• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

Förstår inte riktigt hur de lyckas med det för jag har aldrig lyckats lära mig det

• Ninnnis

Inte jag heller. Min man tycker att "den dagen, den sorgen", medan jag börjar måla f*n på väggen direkt bara för att det kanske, eventuellt, KAN gå åt skogen...

• Ninnnis

Det sjuka är att jag vet om det, ändå kan jag inte förmå mig att ändra inställning. Och när det gäller andra är jag superbra på att vända allt till det bästa och tänka positivt.

*skakar på huvudet åt mig själv*

• Ninnnis

Det är ganska talande att mina vänner tycker att min bästa sida är min förmåga att tänka positivt i alla lägen, medan maken tycker min sämsta sida är att jag alltid målar f*n på väggen och tar ut sorgerna i förskott...

• lanovia 08

Det låter som att det är mig och maken du beskriver.

Ninnnis skrev 2009-12-18 09:57:32 följande:
    Inte jag heller. Min man tycker att "den dagen, den sorgen", medan jag börjar måla f*n på väggen direkt bara för att det kanske, eventuellt, KAN gå åt skogen...
  • lanovia 08

Det är så vi också tänker.
    Lite stressande bara ibland. Andra blivande föräldrar som man pratat med började röra runt så fort det bara gick och köpa ALLT och ingenting till barnet. Det är så man sitter och undrar om man missat något eller är kommer bli en dålig förälder som inte redan gjort allt perfekt.

EA&MJ skrev 2009-12-18 09:19:18 följande:

Lanovia-alla materiella saker löser sig med tiden
  • lanovia 08

Daa svar på din fråga om avnavling. Vad jag förstått finns det inga bra riktigt bra anledningar till att klippa tidigt. Det som är "fördel" med att klippa tidigt är att de kan ta blodet till stamcellsforskning, spara stamceller ifall barnet behöver det senare i livet och ja jag vet inte vad mer som är bra??
    Nackdelen är att barnet inte får i sig allt blod den borde. och forskning visar på att det finns risk för blod och järnbrist. I blodet finns även stamceller som är tänkt att barnet skall få.

• lanovia 08

EA jobbigt med svamp. Men det finns ju salva att köpa receptfritt på apoteket som du ialla fall kan behandla med tills du får tag på tabletterna.

• Fru E

Lanovia-japp den har jag hemma men behöver nog ha något som tar bort svampen "invändigt" med för det är ingen trevlig syn *urkans* men om 4 minuter öppnar telefontiden

Sen tror jag att vissa som ska bli föräldrar köper alldeles för mycket onödiga prylar i början istället för att tänka efter vad man egentligen behöver.

• Ninnnis

Jag visste inte ens att man kan/ska välja när navelsträngen klipps... Men barnmorskan borde väl kunna råda om vad som är bäst? Där hade jag nog förlitat mig på expertisen.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...