• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Oj. Nu spontanbestämde vi att vi ska på gospelkonsert ikväll. Jag har, som vi säger här uppe, oduschat. Vi har även oätit (även om tanken på mat känns sådär efter jullunchen).

Hoppas ni får en fin kväll.
    och en massa kramar.

• Jenny står brud 090801

Jag har precis gjort nejlikeapelsiner, gav iaf mig lite julkänsla. Kanske något du kan testa?

• Fru E

Jenny-nejlikeapelsiner kanske jag skulle göra har heller ingen julkänsla direkt.....

Daa-aningen surt tycker jag med men har börjat med salva idag och hoppas på att jag får pillret på måndag, funderar på att köra med vaggisar ändå för att få bort. Får se hur det känns imorgon

• Jenny står brud 090801

Tack!

Daa skrev 2009-12-18 17:53:16 följande:
    Hej Jenny! Skönt med jullov! Grattis till det.
    Nu har vi gjort chokladtryffel med konjakssmak, blev riktigt lyckat! Mysigt med allt pyssel inför jul tycker jag. Imorgon skall vi in till stan och köpa alla julklapparna... hoppas att jag tycker det är mysigt med julpyssel även då...
  • lanovia 08

Ninnis, nu i södra Sverige kan man inte spara saker som har med snö att göra till en annan dag. Vill man göra snöänglar så är det bara på med kläderna igen och ut. Rätt som det är är det plusgrader och tö.

Idag är det underbart väder här. Solen skiner, det är ca -10 och ljuvligt på utsidan. Hade velat ta mig på en långpromenad men det var jag nog spara några veckor till.
    Denna dag går i samma tecken som de sista, bebis trycker nedåt och jag har mindre skön "mensvärk".

Igår var jag på julfest och åt julmat. Inte fick jag så mkt julkänsla av det. Nu skall vi snart klä granen hoppas det ger mer julkänsla.
    vad är det med oss iår ingen verkar lyckas med julkänslan riktigt, trots att vi har vitt på utsidan.

• lanovia 08

Ea, surt att du inte kunde få mer hjälp efter 70 min i telefonkö.

Jenny och Ninnis vad härligt med julledighet.

Nej nu får jag nog hjälpa till med det vi har att göra här idag.

kram till alla

• Daa

Hej på er!
    Har just shoppat det sista av julklapparna. Trodde att det skulle bli en riktig pärs såhär sista lördagen innan julafton, men det gick ganska smidigt (undrar vad jag har glömt och hur viktigt det är...)

Nu har vi en fin plastgran i huset: myyyyys!

EA: hoppas att det hjälper med salva och piller. Har fortfarande inte kunnat smälta att du fick vänta så länge i telefonkö.

*skickar en varm härlig vetekudde till lanovia och hoppas det hjälper lite mot värken*

Jenny: hur gick shoppingen för dig?

Ninnis: gick det bra med bakandet? Chokladmoussetårta... *dreglar*

Indiankräken har inte visat sig, men dagen är inte slut än och det känns som om de lurar runt hörnet.
    Väntar... väntar...
    Försöker förgäves intala mig själv att det inte är någon katastrof om de dyker upp. För det är det inte.

• Jenny står brud 090801

Julshoppingen gick kanon för oss oxå, bra att skriva lista innan så att man vet precis vad man skall köpa.

Nu sitter jag i soffan och tittar på film och stickar medans mannen är ute och jagar. Mysigt! Dags att återgå till filmen...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...