• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Ha det så trevligt, hoppas filmen är bra.

• lanovia 08

Förstår att det är mysigt att fixa i huset.

Renovera är kul o få det som man själv vill ha det.

• Leksi

lanovia 08 skrev 2009-12-16 14:45:08 följande:

Efter idag är det 5 dar kvar. Beräknat till 27 januari.Vi konstaterade idag att den under normala förhållande kan komma mellan allt från 3 till 9 veckor nu.3 veckor låter skrämmande nära men 9 veckor hoppas jag inte att det tar.
    Wow! Gud vad spännande!! Det är ju riktigt nära nu...
  • Leksi

Vad skönt med en ledig eftermiddag Jenny! Och film framför brasan tillsammans med hunden låter supermysigt!

Vi ska också renovera lite under julhelgen. Det är vårt sovrum och blivande barnrummet som står på tur. Tapetsera om och måla tak, så ingenting jättejättejobbigt men det blir nog stor skillnad när det är klart.

Vi brukar hugga gran i min farfars skog, men i år känns det väldigt tufft att hinna med. I så fall måste vi ju göra det nu i helgen & shit, det är så mycket kvar att fixa ändå. Men en gran är ju väldigt trevligt för julstämningen...

• passionsblomman

Jenny, vi eldar också för fullt och ibland är vi inte riktigt kompisar med pannan än. De har liksom egna personligheter alla olika eldstäder och spisar och så. Man måste komma på rtixen..
    Vi inser också att vi måste få hem mer ved, för det har gått åt mycket mer än vi trodde. Sambon är satt på att fixa med det.

Jag får inte ett skit gjort idag! Jag måste fortsätta så rummen blir klara att sova i. Ikväll får sambon hjälpa mig skruva ihop databordet jag köpte igår så båda datorerna kommer dit de ska. Imorgon måste jag städa av det värsta och pynta. Hade väl tänkt koka kola och fixa pepparkakshus med sonen också och det måste ju bli i helgen då. GUD vad tiden springer iväg!
    Varför kan det inte bara vara sådant där mysigt pyssel som Nejlikapelsiner man behöver göra????

Lanovia, ursäkta, men jag garvade högt åt din granhistoria!

Vi köpte en fot på Ica Maxi som man liksom spänner åt med en vajer runt stammen och slipper ligga och skruva och dona med. Utegranen satt som en smäck i den så vi köpte en till igår till innegranen också. Hoppas den är lika lättplacerad. Vitsen med den är att även om stammen är krokig så ska granen bli rak.

Ninnis, man måste hinna med i själen och du behöver få reagera på den här senaste tidens vedermödor och besked.
    Det vore nästan mer oroande om du käckt bara seglade förbi den fasen.
    Du är den bästa finaste Ninnisen i hela världen och jag skickar dig mina varmaste kramar och omtankar.
    Lyssna på ditt hjärta och låt dig känna och må allt som behövs.

• Jenny står brud 090801

Nu kokar tomtegröten här... ska bli så gott när den är färdig! Har nog inte ätit sen förra jul nästan tror jag. Eftersom jag inte tål mjölk kan jag ju bara äta sådan gröt jag gjort själv ...

• Fjällbruttan

Hej!

Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...
    Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.
    Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...
    och att det finns ambulanshelikoptrar!
    Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!

Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!

Kramar till alla!

• Daa

Hej Bruttan. Kul att höra av dig, men HEMSKA TIDER, vilken dramatik!

Skönt att svärfar är i goda händer.

Kram på dig. Hoppas att kaoset lägger sig snart.

• Jenny står brud 090801

Stora kramar Bruttan!!

• Villemoa

Lilla jag bor i Stockholm, eller söder om Sthlm. En sisådär 20 minuter från city kommunalt sett

En STOR kram till Ninnnis och Bruttan!! Och sen en massa kramar till er andra också förstås! ♥

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...