*delar upp lite i kjakten på tusentals inlägg*
Men jag har uträttat så jäkla mycket idag att jag är vrålnöjd med mig själv!
*sonens julklappar inköpta. 45 minuter effektiv tid inne i oskarshamn under vilka vi även hann in på banken för att aktivera våra nykomna minutenkort.
*kollat in vart vi ska köpa vår julgran-det blir definitivt en Kungsgran.
*Skjutsat sambon till jobbet.
*Varit på Granngården och tjackat kattmat, 15 kg rakt av.
*Där var det rea på alla julbelysningar > Passion köpte 2 st ljusstakar till salen och Konjakshörnan samt röd stjärna till sonens rum.
*Klarat av blomsteraffären och fixa Julros, Tazetter opch vit Amaryllis till den snart helt vitpyntade Punschverandan.
*Hem och packa ur allt ur bilen och möta upp sonen.Leta krukor inför pyntandet och montera upp ljusstakarna-jättefint!
Googla lite lokala butiker för olika inköp, kolla vägbeskrivningar och så iväg igen...
*All fisk är nu inköpt på bygdens stothet, Timmernabbens rökeri. En sak är säker-det finns fisk till detta julbord!Fem sorters sill, flatrökt ål och så varmrökt, kallrökt och naturligtvis gravad lax.
*Nästa anhalt: Timmernabbens karamellfabrik. Brända mandlar, marmeladkonfekt, chokladkrisp etc...Godis är gott!
*Hem igen och lasta ur och in i frys, kyl och skafferi.
Fixa mellis, elda lite mer i pannan och så svisch iväg till fotbollsträning.
*Tillbaka in till Oskarshamn för att hämta upp sambon. Jädrar vilket snöoväder!
Körde vrålförsiktigt och blev helt trött i ögonen av alla virvlande flingor.
*In på Jysk och fixa databord, och fler kuddar och plädar.
*MC Donalds
*ICA Maxi. Hade en kupong som gav 10% på hela inköpet som välkommen till stan. Ganska smart att spara den till nu va?
SATAN i gatan vad vi har handlat! Allt från dasspapper till Julmust och sillsallad...
Fast skinkan och lite korvar och så ska jag köpa på den där gårdsbutiken där de säljer sitt egna griskött. Dit får jag åka i helgen eller så.
Nu är allting inpackat i kyl och skafferi och imorgon kan det få snöa bäst det vill, för då ska jag inte köra bil utan vara inne och fixa färdigt i rummet jag började med igår.
Får man svimma nu?