• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

Oj, vad ni har skrivt idag! Dock är jag så trött i huvudet så jag kommer inte alls ihåg vad jag skulle kommentera. Så det får bli massa kramar till alla som behöver och vill ha istället...

• Ninnnis

Jag är också julledig, har flera decimeter snö utanför fönstret, men ingen julkänsla whatsoever

• Daa

Helg!

EA: VA?! 70 minuter i kö för ett sånt besked! Tur att BT-vänner kan rycka in...
    Maten var mycket god och vi hade trevligt. Lyckades sluta nästan i tid (alltså, innan jag blev äckligt mätt).

Ninnis: ja, varför ska man vara snäll mot sig själv? *kramar om ordentligt*
    Hur var den danska glöggen? Drack du den före eller efter brandlarmet?
    Har inte utsett någon bestämd testdag den här gången. Skulle egentligen vilja göra det idag, men det kan vara för tidigt.
    Sedan är det ju inte så mycket som tyder på en graviditet.

Hej Jenny! Skönt med jullov! Grattis till det.

(Ninnis: snöskottning ger julkänsla? Förstår inte riktigt )

• Ninnnis

Det fanns nog ingen logik i det, mer än att typ snö = jul... Eller kanske "eftersom jag ändå inte har någon julkänsla så kan jag lika gärna skotta snö"? Men det var ett misslyckat försök, för det hjälpte inte ett smack

Daa skrev 2009-12-18 17:53:16 följande:
    (Ninnis: snöskottning ger julkänsla? Förstår inte riktigt )
  • Ninnnis

Glöggen intogs strax innan brandlarmet. Den var helt ok, fast inget går upp mot Blossas starkvinsglögg. Ska nog ta en liten kopp i väntan på att killarna kommer hem. Det kanske hjälper på julkänslan?

Testmöjligheter idag, you say... Imorgon då? Inga symptom kanske just ÄR ett symptom? *visslar*

• Daa

Typiskt.
    Fast du kan ju gå ut och göra en snöängel. Det tycker jag är en trevlig avslutning på snöskottning. Sen kan du ligga kvar en liten stund och titta på stjärnorna om det är klart väder.
    Vet inte om det ger julkänsla, för sist jag testade var det februari.

Ninnnis skrev 2009-12-18 18:10:17 följande:
    Det fanns nog ingen logik i det, mer än att typ snö = jul... Eller kanske "eftersom jag ändå inte har någon julkänsla så kan jag lika gärna skotta snö"? Men det var ett misslyckat försök, för det hjälpte inte ett smack
  • Ninnnis

Jag måste laga mat, samt göra två chokladmoussetårtor till morgondagens hundträningsavslutning (VM i långa ord), men jag har ingen lust eller energi alls. Killarna kommer hem sent, sent ikväll, så jag har egentligen ingen brådska. Men om jag får det gjort så kan jag ju krypa upp i soffan med lite glögg... Så får det bli. Kram!

• Ninnnis

Oh, det lät mysigt! Fast kallt... Nu har jag ju kommit in och tagit på myskläderna, så det får bli en annan dag. Tack för tipset!

• Daa

Ja, med tanke på hur min kropp signalerat "gravidgravidgravid" på sistone utan att det varit den minsta lilla graviditet aktuell är det ju fullkomligt logiskt att inga symptom skulle betyda graviditet. Logik är ju bra, eller hur?

Ninnnis skrev 2009-12-18 18:13:01 följande:
    Inga symptom kanske just ÄR ett symptom? *visslar*
    Ska inte testa imorgon. Måste orka gå på stan och det kommer att vara alldeles nog jobbigt utan att ha ett minus eller ett plus i bagaget.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...