• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Godmorgon i vintervädret!
    Tack gode gud att det är fredag idag. Imorgon blir det sova!
    Är så fruktansvärt trött idag och blir inte bättre av att man vaknar 45min för tidigt och inte kan somna om pga kraftig "mensvärk".

• lanovia 08

Daa, jag glömde kommentera dina tankar igår. Hoppas att indianerna har vett att hålla sig borta denna gång. Kommer så väl ihåg hur det kändes varje månad. Denna förvivlade önskan och hoppet som steg för varje dag och på slutet för varje toabesök som de inte hade infunnit sig. För att sedan komma där och göra lång näsa och dansa krigsdans. Brukade tänka precis som du vad gäller test, tar man innan och det blir neg kan man ändå inte lita på det...

*kramar*

• lanovia 08

Oh vilken ära att kunna inspirera till en ny tråd. Måste helt klart gå in och läsa. Skall göra detta under dagen.

• Ninnnis

God morgon Lanovia! Jobbigt med magont Jobbar du lite nästa vecka också, eller hur var det nu?

• lanovia 08

Ninnis 40 km/h på motorväg?? Tja du kör ju på samma väg som danskarna så jag är inte förvånad.

Och där kom mina förutfattade meningar fram.
    Har i Norge uppe i fjällen legat bakom en danskbil som höll på att driva mig till vansinne. Det var snö på vägen, men bra väglag, inte särskilt halt alls. 80 var hastighetsbegränsningen (och det KANSKE hade varit lite för snabbt att köra i) men dannen låg i 40 km/h OCH bromasade så fort vägen svängde mer än 2 grader. Tror ni man blir trött eller? Så nu tror jag alla danskar kör som krattor i vinterväglag. Förutfattade meningar, nä vaddå jag???

• Ninnnis

Det ligger nog en del i det du säger. Fast svenskarna kan vara ganska illa de också... Men i Danmark är det inte lag på att ha vinterdäck, och då är det ju ganska lätt att räkna ut att det inte är så lyckat att köra i vinterväglag...
  • lanovia 08

EA, oh vad jobbigt med ryggen. Du får försöka vara tålmodig den här gången så det går över. är ju segt om du drar upp det igen.

din fråga vad gäller om vi har allt redo hemma så är nog svaret nja. Vi har ju kläder så vi klarar första dagarna, skall få mer utav min bror i helgen. Annars finns det mesta begagnat stående hos mina föräldrar eller bror. Dvs vi har inte fixat något ännu men det vi behöver finns. Så även om vi inte skulle hinna ställa iordning allt innan så går det lätt att fixa även efter ankomst. Det viktigaste har vi redo i alla fall och det är två föräldrar och massa kärlek.

• lanovia 08

Japp t.om onsdag jobbar jag. 4 dagar kvar...

Ninnnis skrev 2009-12-18 08:33:36 följande:
    God morgon Lanovia! Jobbigt med magont Jobbar du lite nästa vecka också, eller hur var det nu?
  • lanovia 08

Nej absolut vi svenskar är inte alltid klippor bakom ratten. Men är mkt roligare att skylla på andra.
    vinterväglag med sommardäck....oh my god.

• lanovia 08

Du får ha det så bra i Blekinge Fry Bygg. Och en god jul. Första julen med Ella. Förstår att det är svårt att hinna hit och skriva. *kram*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...