• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Tack, vännen!

passionsblomman skrev 2009-12-16 15:38:38 följande:
    Ninnis, man måste hinna med i själen och du behöver få reagera på den här senaste tidens vedermödor och besked. Det vore nästan mer oroande om du käckt bara seglade förbi den fasen.Du är den bästa finaste Ninnisen i hela världen och jag skickar dig mina varmaste kramar och omtankar. Lyssna på ditt hjärta och låt dig känna och må allt som behövs.
  • Ninnnis

Hej Lanovia! -6 grader och två decimeter snö mötte mig när jag kom ut idag. Eftersom makens "leksak" står i garaget fick jag börja med att gräva fram bilen under snötäcket innan jag kunde skrapa rutorna. Men vad gör man inte för att få en vit jul...

Var hemma hos gudsonen igår. Hans mamma berättade att han hade sagt att han ville ta med sin tågbana hem till mig, eftersom inte vi har så många leksaker där. Han hade frågat henne varför jag inte har några leksaker hemma, varpå mamman svarade att jag ju inte har något barn som bor där, och vi vuxna leker ju inte med leksakerna själva. Då hade han tittat oförstående på henne och sagt: "Men... Hon har ju mig!"

• Sonja68

Ninnis: Din gudson är bara för underbar ♥
    Lanovia: Vila, det är det du behöver. Låter som att Spillevinken fixerat sig och trycker neråt. Snart så...

Här var -21,4 på morgonen! Men det blåser i alla fall inte.

Jag är fortfarande hög efter gårdagens konsert.
    Måste försöka landa.
    Ikväll ska jag bara vara hemma och greja. Pussa på ungarna. Sortera tvätt.

• Ninnnis

Sonja, visst är han! Han är den stora anledningen till att jag kan svara ja på Lanovias fråga om jag är lite muntrare idag. Han får mig alltid på gott humör! Han visade kort och berättade att han hade fått sitta i "Brunes" traktor, då påpekade hans mamma lite försynt att mannen heter Rune...

-21,4?! Fast iofs, den kraftiga vinden här gör att det känns betydligt kallare än de -6 som termometern visar.

Låter som en bra plan för kvällen, Sonja!

Jag bakade lussekatter (bättre sent än aldrig) till mina kollegor igår, vilket var väldigt uppskattat framför allt hos de danska kollegorna.

• lanovia 08

Ja just det ja Sonja. Konserten hur gick det???
    Musik här faktiskt helt otroligt, för man kan verkligen bli hög av det. Låter som ni hade en bra konsert ialla fall.
    Låter som en trevlig plan för kvällen att bara vara hemma.

• lanovia 08

Ninnis, din gudson är ju så otroligt söt!
    Bra att han fått dig lite muntrare. Mera gudson åt Ninnis!

• Sonja68

Brune
    Skönt att din gudson ger dig positiv energi, det är såna människor man ska omge sig med
    Kram!

• lanovia 08

Sonja, jag försöker att vila lite och dra ner på tempot. Men det är svårt, jag är inte personen som gillar att sitta i soffan och se hur dammet kryper närmare i väntan på att bli överfallen av det.
    Eller sitta i soffan o inte få en klädd julgran, eller soffan istället för kompisar.

• Sonja68

Konserten var underbar!
    Jag är så imponerad av Janne Schaffer. HAN kan verkligen spela gitarr. Tänk er hans elgitarr i en fullsatt kyrka från 1500-talet (med den härliga akustiken), i låtar som Stilla Natt, Bereden väg för herran (gamla tonsättningen), Ding dong, Away in a manger, O helga natt, Brusa högt lilla å, Jag vill ha en egen måne och så förstås Norrland:

Ståpäls är bara förnamnet!
    Sedan sjöng vi alla de klassiska julsångerna i lite andra arrangemang och så några av Carolas Betlehemslåtar.

NU har jag kommit in i lite julstämning

• lanovia 08

Finns det någon som helst riktlinje för hur länge ett barn brukar sitta fixerat? kan det fixerat sig redan nu men ändå vänta 9v med att komma ut? Vilket är det längsta vi kan ha kvar nu.

Och nästa fråga hur känns förvärkar? Fick från för några dagar sedan om jag börjat få förvärkar. Tja, hur skall jag kunna veta?
    Sammandragningar har jag ju inga som helst tvivel om längre.
    Har för mig att någon här beskrev förvärkar som mensvärk. Och det har jag rätt rejält mellan varven, men då sitter det ju i bra mkt längre än bara någon/några minuter som en värk ju skall göra.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...