• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

Det är precis likadant hemma hos oss. Men säg nåt då karl... Ibland blir jag så frustrerad att jag säger något jag inte menar bara för att få igång han

passionsblomman skrev 2009-12-14 14:29:35 följande:
    Ja vad ÄR de med det där att inte SVARA!!! Jag säger det varenda dag tycker jag "men svara då! Det var en fråga jag ställde..."lanovia 08 skrev 2009-12-14 14:25:12 följande:
  • ingenjörsbruden

Hejhej hemskt mkt hejhej!

Nu e Ballabus vaccinerad...o usch va hon gastade...fick två...den vanliga o så en mot pneumokocker....hur det nu stavas....nåväl
    Nu har hon äntligen däckat så jag har kunnat skicka iväg beställningen på persienner...hoppas allt kom med som behövdes...tur jag ska besöka dem i morgon o då komplettera med mer uppgifter om det behövs....både skärp o hängslen i dessa virriga tider!

Ja dessa karlar....hahahhaha...verkar vara ngt genetiskt med att de tycker att vi för monologer hela tiden....hahahaha!

Blommis: Va roligt att det blev gott gensvar på ljuspyntet! Vill osså....
    Surt med sambons jobb....hoppas han får heltid snarast!
    O hade vi bott närmre så hade du kunnat få ett skrivbord av oss medigenast....hahahaha vi har möbler till ett helt hus....blir bra NÄR vi bor i huset....hahahaha!

Nä nu ska jag ta o hoppa in i duschen!

Massa till er alla

• Villemoa

Välkommen hem Ninnnis! Låter som du haft det underbart i London!

Såå mysigt med dessa små, små bebiskläder lanovia! Vi köpte heller inte kläder till Moa förrän fem veckor innan tror jag det var. Tror du jag gick och kände på dem lite titt som tätt..

Ingis; de där sprutorna är inte roliga inte. Moa skrek som en stucken gris varje gång men hon klarade sig från feber som tur var.

Massa ♥ till er alla!

• Daa

Heloise: jobbigt att må illa när man dessutom har mycket att göra. Vi hoppas på roliga orsaker till illamåendet. *kramar*

Blommis: så typiskt med sambons jobb. Och han förväntas vara tacksam? Suck. Hoppas de fixar ett jobb på heltid snart.

Ingis: förstår att Bella gastade. Hemska människor som håller fast och sticker!

*vinkar till Villemoa* Hoppas det är bra med dig.

lanovia: skönt att det såg bra ut. Iiiihihi, det börjar vara allt närmare nu!

Ninnis: ha så kul på ridningen.

Har haft sköna dagar då jag har mått bra och känt mig som mig själv, men nu på eftermiddagen har illamåendet börja göra sig påmint igen. Bort! *hutar*
    Laddar f ö för aerobics ikväll, sista för terminen (men blev tvungen att ta en morfar för att ens orka tänka tanken).

• Daa

Maken har imponerat på sin svärmor genom att få min orkidé att blomma igen (har överlämnat all skötsel av krukväxter till honom, med gott resultat. Märkligt, han vet egentligen inte hur man ska ta hand om dem, men det blir bra ändå. Är det det som kallas att ha gröna fingrar?).

• passionsblomman

Gulle dej Lanovia!

lanovia 08 skrev 2009-12-14 14:19:50 följande:

Blommis klart du måste logga in mellan varven och förgylla vår tillvaro. Du skulle bara våga annat.
  • passionsblomman

ÅÅÅÅH nu har jag fått upp dörren som var igensatt och därmed tagitmig ut till det "gå-in-i-skafferi" som finns utanför i trapphuset. Det rör sig om övervåningen och det som är det gamla köket. I nutid skall detta alltså bli hobbyrum/arbetsruim för varjehanda blomverkstad och vad man nu annars kan tänkaas vilja greja med. Jag har nu packat upp och in krukor,vaser, oasis, brudhandtag,planteringskorgar, silkepapper och allt möjligt som nu fyller detta skafferi till bristningsgränsen.

Tror ni rummet är tomt då?

NEJ!

Det är mängder med grejor kvar.
    Och allt ser nästan värre ut än när jag började för somligt är uthällt ur kartongerna och ska sorteras och packas om. Det kommer att ta en evighet.

Men nu måste jag pausa och fixa lie mat åt min stackars son och själv behöver jag nog också äta om jag inte ska svimma av.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...