• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Ja jag får väl nöja mig med det. allt innan det får man väl se som förberedelse inför oavsett vad det har för namn...
    jag blir bara så nyfiken när folk frågar mig om jag känt dittan eller dattan. Jo jag har känt mkt men vad det kallas för vet jag itne...

Sonja68 skrev 2009-12-17 11:02:30 följande:
    Lanovia, förvärkar, sammandragningar, osv. Det är inte lätt att veta vad som är vad. Men jag lovar att när du får RIKTIGA värkar, då VET du att det är det Kram!
  • Ninnnis

Och "Jag vill ha en egen måne" är helt underbar! Den första versionen jag hörde var med The Pinks

• Daa

Sonja: ska också lyssna när jag kommer hem. Blev så nyfiken. Och lite mer julstämning är ju inte fel.
    Konserten låter fantastisk.
    Ska vara värre än du: vi hade -24 när jag for hemifrån i morse.
    Ändå har jag en känsla av att det känns kallare hos Lanovia. Tror inte jag har frusit så mycket som vintern jag tillbringade i Göteborgstrakten.

Hej Ninnis! Skönt att du känner dig gladare idag. Håller med alla andra om att din gudson är underbar. *hjärtar*

Lanovia: skulle skriva nåt, men det försvann i kontorets röra. Du får en kram istället. Det ska bli så spännande att följa resten av er resa.

Kommer på mig själv med att leta saker som kan tyda på att indianerna inte ska komma hit på mycket länge, men mitt förnuft säger bestämt "inte gravid tills motsatsen bevisats". Som vanligt säger hjärtat och livmodern nåt annat. Känner mig bitvis orolig över hur jag ska hantera besvikelsen den här gången. Som vanligt är det bara att vänta.
    I vilket fall som helst är det skönt att inte vara illamående.

• Ninnnis

Hej Daa! *brrr*

Det borde väl dra ihop sig till BIM snart, eller...?

*kniper, visslar och håller*

• Daa

Tack för det. Indianerna borde komma senast måndag, men de kan komma tidigare. Är osäker den här gången.
    Funderar på att testa innan BIM för att slippa bli överraskad av indianerna (men då känner jag ju mig själv: ett negativt test får mig att tänka att det kanske var för tidigt = besvikelse ännu en gång när indianerna faktiskt kommer).
    Fast egentligen finns det nog inget hos mig som talar för graviditet (annat än sådant som enkelt kan avfärdas som inbillning och tjejmagefasoner) så jag kanske väntar helt enkelt.

Ninnnis skrev 2009-12-17 11:48:20 följande:
    Hej Daa! *brrr*Det borde väl dra ihop sig till BIM snart, eller...? *kniper, visslar och håller*
  • lanovia 08

*borrar snabbt men extremt osmidigt ner huvudet isanden och börjar vissla för fullt för Daa*

Någon mer som behöver visslas för?

• lanovia 08

Daa, ja jag minns så väl hur du frös när du var här.
    Och skall jag var ärlig så föredrar jag helt klar -20 och riktig kyla än denna råa kyla.

Ninnis, avvundsjuk på att ni fått så mkt snö där nere. Här har vi fortfarande bara lite puder.

• lanovia 08

Verkar inte vara någon inloggad orkar nog inte köra monolog nu så jag väljer att jobba isället. Går dock seeeegt idag.

Har så mkt annat än jobb i tankarna.
    Mitt stora "orosmoment" nu är om man vill ha sen eller tidig avnavling. Här är det tydligen så att man av rutin klipper navelsträngen direkt barnet kommer ut. Vilket många väljer att önska att man itne skall göra då det verkar vara bättre för barnet att man klipper senare.
    Blir så trött på att man skall behöva ta ställning till sådant.

• Ninnnis

Förundras över hur mycket det är jag inte har någon aning om...

lanovia 08 skrev 2009-12-17 12:42:49 följande:

Mitt stora "orosmoment" nu är om man vill ha sen eller tidig avnavling. Här är det tydligen så att man av rutin klipper navelsträngen direkt barnet kommer ut. Vilket många väljer att önska att man itne skall göra då det verkar vara bättre för barnet att man klipper senare. Blir så trött på att man skall behöva ta ställning till sådant.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...