• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Oh om folk bara kunde sluta tjata och stressa.
    Nej det är inte alltid man vill berätta att man håller på och försöker, det får ju inte folk att vänta mindre.

• Sonja68

Jag VET att 41 är ingen ålder. Men jag vet också att jag har redan tre barn därhemma. Två små och ett stort. Det stora tar mest ork och energi.

• Sonja68

Men biologiskt sett så är 41 faktiskt en ganska hög ålder att föda barn. Och man ska ju orka ta hand om dem, uppfostra, och framför allt orka när de kommer upp i skolan, behöver hjälp där, tonåren osv.

• lanovia 08

Sonja, ok då vet jag. Ja två små underbara flickor är inte dåligt jobbat.
    Funderade på det för ett tag sedan. Om du hängde i den här tråden för att ni försökte få barn eller om du "bara" (missuppfatta mig inte för tycker det är underbart att ha dig här) var här för att förgylla vår tillvaro.
    Och nu fick jag bra tillfälle att fråga.

• Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-12-21 12:46:04 följande:
    Jag VET att 41 är ingen ålder. Men jag vet också att jag har redan tre barn därhemma. Två små och ett stort. Det stora tar mest ork och energi.
    Med detta menar jag inte att vara elak mot min man, men jag drar ett ganska stort lass därhemma vad gäller barn, hem och barnuppfostran. Han är från ett annat land med en liten annan kultur och familjestruktur... Nog för att han tar ansvar och "hjälper till", han har försvenskats rätt mycket, men ändå. Det är inte alltid en självklarhet.
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-21 12:48:17 följande:

Sonja, ok då vet jag. Ja två små underbara flickor är inte dåligt jobbat.Funderade på det för ett tag sedan. Om du hängde i den här tråden för att ni försökte få barn eller om du "bara" (missuppfatta mig inte för tycker det är underbart att ha dig här) var här för att förgylla vår tillvaro.Och nu fick jag bra tillfälle att fråga.
    Jag kom in här för att ni är så trevliga att hänga med. Jag såg också att ni hade många frågor och funderingar kring barn, graviditet osv. som jag själv haft, så jag tänkte att man kanske kunde dela med sig lite av sina erfarenheter ibland.
  • Jenny står brud 090801

Sonja, du har ju säkert skrivit det innan men hur gamla är det dina flickor är?

• Sonja68

Katja är 4 år och 7 månader och Tanja blir 7 i januari.

• lanovia 08

Erfarenheten är kanon att ha. Vi blir lätt förvirrade ibland.

Som sagt du får inte missupffata mig var bara att jag funderade på om ni försökte få till en tredje eller inte.

Sonja68 skrev 2009-12-21 12:51:42 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-12-21 12:48:17 följande:
    Jag kom in här för att ni är så trevliga att hänga med. Jag såg också att ni hade många frågor och funderingar kring barn, graviditet osv. som jag själv haft, så jag tänkte att man kanske kunde dela med sig lite av sina erfarenheter ibland.
  • Jenny står brud 090801

Vad roligt de måste ha av varandra då Sonja! Jag har en lillarsyster som är 3 år yngre än mig och vi har alltid haft väldigt roligt ihop... och kanske speciellt nu när ingen av oss bor hemma, då har man blivit som kompisar istället för syskon...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...