Villemoa skrev 2009-12-21 13:26:08 följande:
Åh jag är så glad i mammahjärtat att jag håller på att spricka!När Moa var fem veckor gammal fick hon ju åka ambulans för att hon reagerat väldigt kraftigt mot mjölkprotein. Hon fick ett litet gosedjur av ambulanssköterskorna, en tupp som hon inte går nånstans utan. Innan Cypern i somras tänkte jag att jag skulle tvätta honom för att han var smutsig med det skulle jag ju inte gjort eftersom han tappade formen totalt (fastän det stod att man kunde tvätta i 40 grader). Nåväl, vi mailade till företaget som tillverkar gosedjuret men de hade inga kvar eftersom Falck bytt profilprodukt så vi mailade Falck och fick veta att tuppen skulle nog vara väldigt svår att få tag på. Vi sa att vi betalar (nästan) vad som helst bara vi får en. Så idag fick Moa ett stort kuvert adresserat till sig och när jag öppnade låg tuppen däri med en önskan om en god jul till Moa!! Jag blev så glad att jag började grina och jag vet en liten tjej som kommer bli superglad på julafton Den gamla tuppen får hon slita med hälsan och dra med sig överallt. Den nya tuppen får tjänstgöra hemma tills den gamla är obrukbar.Hoppas nån orkade läsa! Nu ska jag läsa vad ni skrivit.
Åhhh, vad härligt! Vilken julklapp för Moa ♥
Jag förstår hur du känner. Mina har varsin kanin och vovve som de drar med sig över hela världen. Som de haft sen de var bebisar.
En dag skulle de ta med sig sin käraste leksak och berätta om den på Sexårs. Tror du inte T glömde sin kanin där

Ve och fasa vilken sorg det var den kvällen!!! Men tur som var hittade hon den nästa dag.