• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Oj, vilket projekt, Blommis! *viftar försiktigt med pompoms, osäker om uppmuntrande tillrop är på sin plats*

• Daa

Nu har min dator fått spunk. Eller nåt sirapsvirus. Argh!

• Daa

Äsch. Nu ger jag upp.

Vänta lite, det är ju dags att gå nu.
    Eh... jaaa.

Go'kwäll

• Jenny står brud 090801

Vinkar tillbaka

Daa skrev 2009-12-14 19:20:04 följande:
    *vinkar till Jenny*
  • Jenny står brud 090801

Ikväll har jag gjort julmysigt i köket, nya gardiner dukar ljus ect. Blev så fint! Konstigt men jag hade massa energi när jag kom hem idag, även fast jag jobbade till 17 och var och storhandlade... kanske är för att det bara är fyra dagar kvar till julledigheten

• Jenny står brud 090801

Sen känns det lite spännande med min cykel igen. Förhoppningsvis har den kommit igång nu. Så då kanske jag har äl snart, är på dag 6 idag. *hoppas, hoppas, hoppas* Det kan man ju göra iaf Känns lite spännande igen iaf. Tänker nog inte ta några äl-test denna månaden utan bara köra på och hoppas att indianerna kommer inom 35 dagar (eller inga indianer och ett plus på stickan) Men vore sååååå skönt om min cykel började funka som den ska nu...

• Jenny står brud 090801

Blomman vad du är duktig! Jag håller fortfarande på att göra iordning i mitt syrum. Heja dej!!!

• Jenny står brud 090801

Imorgon ska vi ha julpyssel på jobbet på em och kvällen, ska bli mysigt. Och så ha jag lite sovmorgon, börjar inte förren vid 10

• Sonja68

*en trött Sonja tittar in och vinkar*

Helgens aktiviteter avklarade. Ryska, kalas, lussande för morbror med fru och så klä granen.
    Vaknade med skallebank på söndagmorgon och beslöt att sova (nåja, halvsova då, flickorna kollade tecknat) till 12:00 Maken var och jobbade.
    Så jag hann inte städa huset.
    Har fått veta att vi får gäster från Ryssland, en hel familj 2 vuxna och 2 barn på 11 o 12 år, de kommer den 20 och åker natten till den 25 med oss. Tack! Måste städa hela nedervåningen så de kan bo där. Yessss....precis vad jag behövde
    Men, men, finns det ♥-rum så finns det... hotellrum hos Sonja. Ja, de måste ju förstås få vara med hos mina föräldrar med vår familj och se hur svennar firar jul också!
    Alltså, egentligen är det jättefina människor, våra kompisar, men jag blir bara så trött att alla ska komma när det är som snärjigast.

Idag har vi varit på luciafirande och julavlutning på skolan. T var mamma mus i Mössens julafton och de sjöng så fint sexåringarna. De var jätteduktiga!

Imorgon ska vi till ortopeden och få domen. Har makens arm läkt eller inte??? Daa: tror inte jag hinner komma förbi, vi ska dra iväg och köpa julklappar direkt efteråt. Måste passa på när vi är "barnlösa". Men jag kikar förbi om det är läge

Nu måste jag gå och sova. Ska upp tidigt och jobba lite innan vi åker till residensstaden.

från Ego-Sonja. I löv U all!

• passionsblomman

Daa; alla hejjarop mottages glatt!

Jenny, du har ju gjort fint i köket och storhandlat! Man kan ju inte vara i alla rum samtidigt!

Och det är BARA för att jag inte kan lägga mina jul-gäster mitt bland kartongstaplarna som jag gör detta. Annars skulle det säkert ta flera månader till. Alltså bör man bjuda hem folk så man får arslet ur vagnen?

Fast Sonja, ditt lilla söta arsle borde få parkera i en mjuk soffa i lugn och ro medan tomtar tippetipptappar upp ur vrårna och passar upp på dig!
    Imorgon förmiddag är sambon ledig, så då ska vi försöka klara av någon liten klapp till sonen. Sedan får nog jag ta bilen och försöka få ihop lite av julmaten. Tänkte åka och kolla utbudet på rökt fisk på Timmernabbens rökeri. Där är det GOTT. Jag tror det som är rökt och vacuumpackat går att köpa nu.

HAR ni förresten noterat att det ska komma S-N-Ö så vi kanske får en vit jul allihopa! Till och med här!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...