hemma tills den gamla är obrukbar.Hoppas nån orkade läsa! Nu ska jag läsa vad ni skrivit.
    Åhhh, vad härligt! Vilken julklapp för Moa ♥
    Jag förstår hur du känner. Mina har varsin kanin och vovve som de drar med sig över hela världen. Som de haft sen de var bebisar.
    En dag skulle de ta med sig sin käraste leksak och berätta om den på Sexårs. Tror du inte T glömde sin kanin där Ve och fasa vilken sorg det var den kvällen!!! Men tur som var hittade hon den nästa dag.
  • Villemoa

Jag är också på dag 13 idag, ska vi slå följe?

Jenny står brud 090801 skrev 2009-12-21 12:28:23 följande:

Det tycker jag låter som en mycket bra idé Och du Daa, nys gärna lite basiller åt mitt håll också.Jag är på dag 13 idag, så om min cykel har kommit igång betyder ju det att det kan vara äl på gång snart. Men jag har någon känsla i mig att cykeln inte har fattat. Så därför känns det mest som jag väntar på att passera dag 35 så jag kan ringa gyn och fortsätta med något annat... sorry att jag kommer här med mina negativa tankar, men det är så det känns idag...
  • Jenny står brud 090801

Åhh vad härligt Villemoa

• Jenny står brud 090801

Det gör jag gärna Då blir det "tummhållning" för oss båda...

Villemoa skrev 2009-12-21 13:29:26 följande:
    Jag är också på dag 13 idag, ska vi slå följe? Jenny står brud 090801 skrev 2009-12-21 12:28:23 följande:
  • Jenny står brud 090801

Villemoa: Hur lång cykel brukar du ha, när väntar du dig äl?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...