• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Igår kunde vi inte hålla oss längre. Hemma på vårat torkställ hänger det nu massa små små små kläder nytvättade som bara väntar på att få bli använda och nerspydda av en liten bebis.

• lanovia 08

Idag är jag lite trött, men ändå inte så trött som jag hade trott. Hej vad vi städade igår. Nu här det bara 2 rum kvar som är fyllda av damm och skräp. Kanske skall vi hinna få lite julfint och julpynt innan jul.
    Julgranen kunde vi inte sätta in igår. Vi hade visst kastat julgransfoten förra året, eftersom den gick sönder. Så det får vi köpa idag, sedan skall det bli granlukt där hemma.

• lanovia 08

648 inlägg kvar för att nå 2000 tills iövermorgon. Hmm undrar jag...

• ingenjörsbruden

Hej Hopp i Lingonskogen!

Här är det svinkallt...dåligt isolerad lgh så det är kofta o varma sockar som gäller.
    Ballabus har kofta med huva så hon är coolare än coolast!
    I morse vaknade hon vid halv fem o var superpigg...lite mat o gos i sängen m hela familjen sen kunde jag få henne att somna om...tur var det för jag var supertrött o INTE sugen på att gå upp halv fem i morse!

Tempot här hemma är högt som vanligt.....idag ska det tvättas ett antal maskiner, jag har beställt mer gardiner, ska beställa persienner o lamellgardiner osså....vaccinera Ballabus (3mån vacc), göra kalops o ja....SEN kan jag nog ta det liiiiite lugnt!

I morgon blir det en tur till IKEA med min syster...farmor ska passa Ballabus.
    På onsdag ska jag träffa fler BT-bebisar....flickorna i Lund som gifte sig samma år som jag har förökat sig o vi ska träffas med våra busungar!

På fredag kommer min mamma o passar busan...då hoppas jag få ngt gjort här hemma...hahahhahhaa!

• ingenjörsbruden

Daa: Sånt e så surt med klädjagande....har man ställt in sig på ngt speciellt man vill ha....så nog tusan så hittar man det INTE.....hoppas på bättre jaktlycka nästa gång.

Lanovia: Åhhh vill osså ha gran..... så härligt med småbebiskläder!

*kramar Ninnis jättehårt*

Nä nu måste jag springa o rädda posten innan katten äter upp den...suck!

O Ballabus gastar tusan!!!
    Hon hittade sin fot igår....stoppade den i munnen osså...verkade dock inte så gott!

• Daa

Ninnis: härligt att ni hade det fint i London!
    *kramar tillbaka*

• Daa

Åh, vad det ringer i jobbtelefonen. Vi har ju lunch! Det är bara jag som är kvar vid arbetsplatsen, men det måste jag ju vara, om jag ska kunna spamma här i tråden...

• Daa

Lanovia: så roligt med alla bebiskläderna. Antar att ni är lite ivriga att få användning för dem.

Ja, det verkar orättvis med de där plussen. Kände själv att det gick oförskämt fort för oss att få ett, nästan så jag skämdes lite.

I helgen fick jag veta att ett av de här kompisparen som envisas med att få barn i mars har kämpat länge. De sökte utredning och fick hjälp. Känns underbart att de fick bli med barn.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...