• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Kram alla, verkar som att de flesta har ganska så fullt upp så här inför jul.
    Hoppas vi allihop ändå kan få liiiite julefrid när julen väl infinner sig.
    Och SNÖ vore ju liksom kronan på verket
    Vi har fått lite, lite grann. Mysigt!

• lanovia 08

Oh tänk om det vore så väl! *hoppas hoppas hoppas*
    Då skall jag åka pulka med brorsbarnen.

passionsblomman skrev 2009-12-14 23:51:02 följande:
    HAR ni förresten noterat att det ska komma S-N-Ö så vi kanske får en vit jul allihopa! Till och med här!
  • lanovia 08

Nu har vi fått in granen i huset. men fy bövelen säger jag bara!! 1½h h tog det oss; att först såga och yxa till foten så att den gick ner i foten, sedn bar vi in eländet. Ute stod granen fint när vi kom in och släppte ut grenarna föll den, hur vi än skruvade o skruvade så ramlade eländet så fort vi släppte.
    Ut igen fixa till foten lite till med yxan. Se där ja granen står upp även inne, lutar lite lite grann men går helt enkelt inte att få bättre och den står ju ialla fall upp. Det trötta och nöjda paret placerar sig i soffan för att se på TV och beslutar sig för att klä granen en annan dag (tack gode gud för det). Medan vi sitter där ser vi hur granen börjar luta lite mer och inser att vi måste nog skruva lite till...snart. Så långt hinner vi inte för helt plötsligt ligger grannen och sprattalar på golvet, golvet som nu är täckt av julgransfotens vatten. MORR Upp med granen, torka vatten, skruva lite till på foten, men det går helt enkelt inte få upp granen helt rak. Denna gång ville vi inte riskera något utan nu står granen där den står väl förankrad med SNÖRE i blomsterbrädan.
    Men "granhelvetet står så grön o grann i stugan"

• lanovia 08

Resultat av söndagens städande var att jag kände av magen igår, lite lätt träningsvärk i musklerna. Hoppade promenaderna med hunden för att vila.
    Resultatet av söndagens städande + gårdagens slit med granen är att jag nu har vädligt ont i magen. Den är nöjd när jag sitter ner helt still och knappt då. blir alltså inga hundpromenader idag heller. Frågan är om jag kan göra något utav städandet som jag hade tänkt ikväll eller om det får bli soffan.
    Jag vill få upp julpyntet snart.

• lanovia 08

Jenny härligt med julfint kök och energi. Indianerna är ju dock det absolut bästa.

Sonja hur trevliga folk än är så är det inte sådana överraskningar man vill få när det är som mest hektiskt.

• Fru E

Nyss tillbaka från tandläkaren med massa bananfluor i munnen *URK* inga hål som tur var men slipning och polering fick jag utstå

Hjälp! Julkort har jag alldeles förträngt! Har ingen julkänsla alls eftersom det är så mycket tråkigheter på jobbet och alla som ringer och skäller på en
    Julklappar är vi med sent på i år.....men inser att jag måste ta tag i det denna veckan hmmmmm

Lanoiva-du får sätta maken i jobb istället så du kan vila

Jenny-hoppas att din cykel är på banan nu får du något VUL av gyn eller?

Blommis-glöm inte att ta det lugnt mellan varven med och njuta av julen. Måste själv komma på hur jag ska komma i julstämning med hmmm....

• Daa

Hihihi! Jag fick nyss fint besök! På riktigt, eller sådär IRL som man kan säga.
    Sonja tittade förbi, lika söt som vanligt. *vinkar virtuellt*

• Daa

Hej, EA. Bananfluor, finns det än? *urk (som sagt)* Men grattis till inga hål.
    Julkort är det enda vi var ute i god tid med. Konstigt nog, för vi brukar glömma bort det alldeles.

• Daa

Lanovia: förstår att julgransincidenten var jobbig och ytterst irriterande, men det var en underhållande historia. "Granhelvetet står så grön och grann i stugan"

Lyssna på din mage. Blir det för jobbigt med städande, så låt bli. EA hade ett bra förslag, tycker jag

• Daa

Jenny: håller tummarna för en fortsatt välfungerande cykel (och givetvis ett plus! ). Ha så kul på julpysslet ikväll. Låter mysigt.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...