• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Hur är det med dig Ninnis? *kramar om*
    Och du, vi vill gärna höra ifrån dig även om du inte är rolig.

Ninnnis skrev 2009-12-15 15:28:20 följande:
    Jag är här... Har mycket att göra på jobbet, och i ärlighetens namn känner jag mig inte speciellt rolig heller. Sorry...
  • lanovia 08

Funderar också på var Villemoa bor. Hmmm... hon har ju berättat det tidigare. *tänker och gnuggar hjärncellerna*
    Inte samma ställe som mig ialla fall för här finns ingen snö...
    Eller jo ett tunt tunt lager som inte ens täcker gräset.

• lanovia 08

Hur är det med Ballabus nu då?

ingenjörsbruden skrev 2009-12-15 15:50:11 följande:
    *Sticker in huvudet snabbt som tusan o ropar hej o kastar till alla*Har haft en stökig natt...Ballabus fick lite feber o sov rätt stökigt..så jag är rätt trött idag.
  • lanovia 08

Idag har jag sett en förlossningsfilm. Gick över förväntan. Hade lust att resa mig upp o går därifrån ett tag för att bara gråta. Men tog mig igenom det och tror att den kommer hjälpa mig ytterligare. Nu har jag lite till att bearbeta.
    Tårarna rann däremot på slutet, när man fick se de små bebisarna i deras första sekund i livet. Så små och vilken lycka hos föräldrarna.

• lanovia 08

Hmmm... varför är jag alltid själv här nu för tiden när jag skriver. monolog, monolog monolog.

Nu är vi 556 inlägg ifrån 2000, tror inte vi kommer fixa det imorgon.

• Sonja68

Godkväll! jag är så trött så jag vill gråta... Körrepet drog ut på tiden och inte hann jag äta middag. Men ungarna och barnvakten hade gjort plättar och gjort som en tårta med jordgubbssylt mellan varje plätta och högst upp ett hjärta av silverkulor och så tårtljus nerstuckna och så ringlat sirap på "tårtan" En överraskning till mamma och pappa.

Såååå trevligt att träffa Daa idag en snabbis Och du såg strålande ut! Efter lite vila under jul och nyår hoppas vi att du känner dig _ännu_ bättre

Godnatt!

• passionsblomman

Åh Sonja, vi går och somnar i en stor säng full av bolster och vägrar komma fram förrän det redan är magisk julafton...

Jädrar i min låda vad trött jag är!!!

Jag har ju som ni märkt vänt en hel del på mitt dygn och sovit när jag kan och inte när jag borde. Inatt kunde jag alltså inte sova fast jag visste attjag idag måste upp.

nuär det hög tid att få in en bättre rytm, etersom det snart kommer folk och folk brukar vilja ha typfrukost och så på morgonkvisten. Bra då om värdinnan är vaken innan 13...

• passionsblomman

*delar upp lite i kjakten på tusentals inlägg*

Men jag har uträttat så jäkla mycket idag att jag är vrålnöjd med mig själv!

*sonens julklappar inköpta. 45 minuter effektiv tid inne i oskarshamn under vilka vi även hann in på banken för att aktivera våra nykomna minutenkort.

*kollat in vart vi ska köpa vår julgran-det blir definitivt en Kungsgran.

*Skjutsat sambon till jobbet.

*Varit på Granngården och tjackat kattmat, 15 kg rakt av.

*Där var det rea på alla julbelysningar > Passion köpte 2 st ljusstakar till salen och Konjakshörnan samt röd stjärna till sonens rum.

*Klarat av blomsteraffären och fixa Julros, Tazetter opch vit Amaryllis till den snart helt vitpyntade Punschverandan.

*Hem och packa ur allt ur bilen och möta upp sonen.Leta krukor inför pyntandet och montera upp ljusstakarna-jättefint!
    Googla lite lokala butiker för olika inköp, kolla vägbeskrivningar och så iväg igen...

*All fisk är nu inköpt på bygdens stothet, Timmernabbens rökeri. En sak är säker-det finns fisk till detta julbord!Fem sorters sill, flatrökt ål och så varmrökt, kallrökt och naturligtvis gravad lax.

*Nästa anhalt: Timmernabbens karamellfabrik. Brända mandlar, marmeladkonfekt, chokladkrisp etc...Godis är gott!

*Hem igen och lasta ur och in i frys, kyl och skafferi.
    Fixa mellis, elda lite mer i pannan och så svisch iväg till fotbollsträning.

*Tillbaka in till Oskarshamn för att hämta upp sambon. Jädrar vilket snöoväder! Körde vrålförsiktigt och blev helt trött i ögonen av alla virvlande flingor.

*In på Jysk och fixa databord, och fler kuddar och plädar.

*MC Donalds

*ICA Maxi. Hade en kupong som gav 10% på hela inköpet som välkommen till stan. Ganska smart att spara den till nu va?
    SATAN i gatan vad vi har handlat! Allt från dasspapper till Julmust och sillsallad...
    Fast skinkan och lite korvar och så ska jag köpa på den där gårdsbutiken där de säljer sitt egna griskött. Dit får jag åka i helgen eller så.

Nu är allting inpackat i kyl och skafferi och imorgon kan det få snöa bäst det vill, för då ska jag inte köra bil utan vara inne och fixa färdigt i rummet jag började med igår.

Får man svimma nu?

• lanovia 08

Skickar all kraft och lite vila till Sonja och Blommis. Ta hand om er hörrni!!

• lanovia 08

Vetni! Ikväll skall jag på kalas och på kalaset skall jag ÄNTLIGEN få smörgåstårta´!!
    (Ni kanske har märkt att jag varit lite sugen på det senaste halvåret)

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...